یک هفته با عکس های روز نشنال جئوگرافی؛ از افعی سمی تا مرد کشتی ساز

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان شنبه، ۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۵
یک هفته با عکس های روز نشنال جئوگرافی؛ از افعی سمی تا مرد کشتی ساز

عکس‌های روز نشنال جئوگرافیک مربوط به هفته گذشته که بسیار زیبا و دلنشین هستند را به تماشا بنشینید.

در هفته ای که گذشت نشنال جئوگرافی عکس‌های هیجان انگیزی از افعی شاخ دار، قوس ظریف یخی، بارگیری روزانه ماهی گیران، شیر پرابهت، طوفان و لاک پشت تازه متولد شده منتشر کرد.

مار افعی سمی

افعی شاخ‌دار عربی خود را روی بیابان‌های عربستان می‌کشد. تصور نکنید که این تصویر بر اساس خوش شانسی عکاس گرفته شده است؛ بلکه این تصویر حاصل ساعت‌ها تلاش است. عکاس این صحنه، Nimit Virdi می‌گوید:

ما شن‌های بیابان را جستجو می‌کردیم تا اثری از این خزندگان زیبا روی شن‌ها بیابیم. هر قدم که بر می‌داشتیم به دنبال یک مار در میان شن‌ها بودیم تا یک عکس زیبا خلق کنیم.

نشنال جئوگرافی

قوس ظریف

اریک لو، عکاس Your Shot، لحظه‌ای تکرار نشدنی را در سفر خود به گرینلند و در هنگام برگشت ثبت کرده است. او از کشتی کیزاک در حالی که از زیر یک کوه یخ عبور می‌کرد عکاسی کرد و درست بیست دقیقه بعد شاهد فرو ریختن این کوه عظیم و یخی بود!

نشنال جئوگرافی

بارگیری روزانه

در این تصویر بازار ماهی فروشان در استان با ریا-وونگ تائو (Ba Ria-Vung Tau) ویتنام را مشاهده می‌کنید که در ساعات اولیه صبح به مرتب کردن ماهی‌های خود می‌پردازند. موقعیت این استان در ساحل جنوب شرقی، زمینه فعالیت‌های اقتصادی در حوزه ماهیگیری و پرورش حیوانات آبزی را مهیا می‌کند.

نشنال جئوگرافی

شیر پر ابهت

سونالینی ختراپال از عکاسان حرفه‌ای نشنال جئوگرافیک در طی یکی از سفرهایش، به منطقه سرنگتی (Serengeti) تانزانیا این عکس را ثبت کرده است. سونالینی درباره آن روز می‌گوید:

یک روز گرم و آفتابی بود که البته بادهای پرقدرت دست از سر هیچ کس برنمی‌داشتند. درون خودرو نشسته بودیم که یکی از کمیاب‌ترین لحظه‌های سفرم رقم زده شد: زیگی، این شیر پر ابهت در کمال آرامش و با فاصله بسیار کمی از کنار ما می‌گذشت، گرچه قدری ترسیده بودم اما نمی‌شد از زیبایی ثبت این لحظه گذشت!

نشنال جئوگرافی

طوفان پیش رو

در تصویر روبرو یک طوفان تابستانی مشاهده می‌کنید که به سمت شهر پکن در چین می‌رود. عکاس Your Shot، چینگ هو برای عکاسی از این طوفان سهمگین، روی دوربین، نوردهی ۳ ثانیه‌ای را تنظیم می‌کند.

نشنال جئوگرافی

کشتی سازی

در تصویر پیش رو مردی را می‌بینید که در سور عمان، منطقه‌ای که کشتی سازی در آن برای قرن‌ها شهرت دارد، به کشتی سازی می‌پردازد. حیتام آل فارسی عکاس سایت Your Shot می‌گوید:

قایق‌های ماهی گیری سنتی هنوز هم توسط هنرمندان بدون نقشه و طرح، به صورت ذهنی ساخته می‌شود.

نشنال جئوگرافی

اولین روز

در تصویر پیش رو شنا کردن یک لاک پشت کوچک تازه متولد شده را در زیر امواج گینو پاپوآ مشاهده می‌کنید. اگر چه سفر کردن برای این لاک پشت جوان راحت است اما با وجود انسان‌ها در خطر هستند.

نشنال جئوگرافی

مطالب مرتبط:

دیدگاه