بهترین اقامتگاه های برزیل برای تجربه یک سافاری خاطره انگیز

مریم اصلانی
مریم اصلانی دوشنبه، ۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۰
بهترین اقامتگاه های برزیل برای تجربه یک سافاری خاطره انگیز

برزیل بهشتی ایدئال برای دوست‌داران ماجراجویی در طبیعت و سافاری است. اما این سفر با اقامت در هتل و مهمان‌خانه‌های بی‌نظیر حتی جذاب‌تر هم خواهد شد.

در مجموعه مقالات سافاری پیش از این نیز با شما از سرزمین جادویی و شگفت انگیز برزیل صحبت کردیم. جایی که شرایط آب و هوایی و اقلیمی دست به دست هم داده و بهشتی زمینی برای تجربه سافاری و درک طبیعت را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. اما در کنار این جاذبه‌های طبیعی، برزیل دارای شماری از متفاوت‌ترین هتل و اقامتگاه‌های جالب توجه است که هرکدام به‌دلایل شرایط محیطی، ویژگی‌های خاص و قابل‌توجه دارند.

با ما همراه شوید تا در سفری به این کشور زیبا و شگفت‌انگیز، سری به شماری از این اقامتگاه‌های بی‌نظیر و رویایی زده و اندکی بیشتر با شرایط و حال و هوای آن‌ها آشنا شویم.

Butterfly House

باترفلای هاوس در برزیل، مکانی ایده آل برای عاشقان سافاری

یک اقامتگاه بی‌نظیر که همه ساختمان‌هایش در اطراف جنگل ساخته و با طبیعت زیبا این منطقه احاطه شده‌اند. یک مکان دنج و راحت که اقامتی بدون دغدغه مزاحمت را در اختیار مهمانان قرار می‌دهد. تمامی انرژی مورد نیاز این اقامتگاه توسط نور خورشید تأمین شده و ضایعات عمدتا ارگانیک و طبیعی هتل نیز بازیافت و مواد خوراکی باقی مانده نیز به‌عنوان کود مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این اقامتگاه دارای ۸ سوئیت و بنگالو (ساختمان یک طبقه)، استخر، امکان انجام تمرینات یوگا و امکانات ویژه سرگرم کردن کودکان است. مکانی لوکس و دوست‌دار محیط زیست که تمرکز اصلیش روی استفاده‌ی بهینه از منابع موجود بوده و درمجموع دارای حال و هوایی آرامش بخش و دلپذیر است. این اقامتگاه در شبه‌جزیره « Maraú» واقع شده است؛ مکانی زیبا در محاصره شماری از زیباترین جزایر این منطقه که با سواحل، دریاچه و منگرووها بی‌نظیرش در ایالت باهیا (Bahia) قرار گرفته است. 

باترفلای هاوس در برزیل، مکانی ایده آل برای عاشقان سافاری

ساختمان اصلی داری سه سوئیت مجلل و لوکس است، همچنین مسافران در صورت تمایل می‌توانند در یکی از ۵ بنگالوی خصوصی اقامت کنند. یکی از این بنگالوها «آمارانته» نام دارد که به‌ویژه انتخابی ایده‌آلی برای خانواده‌ها است. این ساختمان دارای دو بالکن است که می‌توان از فراز آن‌ها دیدی خوب رو به طبیعت بی‌نظیر اطراف داشت. یکی از این دو بالکن کاملا خصوصی است. بنگالوهای «سارا» و «آگرا» نیز برای اقامت خانواده یا گروه‌های کوچک مسافرانی که با هم سفر می‌کنند ایدئال است، البته بالکن این دو ساختمان با یکدیگر مشترک است.

سه سوئیت واقع در ساختمان اصلی برای زوج‌های جوان و سپری کردن ماه عسل ایدئال است؛ با فضای خصوصی و دنج با چشم‌اندازی شگفت‌انگیز از باغ، استخر و اقیانوس. همه اتاق‌ها و سوئیت‌های این اقامتگاه دارای حمام شخصی بوده و با وسایل گران‌قیمت چوبی تزیین شده‌اند. در صورت درخواست، تختخواب بچه‌گانه نیز در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

باترفلای هاوس در برزیل، مکانی ایده آل برای عاشقان سافاری

«باترفلای هاوس» رستوران جالب توجهی به نام «آنا بنانا» (Anna banana) دارد که با خوراک‌های خوشمزه و چشم‌انداز سحرانگیزش شناخته می‌شود. تمامی مواد لازم از منابع محلی یعنی ماهیگیران و دهکده‌های اطراف تأمین می‌شود. صبحانه معمولا حاوی میوه‌های تازه گرمسیری، آب‌میوه و قهوه خوش عطر و طعم است. منوی ناهار و شام هم در طول فصول مختلف و بسته به مواد خوراکی در دسترس تغییر می‌کنند. اما همواره تلاش مدیران در جلب رضایت مشتری با ارائه بهترین کیفیت و عطر و طعم است.

باترفلای هاوس در برزیل، مکانی ایده آل برای عاشقان سافاری

خوشبختانه مهمانان این اقامتگاه دلپذیر انتخاب‌های بسیاری برای گذراندن اوقات فراغت خود دارند. در کنار هزاران مکان شگفت‌انگیز محلی در این شبه‌جزیره، یک مکان فوق‌العاده برای غواصی و شیرجه نیز وجود دارد. همچنین استخرهای شنای طبیعی و تماشای هزاران ماهی گرمسیری در میان آبی زلال آب، بازدید از آبشار «Tremembé» که در فاصله کمی از ساختمان اصلی اقامتگاه واقع شده است دیگر امتیازات اقامت در این هتل است. این آبشار محلی خوب برای لذت بردن از ماساژ طبیعی با آب و نیز برگزاری پیک‌نیک را در اختیار خانوده‌ها قرار می‌دهد. موج‌سواری از دیگر انتخاب‌های محبوب مهمانان هتل است، به‌ویژه آنکه این اقامتگاه دارای ساحل خصوصی بوده و خلوت خوبی در اختیار افراد قرار می‌دهد. در طول ماه‌های اکتبر و نوامبر حتی می‌توان از ساحل به تماشای شنای دسته‌جمعی وال‌های گوژپشت نشست.

باترفلای هاوس در برزیل، مکانی ایده آل برای عاشقان سافاری


خانه قایقی جگوار (JAGUAR HOUSE BOAT)

خانه قایقی جگوار در برزیل، مکانی ایده آل برای عاشقان سافاری

خانه قایقی جگوار همان‌گونه که از نامش پیدا است، یک امکان عالی برای مشاهده و تماشای جگوارها در زیستگاه طبیعی‌شان را در اختیار سافاری دوستان قرار می‌دهد. این کشتی در واقع دارای ۹ کابین است که در بخش شمالی جزیره «Taiama» لنگر انداخته و اقامتی بی‌نظیر و راحت را برای مسافران خود تهیه و تدارک دیده است. در مدت اقامت مسافران، کشتی اطراف جزیره چرخیده و محیط زیست این منطقه را به مسافران معرفی می‌کند، آن هم در حین حضور در یک خانه متحرک شناور که فضایی راحت و خصوصی را در اختیار آن‌ها قرار داده است.

هرکدام از این ۹ کابین، دارای حمام خصوصی و سیستم تهویه مطبوع هستند. کابین‌ها هرکدام چهار تختخواب دارند که به‌علت کوچک بودن، معمولا تخت‌های بالایی برای گذاشتن اسباب و اثاثیه و چمدان مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته در صورت تمایل و برای راحتی مسافران، خانواده‌ها می‌توانند همگی با هم در یک کابین اقامت کنند.

خانه قایقی جگوار در برزیل، مکانی ایده آل برای عاشقان سافاری

غذاخوری کشتی هوای خنک و دلپذیری داشته و تلویزیون، سیستم صوتی و یک سرویس بهداشتی مخصوص به خود دارد. از فراز عرشه می‌توان از منظره زیبای محیط اطراف لذت برد، ضمن آنکه امکانات باربیکیو و میز و صندلی‌هایی نیز برای پذیرایی از مسافران در همین عرشه قرار داده شده‌اند. محل مخصوص ماهیگیری نیز همین جا در گوشه‌ای پنهان شده و در انتظار مسافران عاشق ماهیگیری است. صبحانه، ناهار و شام در تمام مدت اقامت افراد در کشتی سرو می‌شوند.

خانه قایقی جگوار در برزیل، مکانی ایده آل برای عاشقان سافاری

این خانه‌ی قایقی برای برنامه‌ریزی بهتر سفر با اقامتگاه «Araras» همکاری مشترک داشته و مسافران در صورت تمایل می‌توانند دو سه روزی در این مکان توقف کرده و به تماشای یوزپلنگ‌ها بنیشینند. ماهیگیری و تماشای دیگر جانوران ساکن حیات وحش این منطقه از جله لک‌لک‌های «جابیرو» از دیگر فرصت‌هایی است که در اختیار سافاری دوستان قرار دارد.

خانه قایقی جگوار در برزیل، مکانی ایده آل برای عاشقان سافاری

کودکان بالای دوازده سال هم می‌توانند در این سفر والدین خود را همراهی کنند. البته بهتر است والدین توجه داشته باشند که قسمت اعظم این سفر به جست‌و‌جو و تماشای جگوارها اختصاص داشته و امکانات چندانی برای کودکان در دسترس نیست.


تروپیکال مانائوس (Tropical Manaus)

هتل مانائوس تروپیکال در قلب جنگلهای آمازون

این مکان را باید هتلی بزرگ برای لمس زندگی به سبکی نامأنوس با حال و هوای حاکم بر این منطقه دانست. جایی که باغ‌های داخلی شگفت‌انگیز همراه با گیاهان گرمسیری و حیات وحش غنی و نیز مناظر جالب توجه از مانائوس سرسبز و باشکوه در کنار امکانات یک هتل بزرگ، راحت و البته مدرن و امروزی، تلفیقی جالب توجه ایجاد کرده‌اند. هتل «تروپیکال مانائوس» در حاشیه «رودخانه نگرو» (Rio Negro) و در قلب جنگل های آمازون ساخته شده است.

هتل مانائوس تروپیکال در قلب جنگلهای آمازون

در این هتل برای انتخاب یک اقامتگاه مناسب، دست‌کم هشت گزینه پیش روی مسافران است. در بخش اول اتاق‌های هتل در چهار دسته‌ی اتاق‌های استاندارد، ویژه، دولوکس و سوئیت‌های بزرگ قرار دارند. همچنین مهمانان می‌توانند از میان چهار نوع سوئیست مختلف «نابل» (Noble)، «داپلکس» (Duplex)، «پرزیدنتال» (residential) و «تروپیکال» (Tropical)، مدل مد نظر خود را انتخاب کند. هرکدام از این گزینه‌ها دارای سیستم تهویه مطبوع، پرده‌های مدل بلک اوت (blackout)، یک قفسه کوچک نوشیدنی، تلویزیون و اینترنت امن و بی سیم هستند.

یک استخر برگ و نیز امکان بازی‌های آبی از جمله امکانات دیگر این هتل است. وجود زمین تنیس، زمین والیبال، بسکتبال و حتی یک باغ وحش، این بهشت را حتی به مراتب رویایی‌تر کرده است.

هتل مانائوس تروپیکال در قلب جنگلهای آمازون

در اینجا رستوران «توکانو» (Tucano) را داریم که با انواع خوراک‌های برزیلی و بین‌المللی در خدمت مهمانان هتل است. همچنین «کارو گریل» (Karu Grill) سرو وعده شام را به سبکی باشکوه و محلی بر عهده دارد و سرو انواع اسنک و شام به سبک «لاکارته» (la carte: انتخاب یک آیتم از منو به‌صورت جداگانه) هم در «کافه برزیل» (Café Brasil) انجام می‌شود.

هتل مانائوس هتلی بزرگ با امکانات و سرگرمی‌های متعدد است، از بازی‌های آبی و شنا در استخر مجلل هتل گرفته تا ورزش در زمین‌های بازی و سالن و حتی رفتن به باغ وحش. همچنین مسیرهایی در اطراف هتل وجود دارند که امکان گشت‌وگذار و بازدید به شکلی شخصی را برای مهمانان مهیا می‌کنند. به‌علاوه محل نگهداری و نمایش گل‌های ارکیده، زمین فوتبال، والیبال ساحلی و دوچرخه سواری از دیگر سرگرمی‌های موجود است. برنامه‌هایی نیز برای مهمانان هر بعدازظهر اجرا می‌شود که فرصتی خوب برای تجربه سرگرمی و نشاط به سبک برزیلی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

هتل مانائوس تروپیکال در قلب جنگلهای آمازون

هتل مانائوس امکانات لازم برای سرگرمی و تفریح کودکان را نیز مهیا کرده است. یک باشگاه ویژه کودکان که با انواع فعالیت‌های سرگرم‌کننده و بازی‌های جالب، اوقات خوشی را برای آن‌ها فراهم می‌کند.


اقامتگاه شناور «UAKARI FLOATING LODGE»

هتلی شناور در برزیل

این اقامتگاه متفاوت در بزرگ‌ترین منطقه حفاظت‌شده کشور برزیل یعنی «Mamiraua» واقع شده است. این منطقه حافظت‌شده دارای کانال، دریاچه و نیز جنگل‌های بارانی است که به‌صورت فصلی و با بالا آمدن آب رودخانه، در میان جریان آب غوطه‌ور می‌شوند. این اقامتگاه شامل ۱۰ آپارتمان به سبک روستایی است که هر یک دارای یک تراس و حمام اختصاصی هستند، یک استراحتگاه ساده که تمرکزش بیشتر روی آموزش و بالابردن شناخت مهمانان است.

برای رسیدن به این اقامتگاه دوست‌دار طبیعت، کانو سواری یک ساعت و نیم لازم است که البته بخشی از هیجان و جذابیت این هتل هم در همین نکته است، جایی در میان رودخانه آمازون و بخشی از اکوسیستم خاص «Várzea» یا همان جنگل‌های شناور در آب. کانال‌های آب در این منطقه به‌وفور مشاهده شده و دریاچه‌های متعددی در گوشه و کنار آن شکل گرفته‌اند.

 آپارتمان‌های این مجموعه دنج بوده و در عین طراحی ساده‌ای دارند که که با الهام از طبیعت و محیط زیست پیرامون طراحی و آماده شده‌اند. هر آپارتمان در حدود ۲۵ مترمربع بوده و شامل حمام اختصاصی است که دوش آن با استفاده از انرژی خورشیدی کار می‌کند. کتابخانه، اتاق تلویزیون، رستوران و اتاق کنفرانس از دیگر امکاناتی این اقامتگاه است که البته در ساختمان شناور مرکزی قرار دارند. در کافه تریا نیز انواع نوشیدنی‌های وطنی و بین‌المللی سرو می‌شود.

هتلی شناور در برزیل

رستوران منویی متنوع از غذاهای لذیذ همچون ماهی تازه، جوجه، غذاهای گیاهی، سبزیجات، میوه و آب‌میوه‌های محلی را به مهمانان عرضه می‌کند (در این رستوران گوشت قرمز سرو نمی‌شود). سیستم خدمات دهی در این رستوران از سطح مطلوبی برخوردار است.

اما برنامه‌های سرگرم‌کننده این اقامتگاه نیز در راستای اهداف کلی آن طراحی و اجرا می‌شوند، فعالیت‌هایی همچون گشت‌وگذار در کانال‌های آب با راهنمایان محلی، بازدید از دریاچه‌ها، راهپیمایی در مسیرهای جنگل، بازدید از دهکده‌های مجاور و درک و شناخت سبک زندگی مردمان ساکن آمازون. مهمانان همچنین فرصتی عالی برای مشارکت در یک پروژه مبتکرانه در اختیار دارند که تمرکزش بر شناخت حیات وحش منطقه، آشنایی با موجودات در معرض خطر انقراض و نیز راه‌هایی برای کمک به حفظ طبیعت و محیط زیست این ناحیه است.

هتلی شناور در برزیل

اینجا اولین منطقه حفاظت‌شده برزیل است که به مردمان بومی این ناحیه فرصت داده تا مدیریت منابع طبیعی خود را برعهده گرفته و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. به لطف این برنامه که از سال ۱۹۸۳ آغاز شد، این منطقه مبدل به یکی از بهترین پناهگاه‌های حیات وحش این کشور شده است.

اقامتگاه شناور Uakari، برزیل

فراموش نکنید اگر روزی گذرتان به برزیل شگفت‌انگیز افتاد، حتما سری به یکی از این اقامتگاه‌های متفاوت و جالب بزنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه