افتتاح طولانی ترین پل شیشه ای در چین

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان شنبه، ۱۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۰
افتتاح طولانی ترین پل شیشه ای در چین

طولانی‌ترین پل شیشه‌ای جهان در هبی، چین افتتاح شد.

چون راه رفتن در یک پل معلق شیشه‌ای به اندازه کافی ترسناک نیست، چین راه‌های جدیدی برای ترسناک کردن این ماجرا پیدا می‌کند!

طولانی‌ترین پل جهان در چین، در پایان سال ۲۰۱۷ در منطقه Scenic Hongyagu استان هبی افتتاح شد.

Yang Minghua، رئیس هیئت مدیره گروه Bailu هبی، کسی که دو نقطه کوهستانی در شمال شرق چین را به هم متصل کرده است می‌گوید:

پل تعلیق شیشه‌ای Hongyagu، عصر دوم پل‌های شیشه‌ای چین است.

ساخت و ساز این پروژه سه ساله ویژگی های جدید نسبت به مدل های قبلی برای آن ایجاد کرده است.

 یانگ به رسانه‌های محلی گفت:

این پل طولانی‌ترین، بیشترین شفافیت و تماشایی‌ترین پل شیشه‌ای معلق پیاده‌روی است. این پل ۴ متر عرض ، ۴۸۸ متر طول دارد و بر روی ارتفاع ۲۸۸ متری قرار دارد و از ۱۰۷۷ پانل شیشه‌ای که چهار سانتی‌متر ضخامت (تقریبا ۱٫۶ اینچ) دارد، ساخته شده است.

پل شیشه ای

این پل در روز ۲۴ دسامبر ۲۰۱۷به روی عموم مردم باز شد و تا ۲۰۰۰ نفر ظرفیت دارد، اما تنها ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر از بازدیدکنندگان مجاز خواهند بود همان زمان روی آن راه بروند.

کارکنان در امتداد پل در کنار هم قرار می‌گیرند تا به افراد ضعیف‌النفس کمک کنند و روحیه دهند که بر روی پاهای خود بایستند. بازدیدکنندگان باید از کف‌پوش‌های ویژه‌ای برای حفاظت از سطح شیشه استفاده کنند، زیرا احتیاج لازم است؛ علاوه بر این پل‌هایی که پس از مدت طولانی بازگشایی می‌شوند، خرده شیشه‌های ریز موجود است.

پل شیشه ای چین

پل تعلیق Hongyagu اولین گردشگاه شیشه‌ای ترسناک نیست. مسیر هوایی ۲۶۶ متری در ناحیه صحرایی شرقی تایهانگ در هبی که در هنگام راه رفتن و تحت فشار ترک می‌خورد، به نظر می‌رسد اولین مکان ترسناک شیشه است. نمایی از این مسییر هیجان‌انگیز در فیلم زیر می‌توانید تماشا کنید.

طولانی‌ترین پل شیشه‌ای قبلی جهان در سال ۲۰۱۶ در Zhangjiajie در استان هونان چین افتتاح شد. پل Zhangjiajie هنوز هم مرتفع‌ترین پل معلق در جهان است که دره‌ای به ارتفاع  ۳۰۰ متر بین دو صخره را متصل می‌کند. سازندگان پل Zhangjiajie ادعا کردند که سطح جدیدی را برای ایمنی ایجاد می‌کنند و روزنامه‌نگاران را دعوت به تلاش برای شکستن شیشه با یک چکش و حتی رانندگی با خودرو در سراسر آن می‌کنند.

مطالب مرتبط:

منبع cnn

دیدگاه