میزان بارش برف در شهرهای مختلف ایران

سیامک احدی
سیامک احدی سه شنبه، ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۵
میزان بارش برف در شهرهای مختلف ایران

میزان بارش برف در روزهای اخیر در شهرهای مختلف ایران به نظر زیاد می‌رسید و صفحات مجازی پر بود از تصاویر برف‌بازی و خوشحالی مردم کشورمان، به‌طوریکه به نظر می‌رسد که دیگر خبری از خشکسالی نیست. اما آمارهای هواشناسی این حرف را تایید نمی‌کند!

با استفاده از آمارهای مرکز خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور، نگاهی به میزان بارش‌ها در شهرهای مختلف کشور در روزهای اخیر کرده‌ایم.

در روز، شنبه و یک‌شنبه در هفت استان هیچ بارندگی ثبت نشده است:

همچنین در ۱۳ استان هم میزان بارندگی در این دو روز، کم‌تر از  ۱۰ میلی‌متر بوده است.

بیشترین میزان بارندگی در ابتدای هفته جاری در گیلان بوده است. با ۳۳٫۵ میلی‌متر بارندگی در دو روز. با این حال میزان بارندگی در این استان نسبت به پارسال، ۵۰ میلی‌متر کم‌تر است.

بعد از گیلان، البرز با ۲۴٫۱ و مازندران با ۲۱٫۴ میلی‌متر بارندگی در رده دوم و سوم بودند.

در تهران میزان بارش‌ها به‌طور میانگین ۱۴٫۶ میلی‌متر بوده و از اول مهر که سال زراعی آغاز می‌شود تا پایان هشتم بهمن، ۳۶٫۴ میلی‌متر بارندگی در این شهر ثبت شده است. این درحالی‌است که در مدت مشابه سال گذشته در تهران، بیش از صد میلی‌متر باران آمده بود.

میانگین بارندگی در کشور در این دو روز، ۳٫۲ میلی‌متر بوده است. کلا هم در کشور از اول مهر تابه‌حال، به‌طور میانگین ۴۲٫۲ میلی‌متر باران آمده که ۱۲٫۷ میلی‌متر کمتر از سال گذشته است.

از ابتدای مهر تابه‌حال بارندگی در سه استان کرمان، سیستان‌وبلوچستان و خراسان‌جنوبی نتوانسته به ۱۰ میلی‌متر هم برسد.

و وضع در استانی مثل سیستان‌و‌بلوچستان بسیار وخیم است. در سیستان‌وبلوچستان کلا ۳٫۵ میلی‌متر باران آمده، درحالی‌که در سال گذشته در همین مدت ۴۵ میلی‌متر بارندگی داشتیم. یعنی تقریبا ۱۳ برابر کم‌تر.

مطالب مرتبط:

دیدگاه