فرودگاه بین المللی کیپ تاون، آفریقای جنوبی

علی  کماسی
علی کماسی جمعه، ۱۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
فرودگاه بین المللی کیپ تاون، آفریقای جنوبی

فرودگاه بین‌المللی کیپ تاون با جابه‌جایی بیش از ۱۰ میلیون مسافر در سال دومین فرودگاه مهم کشور آفریقای جنوبی محسوب می‌شود.

کیپ تاون، مشهور به شهر مادر، پایتخت پارلمانی آفریقای جنوبی، شهری است دارای طبیعت وحشی و زیبای خاص خود که هر بازدید کننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. بندر و خیابان‌های پر همهمه‌، شب‌نشینی‌های خانگی، محیط‌های ساحلی و کوهستانی اطراف به همراه گیاهان و جانورانی که هرگز دست از مبهوت کردن شما بر نمی‌دارند، حتی در میان محلی‌ها از کیپ تاون مقصدی بسیار جذاب برای گردشگری ساخته‌اند. همچنین شهر کیپ تاون دربرابر پس زمینه‌ی کوه نمادین و خلیج کبودی رنگ تیبل قرار دارد.

سفر هوایی به این شهر با خرید بلیط تهران - کیپ تاون به‌سادگی امکان‌پذیر خواهد بود. فرودگاه کیپ تاون سومین فرودگاه پر رفت‌وآمد در آفریقای جنوبی محسوب می‌شود و در سال ۲۰۱۰، شاهد تحولات بسیار مثبتی بوده است.

معرفی فرودگاه

فرودگاه بین المللی کیپ تاون

فرودگاه کیپ تاون به منظور جایگزینی به‌جای فرودگاه قدیمی شهر در سال ۱۹۵۴ افتتاح شد. این فرودگاه، فرودگاه اصلی شهر کیپ تاون محسوب می‌شود و با جابه‌جایی سالانه بیش از ۱۰ میلیون مسافر، سومین فرودگاه پررفت و آمد آفریقا نیز به‌حساب می‌آید.

فرودگاه کیپ تاون دارای دو پایانه جدا برای پرواز‌های خارجی و داخلی است که به‌وسیله ساختمان مرکزی به یکدیگر وصل می‌شوند. فرودگاه در سال ۲۰۱۰ و به‌دلیل برگزاری جام جهانی فوتبال به میزبانی آفریقای جنوبی شاهد تحولات بسیار مثبتی بود که در نتیجه آن فرودگاه بزرگ‌تر و به‌روزتر شد.

مشخصات

فرودگاه بین المللی کیپ تاون

  • نوع فرودگاه: همگانی
  • کد یاتا: CPT
  • کد ایکائو: FACT
  • ارتفاع از سطح دریا: ۴۶ متر
  • قطب اصلی خط هوایی: Mango، South African Express، FlySafair
  • فاصله هوایی تا تهران: ۸۳۰۵ کیلومتر معادل ۱۲ ساعت (در حال حاضر پرواز تهران - کیپ تاون به‌صورت مستقیم انجام نمی‌شود)

پایانه‌ها

فرودگاه بین المللی کیپ تاون

فرودگاه کیپ تاون دارای دو پایانه است که به‌وسیله ساختمان اصلی به یکدیگر وصل می‌شوند. پایانه مرکزی دارای سه طبقه است که بخش پروازهای خروجی در طبقه بالا و پروازهای ورودی در طبقه‌ پایین قرار دارند. در طبقه سوم تعدادی از کافه‌ها و فروشگاه‌ها درکنار اتاق سیگار و استراحت قرار دارد.

پایانه بین‌المللی در بخش شمالی و پایانه پروازهای داخلی در بخش جنوبی فرودگاه قرار دارند. از دیگر امکانات فرودگاه می‌توان به دو هتل که در محوطه‌ی فرودگاه قرار دارند نیز اشاره کرد. همچنین فرودگاه کیپ تاون دارای امکاناتی نظیر بانک، فروشگاه، رستوران و کافه، نمازخانه، اتاق کنفرانس، خدمات درمانی و اتاق استراحت است.

موقعیت جغرافیایی

موقعیت فرودگاه کیپ تاون روی نقشه گوگل

فرودگاه کیپ تاون در فاصله‌ ۲۰ کیلومتری مرکز شهر کیپ تاون در آفریقای جنوبی قرار دارد.

راه‌های دسترسی

فرودگاه بین المللی کیپ تاون

فرودگاه کیپ تاون مستقیما به بزرگراه N2 وصل است. پارکینگ فرودگاه ظرفیت ۲۶۰۰ ماشین را دارد.

اتوبوس‌ها هر ۲۰ دقیقه از ایستگاه فرودگاه خارج می‌شوند و ساعت کاری آن‌‌ها نیز بین ۴:۲۰ بامداد تا ساعت ۲۲ است. جابه‌جایی از فرودگاه به وسیله‌ی تاکسی هم مقدور است. هزینه تاکسی از فرودگاه به مرکز شهر بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ راند است.

اطلاعات پرواز

فرودگاه بین المللی کیپ تاون

برای خرید بلیط هواپیما همیشه می‌توانید ازطریق موتور جستجوی پرواز کجارو، بلیط ارزان هواپیما را به‌راحتی پیدا و از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع wikipedia

دیدگاه