معروف ترین لوکیشن فیلم های ترسناک در لس آنجلس

مریم اصلانی
مریم اصلانی پنجشنبه، ۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
معروف ترین لوکیشن فیلم های ترسناک در لس آنجلس

لوکیشن فیلم‌برداری آثار ژانر وحشت از جمله جاذبه‌هایی است که توجه علاقه‌مندان گردشگری وحشت را به خود جلب می‌کند و شهر فرشتگان گمشده، مکان خوبی برای بازدید از ‌آن‌ها است.

لوکیشن‌ فیلم‌برداری آثار شاخص دنیای سینما و تلویزیون مدتی است که بسیار مورد توجه گردشگران گوشه و کنار جهان قرار گرفته است. اما دراین‌میان لوکیشن آثار سینمای وحشت علاوه بر توجه عمومی، در مرکز توجه علاقه‌مندان گردشگری وحشت نیز قرار دارند. به هرحال تجربه ترس در مکانی که روزی شاهد فیلم‌برداری آثار ترسناک بوده، به‌نوعی تجربه‌ای جذاب و فراموش‌نشدنی است.

امیتی ویل

از اواخر دهه‌ی ۱۹۷۰ تا اوایل دهه‌ی ۹۰ را باید دوران طلایی فیلم‌های ژانر «ترسناک/اسلشر» دانست و به گواه شواهد موجود، هیچ کجا برای فیلم‌برداری این ژانر، بهتر از شهر لس آنجلس، شهر فرشتگان گمشده و نواحی اطراف آن نبود. بسیاری از لوکیشن‌های فیلم‌برداری آثار ترسناک آن دوره از آن زمان تاکنون همچنان دست نخورده باقی مانده‌اند. مکان‌هایی که هنوز هم به قدر کافی از نیروی ترساندن و به هیجان انداختن بازدیدکنندگان بهره‌مند بوده و به همین خاطر برای گردشگران حوزه‌ی گردشگری وحشت همچنان جذاب و خاطره‌انگیز هستند.

لوکیشن‌های فیلم‌برداری این آثار در گوشه و کنار شهر لس آنجلس و حومه‌ی آن مقصد گردشگری ترس و هیجان امروز ما است. پس در سفری خاطره‌انگیز به شماری از این یادگارهای آثار سینمایی به‌یادماندنی ترسناک همراه ما باشید.

«خانه نانسی» در فیلم به‌یادماندنی «کابوس خیابان الم» (A NIGHTMARE ON ELM STREET)

لوکیشن فیلمهای ترسناک در لس آنجلس

کارگردان نامی ژانر وحشت «وس کریون» بی‌تردید یکی از شاخص‌ترین آثار این ژانر را در سال ۱۹۸۴ روانه‌ی پرده سینماها کرد که خیلی زود به شهرت و محبوبیتی قابل‌توجه دست یافت و دنباله‌های متعددی نیز برای آن ساخته شد.

کابوس الم استریت یا همان خیابان الم در هفت قسمت ساخته شده و در سال ۲۰۱۰ مجددا بازسازی شد. فیلمی که خواه ناخواه زندگی ساکنان خیابانی در هالیوود را نیز تحت الشعاع خود قرار داد. در این خیابان یک خانه به سبک مستعمراتی با شیروانی سبز رنگش جایی است که «فردی کروگر» (Freddy Krueger) شخصیت اصلی و ترسناک این فیلم در رویاهای دختر جوانی به نام «نانسی تامسون» (Nancy Thompson ) ظاهر شده و زندگی او را به جهنم تبدیل کرد.

این خانه هنوز حتی بدون حضور عوامل ساخت فیلم و بعد از گذشت سال‌ها همچنان آن هویت خاص را حفظ کرده است. همین مسئله در مورد خانه‌ای که دیگر شخصیت فیلم «گلن لنتز» (Glen Lantz ) با بازی «جانی دپ» (Johnny Depp ) در اولین ایفای نقشش در آنجا سکونت داشت نیز صدق می‌کند. خانه گلن دو خانه با خانه معروف نانسی فاصله داشته و در سمت دیگر خیابان واقع شده است.


خانه «مایکل میرز» در فیلم «هالووین» (HALLOWEEN)

لوکیشن فیلمهای ترسناک در لس آنجلس

خانه‌ای واقع شده در «هدنفیلد» (Haddonfield) ایلینوی جایی است که شخصیت اصلی فیلم هالووین محصول سال ۱۹۷۸ در آنجا سکونت داشت. این روزها جایی که «مایکل میرز» جوان (Michael Myers)، خواهر خود را به قتل رساند، به‌عنوان یک ساختمان اداری مورد استفاده قرار دارد. این بنا بعد از ساخت فیلم تا مدتی متروکه و خالی از سکنه بود، اما بعدها از محل اصلی خود جابه‌جا شده و به چند بلوک آن‌سوتر منتقل شد. با وجود این تغییرات، این خانه هنوز هم برای دوست‌داران فیلم‌های ترسناک محبوب بوده و همچنان در مرکز توجه قرار دارد.


خانه «لوری استرود» (LAURIE STRODE) در فیلم هالووین

لوکیشن فیلمهای ترسناک در لس آنجلس

مالکان این خانه همچنان این منزل را به‌عنوان یکی از لوکیشن‌های آثار شاخص ژانر وحشت گرامی داشته و مهمانان خود را به همان محلی دعوت می‌کنند که زمان بازیگر «جیمی لی کرتیس» (Jamie Lee Curtis) در نخستین نقش آفرینی خود در فیلمی به کارگردانی «جان کارپنتر» (John Carpenter) هنرنمایی کرده بود. برای هم‌ذات پنداری هرچه بیشتر ظاهر امروزی این ملک با لوکیشن آن زمان، تعدادی کدو تنبل ساخته شده از فوم مصنوعی در اطراف خانه قرار داده شده تا به‌نوعی همان تجربه را برای بازدیدکنندگان بازآفرینی کند.


لوکیشن فیلم «پلترگیست» (POLTERGEIST)

لوکیشن فیلمهای ترسناک در لس آنجلس

نابغه‌ی سینما «استیون اسپیلبرگ» در تریلر سال ۱۹۸۲ خود، خانه‌ای نفرین شده را دست مایه کار خود قرار داد که ظاهرا توسط نیروهای ماورایی تسخیر شده بود. در فیلم این خانه در محله‌ی جعلی «کاستا ورده» (Cuesta Verde) قرار داشت، اما خانه‌ی اصلی «خانواده فریلینگ» (Freeling) در حومه «سیمی ولی» (Simi Valley) واقع شده است.

در زمان فیلم‌برداری از یک مدل ساخته شده از خانه برای صحنه انفجار بخش پایانی فیلم استفاده شد. اما خانه اصلی تا به امروز سرجای خود باقی مانده و با ظاهر خاص خود همچنان تصویری به‌یادماندنی را از آن دوران به نمایش گذاشته است.


گورستان «مورنینگ‌ساید» (MORNINGSIDE CEMETERY ) در فیلم شبح (PHANTASM)

لوکیشن فیلمهای ترسناک در لس آنجلس

دروازه‌های به یک عمارت سبک مدیترانه‌ای پیشین که در سال ۱۹۱۶ به نجیب‌زاده‌ای به نام «چارلز کاب» (Charles Cobb)  تعلق داشت به‌عنوان ورودی گورستان مورنینگ ساید در تریلر ماورایی شبح محصول سال ۱۹۷۹ مورد استفاده قرار گرفت.

بعد از مرگ کاب در سال ۱۹۳۹، این عمارت درگیر تغییر و تحولات بسیاری شده و مالکان متعددی به خود دید تا اینکه سرانجام توسط «برادران مارکس» (Marx Brothers) خریداری شد. ‌آن‌ها این عمارت را در سال ۱۹۵۹ خراب کرده، اما دروازه‌های ورودی آن بدون تغییر باقی ماند. امروزه این زمین ۱۰۷ جریبی که به نظر تسخیر شده نیز می‌آید، به‌عنوان یک مکان عمومی برای گشت‌و‌گذار و راه‌پیمایی مورد استفاده عموم قرار دارد.


مرده‌شور خانه (FUNERAL HOME) در فیلم مردم زیر پلکان (THE PEOPLE UNDER THE STAIRS)

لوکیشن فیلمهای ترسناک در لس آنجلس

این مکان محل زندگی خانواده «رابسون» در تریلر دیدنی سال ۱۹۹۱ به کارگردانی وس کریون بود. بنایی که در واقع یک عمارت تاریخی - فرهنگی واقع در شهر لس آنجلس بوده و به‌عنوان «اقامتگاه توماس فیلیپس» شناخته می‌شود.

این بنای سه طبقه هم‌اکنون به بازیگر فیلم بربادرفته «باترفلای مک کوئین» تعلق دارد و به‌لطف برخورداری از یک معماری و فضاسازی داخلی تیره و کلاسیک و یک محوطه چمن بسیار بزرگ، حتی در حالت واقعی نیز بی‌شباهت به عمارت‌های تسخیر شده و ترسناک نیست.

البته این ملک بابت حضورش در دیگر آثار ژانر وحشت نیز به خود می‌بالد. از این جمله می‌توان به فیلم‌های همچون «Twice Dead» ،«Evil Toons» ،«The Convent» و «The Immortalizer» اشاره کرد.


عمارت فیلم «خانه ۲: طبقه دوم» (HOUSE II: THE SECOND STORY)

لوکیشن فیلمهای ترسناک در لس آنجلس

در دومین قسمت از مجموعه فیلم‌های خانه، یک زوج جوان یک عمارت تسخیر شده با سبک معماری «رمانسک» را به ارث می‌برند. این خانه قلعه مانند در واقع به نام «خانه استیمسون» (Stimson House) شناخته می‌شود، ملکی واقع در زمینی گسترده که در سال ۱۸۹۱ توسط تاجری ثروتمند از اهالی شیکاگو ساخته شد. امروزه این ملک در تملک «خواهران سنت ژوزف» (Sisters of St. Joseph of Carondelet) است که آن را به‌صورت مرتب برای فیلم‌برداری اجاره می‌دهند.


عمارت فیلم غول‌ها (GHOULIES)

لوکیشن فیلمهای ترسناک در لس آنجلس

عمارت تاریخی واتلز (Wattles Mansion) واقع در هالیوود به‌عنوان خانه‌ای تسخیر شده در دام اهریمن در کمدی ترسناک «غول‌ها» محصول سال ۱۹۸۵ مورد استفاده قرار گرفت؛ جایی که شخصیت «جاناتان گریوز» در آنجا زندگی می‌کرد. این ملک که در اصل به‌عنوان اقامتگاه زمستانی یک خانواده ثروتمند از اهالی نبراسکا ساخته شده، هم‌اکنون در تملک دپارتمان پارک و فضای سبز لس آنجلس بوده و زمین آن به روی عموم باز است.

عمارت واتلز را باید لوکیشن فیلم‌برداری معروفی دانست، به‌طوری که در آثار دیگر همچون «خانواده من« (My Family)، «مرد بارانی» (Rain Man)، فیلم «The O.C»، «تروپ بورلی هیلز» (Troop Beverly Hills) و موزیک ویدیو « Eaten Alive» از «دیانا راس» (Diana Ross) مورد استفاده قرار گرفته است.

خانه واتلز، هالیوود، لس آنجلس


 سالن ورزش فیلم کری CARRIE

لوکیشن فیلمهای ترسناک در لس آنجلس

صحنه‌ای ناخوشایند و به‌نوعی دل بهم زن از فیلم کری محصول سال ۱۹۷۶ و کارگردانی «برایان دی پالما» Brian De) Palma) در سالن ورزش دبیرستان (Pier Avenue Junior High School) فیلم‌برداری شد که در «هرموشا بیچ» (Hermosa Beach) واقع شده است.

در حالی که نمای داخلی سالن مدرسه برای فیلم‌برداری آثار سینمایی استفاده شد، یک جایگزین از آن نیز در استدیوی کالور برای فیلم‌برداری صحنه کشتار وحشتناک فیلم بازآفرینی شد. این دبیرستان بعدها مبدل به مرکز انجمن هرموشا بیچ شده، اما بااین‌حال هنوز هم همان حال و هوای حاکم در فیلم کری را یادآوری می‌کند.


خانه لی کابوت (LEIGH CABOT) در فیلم کریستین (CHRISTINE)

لوکیشن فیلمهای ترسناک در لس آنجلس

یکی از خانه‌های برجا مانده عصر ویکتوریایی عمارت لی است که در فیلم «کریستین» به‌عنوان لوکیشن فیلم‌برداری مورد استفاده قرار گرفت؛ فیلمی به کارگردانی جان کارپنتر محصول سال ۱۹۸۳ که باز هم پدیده تسخیرشدگی را دست مایه کار خود قرار داده بود.

این عمارت شگفت‌انگیز و تماشایی در اصل در سال ۱۸۸۷ ساخته شد؛ یعنی در همان سالی که این منطقه در حال تبدیل شدن به یک شهر بود.


خانه اندی فاستر در فیلم «چایلد پلی ۲» (CHILD’S PLAY 2) - عروسک چاکی

لوکیشن فیلمهای ترسناک در لس آنجلس

در قسمت دوم این اثر محصول سال ۱۹۹۹، باز هم بیننده زندگی اندی را دنبال می‌کند که اکنون با خانواده فاستر در یک عمارت دو طبقه بزرگ در یک خیابانی آرام در جنوب پاسادنا زندگی می‌کند. اما از بخت بد اندی، عروسک شیطانی او «چاکی» ترتیبی می‌دهد تا به این خانه آمده و باز هم برای به تسخیر درآوردن جسم او تلاش خود را ادامه می‌هد.

نظر شما در مورد این لوکیشن‌های متفاوت چیست؟ آیا با ‌آن‌ها آشنا بودید و به‌نوعی خاطرات ترسناک‌تان زنده شد؟ خوشحال می‌شویم شنونده نظرات شما عزیزان باشیم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه