بهترین زمان سفر به دنیای جادویی هری پاتر

بهاره غنچه
بهاره غنچه یکشنبه، ۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰
بهترین زمان سفر به دنیای جادویی هری پاتر

رداهای خود را بپوشید، چمدانتان را جمع کنید و آماده سفر به دنیای جادوگری شوید. کلاه گروه‌بندی در هاگوارتز در انتظار شما است.

هری پاتر، دنیایی پر از راز و رمز و شگفتی است. دنیایی که دوران کودکی و نوجوانی بسیاری از ما را در برگرفته است و خاطرات و آرزوهای بسیاری را برایمان به ارمغان آورده است.
شاید اغلب ما در کودکی آرزو داشتیم روزی جغدی به خانه‌مان سر بزند و نامه پذیرش هاگوارتز را برایمان بیاورد. به کوچه دیاگون برویم و لوازم ضروری هاگوارتز را بخریم و بالاخره در مدرسه جادوگری هاگوارتز تحصیل کنیم. این روزها این آرزوها کمی دست‌یافتنی‌تر شده‌اند و در سراسر جهان دنیاهای جادوگری هری پاتر برای طرفداران احداث شده‌اند. دنیاهایی هرچند کوچک اما به شگفتی و زیبایی آن چیزی که در رویاهایمان داشتیم. برای کسانی که همیشه می‌خواستند در سالن‌های هاگوارتز قدم بزنند، از فروشگاه‌های کوچه دیاگون خرید کنند؛ حالا می‌توانند با بازدید از دنیای جادویی هری پاتر یا شهربازی هری پاتر در سراسر جهان، نامه پذیرش هاگوارتز خودشان را دریافت کنند و مدتی را در دنیای جادویی سپری کنند.

پارک هری پاتر

برای پاترهدها (طرفداران هری پاتر) تصمیم‌گیری بر سر اینکه چه زمانی به دنیای جادویی هری پاتر سفر کنند عموما سخت خواهد بود. چراکه نوسان قیمت‌ها و هجوم گردشگران بر تصمیم‌گیری آن‌ها اثر خواهد گذاشت و انتخاب بهترین زمان سفر کمی مشکل خواهد بود.
پارک‌های دنیای جادویی هری پاتر در سراسر جهان عموما به یک شکل ساخته شده‌اند و تفاوت‌های اندکی دارند. کوچه دیاگون این پارک‌ها شامل بانک گرینگوتز، پاتیل درزدار و فروشگاه‌های متنوع بسیاری است. روستای هاگزمید نیز از دیگر دیدنی‌های پارک دنیای جادویی هری پاتر است. در کنار این پارک‌های دنیای جادویی، قطار سریع‌السیر هاگوارتز نیز برای گردشگران آماده به خدمت است. اما برای تجربه‌ی تمام این مکان‌های شگفت‌انگیز پاترهدها باید برنامه‌ریزی دقیقی برای سفر خودشان داشته باشند. تا بتوانند با کمترین هزینه و در فصل‌های خلوت‌تر به دیدن دنیای جادویی بروند.

ارزان‌ترین و خلوت‌ترین زمان‌ها

پارک هری پاتر

عموما ارزان‌ترین و خلوت‌ترین زمان بازدید از دنیای جادویی هری پاتر ماه‌های دی و اسفند است البته به غیر از روزهای سال نو و تعطیلات زمستانی در این ماه‌ها که اغلب شلوغ می‌شود. از ابتدای ماه اسفند و اواسط شهریور تا مهر، ماه‌های ارزان بازدید از این مجموعه‌های جادویی در سراسر جهان هستند. اگر نتوانستید در این ماه‌های ارزان و خلوت به دنیای جادویی سفر کنید، راه دیگری برای فرار از جمعیت زیاد بازدیدکنندگان وجود دارد. اگر در هتل‌های این دنیای جادویی اقامت کنید، قبل از ورود سایر بازدیدکنندگان می‌توانید به دیدن بخش‌های مختلف پارک بروید، بدون آنکه در هجوم جمعیت گرفتار شوید.

بهترین برنامه‌های ویژه هری پاتر

عموما در خلوت‌ترین زمان بازدید از پارک‌های جادویی، این پارک‌ها برنامه‌های ویژه‌ای را برای بازدیدکنندگان برگزار می‌کنند.

جشن هری پاتر

پارک هری پاتر

این جشن هرساله در یک هفته از دی ماه برگزار می‌شود و تجربه‌ی بی‌نظیری برای طرفداران خواهد بود چراکه به‌مدت ۳ روز در کنار سایر طرفداران می‌توانند لباس دانش‌آموزان هاگوارتز را بپوشند، آموزش‌های جادوگری ببینند، در نمایشگاه‌ها و جلسات پرسش و پاسخ شرکت کنند و به بازدید از کوچه دیاگون و روستای هاگزمید بروند.
در جشن امسال (۲۰۱۸) بازیگران جیمز و الیور فلپس (فرد و جورج ویزلی)، استانیسلاو یانسکی (ویکتور کرام) و بنی رایت (جینی ویزلی) در این جشن سالانه در پارک اورلاندو آمریکا شرکت خواهند کرد و بهترین زمان برای طرفداران خواهد بود تا به بازدید از مجموعه دنیای جادویی هری پاتر در پارک اورلاندو بروند.

کریسمس در دنیای جادویی

پارک هری پاتر

یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید از دنیای جادویی هری پاتر در سراسر جهان هنگام کریسمس است، در این دوران تزیینات ویژه‌ای روی مغازه‌های کوچه دیاگون و روستای هاگزمید انجام می‌شود. جشن سال نو در روستای هاگزمید برپا می‌شود و گروه قورباغه‌ها آواز می‌خوانند و در مقابل قلعه هاگوارتز برف می‌بارد. اگرچه این زمان گران‌ترین و شلوغ‌ترین زمان برای بازدید از مجموعه خواهد بود با اینحال در آذر ماه و قبل از شروع شلوغی‌های تعطیلات کریسمس نیز این امکان برای گردشگران وجود خواهد داشت و می‌توانند از تعطیلات کریسمسی هاگوارتز لذت ببرند.
در فاصله بین تعطیلات شکرگزاری و کریسمس از ۱۹ آذر تا ۲۲ آذر یک هفته استثنایی برای سفر به دنیای جادویی خواهد بود و هزینه‌ها مقرون به‌صرفه‌تر است.

هالووین در دنیای جادوگری

پارک هری پاتر

فصل هالووین یکی از بهترین و شگفت‌انگیزترین زمان‌های سفر به این دنیای جادویی خواهد بود. در فصل هالووین در ماه‌های شهریور و مهر در طول روز تعداد گردشگران در مجموعه اندک خواهد بود و در هنگام شب تعداد آن‌ها چندین برابر می‌شود تا در جشن‌های شبانه هالووین کوچه دیاگون شرکت کنند. جشنواره هالووین یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر خواهد بود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه