تداوم افزایش ترافیک مسافران در فرودگاه بین المللی دبی

زینب موحدی
زینب موحدی جمعه، ۱۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۵
تداوم افزایش ترافیک مسافران در فرودگاه بین المللی دبی

آمار به ثبت رسیده از ترافیک مسافران در فرودگاه بین‌المللی دبی، امارات، حاکی از تداوم روند صعودی در آمار ورود و خروج مسافران در این فرودگاه پرتردد است.

مقاله‌های مرتبط:

  • آشنایی با ۲ فرودگاه شگفت انگیز کشور امارات
  • فرودگاه های دبی

بر اساس گزارش ترافیک ماهانه‌ی اپراتور فرودگاه بین‌المللی دبی، روند صعودی در ترافیک مسافری در این فرودگاه همچنان ادامه دارد و در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ پذیرای نزدیک به ۷ میلیون مسافر بوده است.

ترافیک مسافری در DXB در ماه نوامبر سال جاری به ۶,۹۵۳,۵۹۶ نفر (۶ میلیون و ۹۵۳ هزار و ۵۹۳ نفر) در مقایسه با ۶,۸۸۱,۸۰۵ نفر (۶ میلیون و ۸۸۱ هزار و ۸۰۵ نفر) در نوامبر سال ۲۰۱۶ رسید که رشد ۵٫۶ درصدی را تجربه می‌کند.

از ابتدای سال جاری تا به حال، تعداد مسافران در DXB با رشدی برابر با ۵٫۸ درصد به ۸۰,۳۸۷,۴۴۲ نفر (۸۰ میلیون و ۳۸۷ هزار و ۴۴۲ نفر) در مقایسه با ۷۵,۹۴۷,۸۹۹ نفر (۷۵ میلیون و ۹۴۷ هزار و ۸۹۹ نفر) در مدت مشابه در سال ۲۰۱۶ رسیده است.

بیشترین تعداد مسافران در این فرودگاه مربوط به مسافرانی است که از کشورهای واقع در شبه قاره‌ی هند و غرب اروپا می‌آیند.

۷٫۵ و ۸ درصد از مسافران این فرودگاه به ترتیب متعلق به این دو منطقه هستند و در ماه نوامبر، بیش از ۱,۵۰۰,۰۰۰ مسافر (۱ میلیون و ۵۰۰ هزار) از این مناطق از طریق DXB مسافرت کرده‌اند.

این آمار در مورد شهرهای بزرگی مانند لندن (۳۱۰,۵۵۱) و بمبئی (۲۱۷,۲۷۹) بیشتر از سایر مناطق بوده است.

فرودگاه دبی

برای اولین بار طی چهار ماه گذشته، عربستان سعودی از لحاظ تعداد مسافر (۵۳۴,۹۰۶) به مکان دوم صعود کرد و در جایگاهی بالاتر از انگلستان (۵۰۷,۷۹۶) قرار گرفت.

هند (۹۹۹,۶۲۵) همچنان پر طرفدارترین مقصد در فرودگاه بین‌المللی دبی است.

تعداد پروازهای ماه نوامبر ۲۰۱۶ در DXB برابر با ۳۳۴۲ بوده که کاهش ۳٫۷ درصدی را تجربه می‌کند، اما میانگین تعداد مسافران در هر پرواز در طول ماه در سال ۲۰۱۵ همچنان بالا است و در مقایسه با سال گذشته، ۷٫۷ درصد افزایش یافته است.

پل گریفیتس، مدیر اجرایی فرودگاه‌های دبی، می‌گوید:

در سال گذشته، فرودگاه بین‌المللی دبی شاهد رشد ثابتی در زمینه‌ی ترافیک مسافری بوده است.

با توجه به حجم بالای ترافیک مسافری در ماه دسامبر، پیش‌بینی می‌کنیم که شاهد اتفاقات مثبتی در پایان سال جاری باشیم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه