یک هفته با عکس های روز نشنال جئوگرافی؛ از عقاب خشمگین تا غروب نفسگیر

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان شنبه، ۱۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۵
یک هفته با عکس های روز نشنال جئوگرافی؛ از عقاب خشمگین تا غروب نفسگیر

عکس‌های هفته گذشته نشنال جئوگرافی را از دست ندهید.

در هفته‌ای که گذشت، نشنال جئوگرافی عکس‌های خارق‌العادی از تصویر یک عقاب خشمگین، روستای رنگارنگ، وابستگی متقابل در طبیعت و  جشن سال نو چینی‌ها منتشر کرد. از شما دعوت می‌کنیم در ادامه از دیدن تصاویر هفته گذشته نشنال جئوگرافی لذت ببرید.

نگاه خشمگین

عکس عقاب سیاه خشمگینی را مشاهده می‌کنید که زیر باران دوش می‌گیرد. این پرنده برای آن که از چشمان خود محافظت کند، لحظه‌ای آن را با غشاء شفافی پوشانده که به چهره او نمایی خشن و متفاوت داده است. این عکس را نیکولاس منگو مَری، عکاس حرفه‌ای حیات وحش در ایالت میسیونز (Misiones) آرژانتین گرفته است.

نشنال جئوگرافی

روستای رنگارنگ

نرده خشک کردن لباس‌ها در یک مجتمع مسکونی در هنگ کنگ مشاهده می‌کنید که به «روستای رنگین کمان» معروف است. در این ساختمان‌ها بیش از ۴۰۰۰۰ نفر زندگی می‌کنند. آپارتمان‌های رنگارنگ در دهه ۱۹۶۰ ساخته شده و ۱۱ بلوک شهر را پوشش می‌دهند.

نشنال جئوگرافی

شب نورانی

 تقویم چینی‌ها بر اساس ماه‌های قمری تنظیم می‌شود و بنابراین نخستین روز سال نوی این کشور هر سال متفاوت خواهد بود. جشن سال نوی کشور چین ۱۵ روز ادامه دارد و در نهایت با فستیوال فانوس به پایان می‌رسد.

نشنال جئوگرافی

وابستگی متقابل

در تصویر پیش رو عکسی از پرنده‌ای به نام کنه‌خوار را می‌بینید که بر روی بدن زرافه‌ای مشغول غذا خوردن است. کنه خوارها، از جمله پرندگانی هستند که از رابطه مسالمت‌آمیزشان با چهارپایان قاره آفریقا مانند بوفالو، گورخر و زرافه لذت می‌برند. کنه‌خوار روی بدن این جانوران می‌نشیند و کنه را از نواحی غیرقابل دسترس برای جانور حذف می‌کند، به این ترتیب هم چهارپا از حضور کنه‌خوار خوشنود است و هم این پرنده کوچک، غذای لذیذی نوش جان می‌کند.

نشنال جئوگرافی

غروب

یک فولکس قورباغه‌ای را می‌بینید که در کنار دریای باشکوه ابر ایستاده است. این عکس خارق‌العاده کاری از محمد اصلان، عکاس حرفه‌ای نشنال جئوگرافی بوده که آن را در ارتفاعات شهر بلن (Belen) ترکیه به ثبت رسانده است. بد نیست بدانید که بلن تنها ۲۰۰۰ فوت از ساحل دریای مدیترانه فاصله دارد.

نشنال جئوگرافی

بالا و پایین

جوردن رابینز، عکاس این صحنه می‌گوید:

در حالی که در اواخر یک بعدازظهر در خلیج جرویس در استرالیا در حال قدم زدن بودم، نور خورشیدِ تنظیم شده بود، فضایی بسیار رویایی خلق کرده بود، قدری منتظر ماندم تا یک موج بلند از راه برسد، اما درست قبل از آن که روی ساحل فرود بیاید، عکس را ثبت کردم.

نشنال جئوگرافی

سه قله

یتر نستلر، عکاس حرفه‌ای نشنال جئوگرافی، ۱۸ ساعت تمام را در کوه‌های آلپ ایتالیا گذارند و سه قله باشکوه و پرابهت به نام «تری چیمه دی لاواردو» (Tre Cime di Lavaredo) را تحسین می‌کرد. پیتر درباره این عکس می‌نویسد:

آرام‌ترین و شادترین لحظات من اوقاتی هستند که به تنهایی در طبیعت می‌گذرانم. هر وقت به دل طبیعت می‌آیم، مطمئن‌تر می‌شوم که هرچه جمعیت کره زمین بیشتر و بیشتر می‌شود، نیاز داریم تا بیش از منابع طبیعی مراقبت کنیم.

نشنال جئوگرافی

مطالب مرتبط:

دیدگاه