ویزای شینگن چگونه و از کجا؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات دوشنبه، ۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
ویزای شینگن چگونه و از کجا؟

به‌طور کلی، درصورتی‌که شما نیاز به ویزای شنگن دارید باید درخواست خود را برای سفارت یا کنسولگری ناحیه شنگنی که قصد بازدید دارید ارسال کنید.

بازدید بیش از یک ناحیه شنگن

درصورتی‌که شما قصد بازدید از بیش از یک منطقه شنگن را دارید باید درخواست را برای سفارت یا کنسولگری شنگن مقصد ارسال کنید.

درصورتی‌که شما قصد دارید تقریبا در یک زمان از چندین ایالت شنگن بازدید کنید باید درخواست خود را برای سفارت یا کنسولگری کشور شنگنی که در اول وارد آن شدید ارسال کنید.

بازدید از هلند

به‌عنوان مثال درصورتی که هلند مقصد اصلی شما است باید درخواست خود را سفارت هلند یا کنسولگری ارسال کنید. به‌طور کلی، شما باید درخواست خود را به سفارت هلند یا کنسولگری کشوری که از نظر قانونی در آن اقامت دارید ارسال کنید. در صورتی که سفارت هلند یا کنسولگری این کشور در محل اقامت شما وجود ندارد، می‌توانید درخواست خود را برای یک کشور شنگن دیگر ارسال کنید. درصورتی‌که سفارت یا کنسولگری هلند وجود ندارد برای سفر به این کشور باید درخواست خود را برای سفارت یا کنسولگری هلند در کشوری نزدیک ارسال کنید.

ویزای شینگن

درخواست ویزای شنگن

درخواست ویزای شنگن باید حداقل ۱۵ روز کاری پیش از سفر ارسال شود. به‌طور کلی با یک درخواست می‌توانید بیش از ۳ ماه از کشور خارج شوید.

مرکز ویزای شینگن کجاست؟

مرکز ????? ????? همان جایی است که شما می‌توانید تمامی امور صفر تا صد دریافت ویزای شینگن را همراه با کارشناسان و مشاوران مجرب و معتبری که این مرکز به شما معرفی می‌کند به انجام برسانید.

مدارک مورد نیاز ویزای شینگن

اگر شما تمایل به دریافت ویزای شنگن دارید این مدارک مورد نیاز است:

  • ارائه گذرنامه یا سند مسافرت دیگر با ویزایی با حداقل دو صفحه خالی. گذرنامه یا سند مسافرت باید در ۱۰ سال گذشته صادر شده باشد. گذرنامه باید برای حداقل سه ماه بعد از تاریخی که شما کشور را ترک می‌کنید معتبر باشد.
  • ارائه فرم درخواست ویزای شنگن تکمیل شده و امضا شده.

هر فرد در سفر باید یک فرم تقاضای جداگانه داشته باشد. فرم‌های کودکان زیر ۱۸ سال باید توسط والدین یا قیم امضا شود.

  • ارائه یک عکس، مطابق با الزامات هلند
  • در کشورهایی که سیستم اطلاعات ویزا به نورد شده است، زمانی که شما درخواست ویزا می‌دهید از شما اثر انگشت گرفته می‌شود. درخواست‌های گروه‌های خاص همانند کودکان زیر ۱۲ سال از این شرط معاف هستند.
  • در زمان ارسال درخواست ویزا هزینه را بپردازید
  • درصورتی‌که در خواست خود را برای دفاتر ارائه‌دهنده خدمات خارجی ارسال کرداه‌اید، هزینه سرویس را پرداخت کنید.

پردازش درخواست

به‌عنوان یک قاعده کلی، تصمیم‌گیری در مورد درخواست ظرف ۱۵ روز صورت می‌پذیرد.

این دوره درصورت نیاز به مدارک اضافی یا پردازش درخواست در موارد فردی تا ۳۰ روز و در موارد خاص تا ۶۰ روز ادامه می‌یابد. برخی کشورهای شنگن برای صدور ویزای برخی اتباع کشورهای خاص، نیاز به مشورت دارند و روند مشاوره ممکن است تا ۷ روز طول بکشد.

ورود و اقامت در منطقه شنگن

ویزای شنگن اقامت کوتاه مدت به‌طور خودکار به شما حق ورود به کل مناطق شنگن را نمی‌دهد. در قسمت کنترل مرزها احتمالا مجبور به ارائه اطلاعاتی نظیر هدف از سفر، مدت اقامت و... شوید. همچنین باید قادر باشید اثبات کنید که بودجه کافی برای پرداخت هزینه‌ها در طول اقامت در منطقه شنگن را دارید. برای مثال در هلند این مبلغ حداقل €34 برای هر فرد در روز است.

در برخی از موادر پس از بررسی مدارک ممکن است از ورود دارنده ویزا به منطقه شنگن ممانعت شود.

بنابراین به شما توصیه می‌شود تا کپی از کلیه مدارکی که برای درخواست ویزا مورد نیاز است (به‌عنوان مثال دعوت نامه‌ها، تاییدنامه سفر، بیمه درمانی، اسناد بیانگر هدف از اقامت) این مورد کمک می‌کند تا روش کنترل مرزی آسان‌تر باشد و از تاخیر جلوگیری شود.

مهر شنگن در اسناد سفر شما

در صورتی که درخواست ویزای شما از سمت سفارت یا کنسولگری مورد قبول باشد، در اسناد سفر شما مهر یا تمبر شنگن می‌خورد. این مهر به دولت شنگن امکان ارزیابی برنامه، تاریخ ارسال برنامه و ارزیابی را می‌دهد. این تمبر هیچ پیامدهای قانونی ندارد. زمانی که ویزا صادر می‌شود برحسب ویزا، روی مهر شنگن جای می‌گیرد. گذرنامه‌های دیپلماتیک و خدماتی فاقد این مهر هستند.

رد ویزا و درخواست تجدید نظر

در صورت رد درخواست شما، نامه‌ای رسمی امتناع از صدور برای شما ارسال می‌شود. شما حق درخواست تجدید نظر برای کشور صادرکننده ویزای شنگن را دارید. در نامه رد درخواست، روش درخواست تجدید نظر و محدودیت زمانی تسلیم درخواست تجدیدنظر اعلام می‌شود. در نامه رد درخواست دلیل معتبر برای رد درخواست اعلام می‌شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه