بناهای فوق العاده زیبا در بیرمنگام؛ انگلیس

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی یکشنبه، ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۵
بناهای فوق العاده زیبا در بیرمنگام؛ انگلیس

شهر بیرمنگام در انگلیس قرار دارد و با جاذبه‌های متعدد تاریخی و فرهنگی نظیر خانه شورای شهر، ایستگاه راه‌آهن خیابان کرزن، تالار اصلی متدیست، استون هال و... از گرشگران استقبال می‌کند.

شهر بیرمنگام در انگلستان، در کنار ساختما‌های نسبتا جدید خود نظیر «کتابخانه بیرمنگام» و «گرند سنترال» (Grand Central)، به ساختمان‌های زیبا و تاریخی‌اش می‌بالد. در ادامه قصد داریم بهترین سازه‌های این شهر را به شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

۱خانه شورای شهر بیرمنگام

بیرمنگام

«بنای شورای شهر بیرمنگام» (Birmingham City Council House) محل کار دولت محلی است و یکی از بزرگ‌ترین ساختمان‌های شهر به حساب می‌آید. ورودی آن که به سمت میدان «چمبرلین» (Chamberlain) قرار دارد محل موزه و گالری هنر است. در سمت «میدان ویکتوریا»، یک تراس وجود دارد که برای برگزاری جشن‌های پیروزی ورزشی به کار می‌رود و مردم هم در پایین تراس به شادی و پایکوبی می‌پردازند.

۲ایستگاه راه آهن خیابان کرزن

بیرمنگام

ایستگاه خیابان «کرزن» (Curzon) امروزه مورد استفاده نیست و در شرق شهر قرار گرفته است. فعالیت این ایستگاه به سال‌های ۱۸۳۸ تا ۱۸۵۴ برمی‌گردد، هر چند ساختمان «گرید وان» تا سال ۱۹۶۶ برای قطارهای مسافری و باری به کار می‌رفت. این بنای اعجاب‌آور، زیربنای اصلی ایستگاه دیگری به نام «اچ‌اس‌دو» (HS۲) خواهد بود که برای سال ۲۰۲۶ برنامه‌ریزی شده است.

۳ایستگاه راه آهن خیابان مور

بیرمنگام

قدمت خیابان «مور» (Moor) به اوایل دهه ۱۹۰۰ می‌رسد که یکی از ۳ اپراتور ایستگاه قطار در مرکز شهر است. ایستگاه اصلی این ترمینال در اواخر دهه ۱۹۸۰ بسته شد و ایستگاه جدیدی در کنار آن ساخته شد. با این حال در پی اعتراض مردم محلی، ساختمان اصلی در سال ۲۰۰۲ بازسازی و در دهه ۱۹۳۰ مجددا باز شد. این ایستگاه برای خدمات محلی به کار می‌رود و راه مواصلاتی مهمی بین بیرمنگام و لندن است.

۴تالار اصلی متدیست

بیرمنگام

«تالار  اصلی متدیست» (Methodist Central Hall)، به لطف برج باشکوهی که از آجرهای قرمز تشکیل شده است، یکی از باشکوه‌ترین ساختمان‌های بیرمنگام به‌شمار می‌رود. این ساختمان را می‌توانید در انتهای شمالی خیابان «کورپوریشن» (Corporation) پیدا کنید. سالن اصلی آن ۲ هزار صندلی داشته و در بخش نمای آن، مغازه‌های متعددی قرار دارد. موسیقی زنده و دیجی‌ها گاهی اوقات در تالار آن برنامه اجرا می‌کنند.

۵موزه تالار بلیکسلی

بیرمنگام

«موزه تالار بلیکسلی» (Blakesley Hall Museum) به سال ۱۵۹۰ تعلق دارد و یک تالار تودور با چارچوب‌های الواری است که در نزدیکی «یاردلی» (Yardley) قرار دارد. این موزه با وسایل متعلق به قرن ۱۷ چیدمان شده و باغ گیاهان معطر آن نیز مکانی ایده‌آل برای تماشای طبیعت به‌شمار می‌رود. بعد از آنکه بر اثر بمباران بخشی از دیوار این موزه تخریب شده، بسیاری از مصنوعات اصلی آن نظیر نقاشی‌ها در میان خرابه‌ها پیدا شد.

۶استون هال

بیرمنگام

«استون هال» (Aston Hall) یکی از نمونه‌های عالی از معماری جاکوبین است که گفته شده قدمت آن به سال‌های ۱۶۱۸ تا ۱۶۳۵ برمی‌گردد. تاریخچه این سازه و لیست افرادی که در آن زندگی کرده‌اند، به شدت هیجان‌انگیز است. بازدیدکنندگان می‌توانند از فضای داخلی زیبا و باغ‌های مسحورکننده آن طی ۷ روز هفته بازدید کنند.

۷کلیسای جامع سن فیلیپ

بیرمنگام

«کلیسای جامع سن فیلیپ»  (St Philip’s Cathedral) در سال ۱۷۱۵ به‌عنوان یک کلیسای «پریش» (Parish) بنا شد و در سال ۱۹۰۵ به‌صورت کلیسای جامع سن فیلیپ درآمد. با اینکه کلیسای کوچکی است، اما مقام درجه یک را دریافت کرده و در خیابان «کولمور رو» (Colmore Row) در مرکز شهر قرار گرفته است.

۸دادگاه های ویکتوریا

بیرمنگام

«دادگاه‌های ویکتوریا» (Victoria Law Courts) یکی دیگر از سازه‌های فوق‌العاده با آجر قرمز است که زیبایی و معماری معرکه آن تعجب هر بیننده‌ای را به همراه خواهد داشت. از این ساختمان برای برگزاری دادگاه‌های شهر استفاده می‌شود. این سازه دارای نشان درجه یک است و آغاز فعالیت آن به سال ۱۸۹۱ می‌رسد. دادگاه‌های ویکتوریا روبه‌روی ساختمان تالار  اصلی متدیست قرار دارد.

۹گراند هتل

بیرمنگام

قدمت ساختمان گراند هتل (Grand Hotel) به سال ۱۸۷۹ برمی‌گردد که به سبک رنسانس فرانسوی است. به‌واسطه‌ی خراب شدن بخش‌های سنگی، در سال ۲۰۰۲ بازسازی شد و اکنون به‌طور کامل به مشتریان خدمات می‌دهد. این هتل یکی از زیباترین سازه‌های بیرمنگام است که باید از آن دیدن کنید.

۱۰سازه پروت

بیرمنگام

«سازه پروت» (Perrott’s Folly) که در «روتن پارک» (Rotton Park) خودنمایی می‌کند، ۲۹ متر ارتفاع دارد و در سال ۱۷۵۸ ساخته شده است. در افسانه‌ها آمده که «جی.آر.آر تالکین» (J.R.R. Tolkien) از این برج برای آثارش الهام گرفته است.

۱۱تالار شهرداری بیرمنگام

بیرمنگام

«تالار شهرداری» (Town Hall) یکی از شاخص‌ترین سازه‌های شهر بیرمنگام است که از سال ۱۸۳۴ باشکوه و عظمت در میدان ویکتوریا قرار دارد. در فاصله‌ی سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸ مورد بازسازی قرار گرفت و این سازه معبد مانند و ستون‌های فوق‌العاده، محل اجرای برنامه‌های زنده متعددی است.

۱۲سلی مانور

بیرمنگام

«سلی مانور» (Selly Manor) یکی از قدیمی‌ترین سازه‌های شهر است که در قرن ۱۴ ساخته شد. «جرج کدبری» (George Cadbury) یک شکلات‌ساز معروف بود که مانع از تخریب آن شد، این سازه را از هم جدا کرد و در نزدیکی کارخانه‌اش مجددا بنا کرد تا به‌عنوان بخشی از روستای مورد علاقه‌اش شود. این بنا به سبک تودور بوده و همچنان در همان مکان قرار دارد و از جاذبه‌های گردشگری به حساب می‌آید.

۱۳اولد کرون

بیرمنگام

اولد کرون (Old Crown) در سال ۱۳۶۸ ساخته شد. با اینکه قدمت اکثر ساختمان‌های شهر به قرن ۱۶ برمی‌گردد و شبیه به کلبه‌هایی با سقف‌های پایین و نمایی با الوارهای چوبی هستند، اولد کرون در این میان مانند یک نگین می‌درخشد و همچنان یک مسافرخانه مشهور است.

۱۴ساختمان‌ های پشت به پشت

بیرمنگام

موزه‌ی «اعتماد ملی» (National Trust) در گذشته به‌عنوان ساختمان‌های «پشت به پشت» (Back to Backs) بوده است و آخرین نمونه‌های این مدل خانه در بیرمنگام محسوب می‌شود. بازدیدکنندگان می‌توانند از قبل در تورها جا رزرو کنند و از پله‌های اصلی، دودکش و حیاط آن دیدن کنند که قدمت آن به اواسط قرن ۱۹ می‌رسد.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه