رکورد جدید تایلند در جذب گردشگر: ۳۵ میلیون گردشگر در دسامبر ۲۰۱۷

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان پنجشنبه، ۱۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۵
رکورد جدید تایلند در جذب گردشگر: ۳۵ میلیون گردشگر در دسامبر ۲۰۱۷

گردشگری تایلند در سال ۲۰۱۷ به بالاترین میزان رشد خود رسیده است و در ۲۹ دسامبر به ۳۵ میلیون بازدیدکننده رسید.

مقاله‌های مرتبط:

تایلند در طول سال ۲۰۱۷ میلادی از ۳۵ میلیون بازدیدکننده که از طریق قطر ایرویز و از دبی حرکت می‌کردند و در فرودگاه بانکوک فرود می‌آمدند، پذیرایی کرد. این رشد عظیم گردشگری در تایلند باعث دستاوردهای اقتصادی زیادی در این کشور شده است.تایلند

خانم استفانی هارینگ، معماری اهل مونیخ آلمان است که در سال ۲۰۱۵ کمپین سازماندهی و پاداش به کشورهایی که رکورد بازدیدکننده را می‌شکنند، راه‌اندازی کرده است. خانم استفانی به تایلند لقب «Luckiest Visitor» داد.

هارینگ توسط نمایندگان صنعت گردشگری بخش خصوصی و مدیران ارشد گردشگری تایلند (TAT) مورد استقبال گرمی قرار گرفت. این ششمین بازدید وی از تایلند است و قصد دارد سه هفته را با دوستانش در بانکوک، چیانگ مای و کو فی فی (کرابی) بگذراند. او دو بلیت رفت و برگشت کلاس اقتصادی به تایلند، پنج شب اقامت در تایلند و گواهی امضا شده از سازمان گردشگری تایلند دریافت کرد.

Weerasak Kowsurat وزیر گردشگری و ورزش تایلند در حالی که به خانم استفانی هدیه را تقدیم کرد گفت:

۳۵ میلیون بازدیدکننده برای کشور تایلند نقطه عطفی برای ما محسوب می‌شود و بدین معنی است که ما به هدف خود در سال ۲۰۱۷ رسیده‌ایم. وی همچنین افزود پیش از این حدود ۳۴ میلیون گردشگر در تایلند حدوداً ۵۰ میلیارد دلار خرج کرده‌اند.

اقای وزیر افزود:

این راه موفقیت ادامه دارد و مسیری را برای ارتقا فرهنگ محلی تایلند گسترش می‌دهد. سازمان گردشگری تایلند مفهوم جدید ارتباطات «Open to the New Shades» را معرفی می‌کند که هدف آن معرفی جاذبه‌ها و تجربیات محلی تایلند است که تاکنون برای بازدیدکنندگان کشف نشده است. این مفهوم جدید را در ۵ قسمت طبقه‌بندی می‌کند: غذاهای تایلندی، هنر و صنایع دستی، طبیعت و سواحل و شیوه زندگی.

آقای Yuthasak Supasorn مدیر سازمان گردشگری تایلند گفت:

این مفهوم جدید که ارائه شده است، طرحی برای بازاریابی سال ۲۰۱۸ است و هدف آن ترویج ایده‌های جدید، تولید درآمد، گسترش اقتصاد گردشگری است. در واقع به دنبال تعادل بین اقتصاد، جامعه و محیط زیست است.

تمام استراتژی‌ها در راستای برنامه توسعه اقتصادی تایلند، برنامه توسعه اجتماعی و دومین برنامه توسعه گردشگری تایلند است.

آقای Yuthasak در پایان گفت:

استقبال تایلند از ۳۵ میلیون گردشگر در سال ۲۰۱۷ یک دستاورد قابل توجه است و همه اعضای صنعت گردشگری تایلند به نحوی در این افتخار شریک هستند. این دستاورد به دلیل پیشنهادهای متنوع ما برای گردشگران و تجربیات محلی جدیدی است که به آن‌ها ارائه می‌دهیم.

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه