ناتوانی کارمندان آمریکایی در برنامه ریزی برای تعطیلات

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان چهار شنبه، ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۵
ناتوانی کارمندان آمریکایی در برنامه ریزی برای تعطیلات

تحقیقات نشان می‌دهد که کارمندان آمریکایی نمی‌توانند برای تعطیلات خود به‌خوبی برنامه‌ریزی کنند و این باعث از دست رفتن روزهای تعطیل آن‌ها می‌شود.

کمتر از نیمی از آمریکایی‌ها (۴۹ درصد) هرساله برای تعطیلات خود برنامه‌ریزی می‌کنند. طبق تحقیقاتی که به تازگی صورت گرفته است؛ روزهای تعطیل با کمبود برنامه‌های مطمئن می‌گذرد. درصد افرادی که برنامه‌ریزی می‌کنند، برای برنامه‌های شخصی ۴۹ درصد، برنامه‌های کاری ۵۷ درصد و برنامه‌های کودکان ۵۰ درصد است.

این تحقیق روی ۲۰۷۶ کارمند آمریکایی صورت گرفته است. سران ملی تصمیم دارند که آمریکایی‌ها را تشویق به برنامه‌ریزی از اوایل سال برای تعطیلات آخر سال کنند. آمریکایی‌ها با انباشته کردن ۶۶۲ میلیون روز تعطیل، هزینه‌ای ۲۳۶ بیلیون دلاری در اقتصاد آمریکا ایجاد کرده‌اند.

Katie Denis رئیس تحقیقاتی این پروژه گفت:

در ابتدای سال تقویم پر از فرصت است و بهترین زمان برای برنامه‌ریزی تعطیلات است. آمریکایی‌هایی که می‌خواهند از زمان تعطیلات خود استفاده بیشتری ببرند؛ می‌توانند خود را در موقعیت بهتری قرار دهند تا کارها را با برنامه‌ریزی به پیش ببرند و درخواست‌های آن‌ها احتمالاً توسط رئیس‌هایشان تأیید می‌شود.

کمبود برنامه‌ریزی در اداره‌ها نیز تأثیرگذار است. تقریباً همه مدیران (نزدیک به ۹۱ درصد) تلاش می‌کنند به درخواست‌های تعطیلات جواب مثبت بدهند؛ اما ۴۳ درصد می‌گویند گاهی اوقات نمی‌توانند؛ چرا که کارمندان برای تعطیلات در زمان مناسب خبر نمی‌دهند. تقریباً نیمی از کارکنان برای یک هفته تعطیلات از ۶ هفته قبل یا حتی کمتر اعلام می‌کنند و تنها ۱۹ در صد از آن‌ها ۳ ماه یا بیشتر اعلام می‌کنند.

ممکن است کارمندان از این که زودتر اعلام کنند، بترسند. تقریباً یک چهارم کارمندان می‌ترسند که رئیسشان با برنامه تعطیلاتی که خیلی زود اعلام می‌کنند، موافقت نکند؛ اما اکثریت قریب به اتفاق مدیران می‌گویند این خیلی مفید است که کارمندان از ابتدای سال مالی شرکت، برنامه تعطیلات خود را اعلام کنند و فکر می‌کنند کارکنانی که برنامه‌هایشان را پیش از این پیش اعلام می‌کنند مسئولیت‌پذیرتر هستند. برنامه‌ریزی پیشرفته باعث می‌شود کارمندان هنگام برگشت به کار با حجم کمتری از کارهای روبرو شوند. امروزه اکثریت کارکنان هنگام بازگشت از تعطیلات خود با حجم زیادی از کار روبرو می‌شوند.

اقای دنیس می‌گوید:

هیچ کس نمی‌خواهد زمان تعطیلات با ارزش خود را، با استرس کاری که قرار است در آینده انجام دهد، بگذراند. برنامه‌ریزی قبل از تعطیلات باعث می‌شود تعطیلات لذت‌بخش‌تر شوند. جای تعجب نیست که همیشه افرادی که برنامه‌ریزی می‌کنند افراد شادتری هستند.

افرادی که برنامه‌ریزی می‌کنند مزیت بیشتری نسبت به بقیه افراد دارند. بر اساس تحقیقی که بر روی تعطیلات آمریکایی‌ها در سال ۲۰۱۷ انجام شده است، کارمندانی که برای روزهای تعطیل خود برنامه‌ریزی می‌کنند، از زمان تعطیلات خود استفاده بیشتری می‌کنند، بیشتر استراحت می‌کنند و احساس شاد بودن بیشتری نسبت به افرادی که برنامه‌ریزی نمی‌کنند، دارند. همچنین این افراد در کار خود احساس رضایت بیشتری دارند.

برای کمک به برنامه‌ریزی کردن آمریکایی‌ها، پروژه تایم آف یک ابزار برنامه‌ریزی تعطیلات راه‌اندازی کرده است که به کارمندان اجازه می‌دهد تعداد روزهایی که می‌توانند مرخصی بگیرند را وارد کنند و نحوه گذراندن آن‌ها را در تقویم خود برنامه‌ریزی کنند؛ آنها می‌توانند آن را با خانواده و دوستان و حتی رئیسشان به اشتراک بگذارند. سازمان‌های مسافرتی نیز تخفیف‌ها و برنامه‌های سفر برای تعطیلات را ارائه می‌دهند.

کویت دبون، مدیر ارتباطات این پروژه می‌گوید:

اکنون زمان آن فرا رسیده است که آمریکایی‌ها تقویم و زمان تعطیلات خود را اصلاح کنند. سال ۲۰۱۸ سالی است که با چک لیست سفر سپری می‌شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه