معروف ترین رستوران های استکهلم کدامند؟

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی جمعه، ۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۰
معروف ترین رستوران های استکهلم کدامند؟

استکهلم از شهرهای معروف سوئد است که با رستوران‌های معروف خود نظیر نوک، گوندولن، فرانتسین، دن گلیدنه فریدن و... پذیرای گردشگران زیادی است که این شهر را برای بازدید انتخاب کرده‌اند.

تجربه‌ی غذاهای خلاقانه و زیبا را می‌توانید در سوئد داشته باشید. رستوران‌های شیک و مدرن این کشور، انواع غذاهای مدرن و سنتی را با مواد اولیه تازه در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. استکهلم نیز از این قاعده مستثنی نیست، البته در صورتی که بدانید به کدام رستوران بروید. برای آشنایی بیشتر با بهترین رستوران‌های این شهر با ما همراه باشید.

۱نوک

رستوران های استکهلم

رستوران «نوک» (Nook)، تجربه‌ی غذاهای بین‌المللی را به شما هدیه می‌دهد. سرآشپز کره‌ای این رستوران، تاثیر غذاهای آسیایی را در خلاقیت‌های خوشمزه خود دخیل کرده است. منوی آن شامل سوسیس مخصوص کره‌ای و غذاهای سنتی سوئدی است. از بین منوهای فیکس و غذاهای تکی می‌توانید سفارش دهید و از طعم‌های بی‌نظیر غذاها لذت ببرید.

۲گوندولن

رستوران های استکهلم

رستوران «گوندولن» (Gondolen) نه‌تنها چشم‌اندازی زیبا از شهر استکهلم را به مهمانان خود پیشکش می‌کند، بلکه سرآشپز درجه یک و معروفی دارد که بهترین غذاهای سوئدی را طبخ می‌کند. البته نباید از خدمات عالی و نوشیدنی‌های فوق‌العاده آن غافل شد. منوی این رستوران شامل ماهی سالمون خام با گیاهان معطر، گوشت کبابی با مارچوبه سفید و دسرهای سنتی سوئدی است که از بیسگوییت و آب‌میوه  یا کیک شکلاتی چند لایه تشکیل می‌شود. خوردن غذا در کنار مناظر عالی می‌تواند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برایتان رقم بزند.

۳فرانتسین

رستوران های استکهلم

رستوران «فرانتسیِن» (Frantzén) در منطقه‌ی قدیمی شهر قرار دارد و موفق به دریافت دو ستاره میشلن شده است. در اینجا شاهد آشپزی اسکاندیناوی همراه با خلاقیت خواهید بود. ترکیب بهترین غذاهای سوئدی و ژاپنی و استفاده از مواد اولیه فصلی و محلی، از ویژگی‌ها این رستوران محسوب می‌شود. غذای معروفی دارد که از ۴۶ ماده اولیه تشکیل شده و همگی از باغ رستوران تهیه شده‌اند. در اینجا خلاقیت غذایی همچون اثر هنری تلقی می‌شود و با اینکه این رستوران فقط ۱۹ صندلی دارد، اما همه سعی خود را می‌کنند تا غذاهایی که به مشتری ارائه می‌کنند، به‌عنوان یک سفر جادویی خوشمزه برای او باشد.

۴دن گلیدنه فریدن

رستوران های استکهلم

رستوران «دِن گلیدنه فریدِن» (Den Gyldene Freden)، به‌عنوان قدیمی‌ترین رستوران دنیا به حساب می‌آید که محیط آن تغییری نکرده است. از سال ۱۷۲۲ با طبخ غذاهای سنتی سوئدی نظیر گوزن دودی، کوفته گوشت و شاه ماهی در خدمت مشتریان بوده است. ۱۵۰ صندلی دارد و اتاق غذاخوری آن واقعا به رستوران‌های قرن ۱۸ سوئد شباهت دارد. سقف بلند، میزهای چوبی طویل، نورپردازی ملایم و کف چوبی باعث شده تا مهمانان تاریخ قدیمی استکهلم را حس کرده و از طعم و عطر قوی و خوشمزه غذاهای سوئدی لذت ببرند. کارکنان آن رفتار دوستانه‌ای داشته و خدمات عالی ارائه می‌کنند و آشپزخانه‌ی زیبای طبقه پایین کاملا مشهود است.

۵گریل

رستوران های استکهلم

در رستوران گریل، ۵ تکنیک متفاوت برای گریل کردن وجود دارد: اجاق چوبی، دودی، ذغالی، جوجه‌گردان و گریل کردن رومیزی. یک جوجه‌گردان بزرگ در سالن غذاخوری وجود دارد که از مرغ گرفته تا بره، ماهی، غذاهای دریایی، استیک و غیره را روی آن کبابی می‌کنند. جالب است که بدانید حتی دسرها نیز گریل می‌شوند. فضای داخلی رنگارنگ و دکوراسیون جذاب، امکان غذا خوردن در ۸ اتاق با تم‌های متفاوت را فراهم کرده است. علاوه بر نوشیدنی‌های سنتی، مکان کوچکی نیز برای اجرای زنده موسیقی وجود دارد.

۶پرینسن

رستوران های استکهلم

رستوران «پرینسن» (Prinsen) دقیقا همان جایی است که بیشترین خلاقیت را در غذاها پیاده می‌کند. از سال ۱۸۹۷ هنرمندان، نویسندگان، کارگردانان و مسافران زیادی از این محل فرهنگی دیدن کرده‌اند. ظهور بسیاری از کتاب‌ها در همین رستوران رقم خورده است. این رستوران بوهمی با غذاهای کلاسیک سوئدی مانند کوفته گوشت با سس، خامه، ژله، خیارشور و پوره سیب‌زمینی از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. شب‌های شعر، موسیقی و حضور مهمانان در آشپزخانه قطعاً تجربه منحصر‌به‌فردی را به شما هدیه خواهد کرد.

۷اوواکسن کرو

رستوران های استکهلم

رستوران «اوواکسِن کرو» (Oaxen Krog) در فوریه ۲۰۱۵ موفق به کسب دومین ستاره میشلن خود شد. این جواهر آشپزی سالیان سال در جزیره‌ای دورافتاده در خارج از استکهلم قرار داشت. موسسان آن اخیرا تصمیم گرفته‌اند تا این رستوران را به محیطی در دسترس‌ و داخل شهر منتقل کنند. اوواکسِن کرو از گیاهان وحشی، مواد اولیه منحصربه‌فرد، کشاورزی پایدار و حیوانات محلی برای طبخ غذاها استفاده می‌کند.

۸. روکولتور

رستوران های استکهلم

رستوران «روکولتور» (Råkultur) نیز در میان رستوران‌های میشلن قرار دارد. موفقیت این رستوران مرهون زحمات سرآشپز تایلندی-سوئدی آن است که تصمیم گرفت این رستوران را با ترکیب ژاپنی-نوردیک بسازد. در سالن ورودیِ یک تئاتر قدیمی واقع شده و سوشی‌های فوق‌العاده‌ای را با تلفیق مهارت‌های ژاپنی و محصولات اسکاندیناوی خلق کرده است؛ ماکی رول‌ها با قارچ‌های پاییزی یا گوشت کره‌ای گریل‌شده و سالاد گلابی از آن جمله‌اند. البته غذاهای مخصوص دیگری نیز در منوی این رستوران دیده می‌شود.

۹اوپراسالارن

رستوران های استکهلم

رستوران «اوپراسالارن» (Operakällaren) از سال ۱۹۶۱ مسئولیت تهیه غذای قصر سلطنتی را داشته و غذاهای باکلاس آن اثر دست سرآشپز «استفانو کاتِناچی» (Stefano Catenacci) است که اولین ستاره میشلن خود را در سال ۲۰۱۴ دریافت کند. این مکان مجلل دارای پنل‌های چوبی طلاکاری شده، لوسترهای پرزرق و برق و پنل‌های چوبی دارای طرح هندسی حیرت‌انگیز در سقف است. مهمانان می‌توانند یک شام عالی در سالن اختصاصی اصلی، یک شام معمولی در «هیپ پاکت» (Hip Pocket) یا غذاهای مدرن‌تر خانگی را در «اپرا بار» (Opera Bar) میل کنند. تورتلینی از غذاهای معرکه‌ی این رستوران است که با گوشت گاو تهیه شده و با آب گوشت و قارچ سیاه سرو می‌شود.

۱۰لیلا اگو

رستوران های استکهلم

رستوران «لیلا اِگو» (Lilla Ego) را دو سرآشپز معروف و جایزه‌دار اداره می‌کنند که با تیم خود بر غذاهای سوئدی تمرکز دارند تا هر یک را به‌صورت منحصربه‌فرد طبخ کنند. از این میان می‌توان به تاتار غیرکلاسیک اشاره کرد که با پوره چغندر قرمز و لایه‌ای ترد از سوسیس سرخ‌شده سرو می‌شود. سینه اردک سوخاری با کدوحلوایی و ترب زرد نیز از غذاهای خصوص این رستوران به شمار می‌رود. اینجا سالن غذاخوری کوچکی دارد که به آشپزخانه دید دارد و منوی شام آن به‌صورت دست نویس روی ورقه‌های بزرگ سفید نوشته شده است.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه