۱۳ دلیل برای سفر به تگزاس

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی دوشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۰
۱۳ دلیل برای سفر به تگزاس

تگزاس یکی از ایالت‌های آمریکا است که در گذشته جزئی از مکزیک بود و در حال حاضر با جاذبه‌های متعدد تاریخی و فرهنگی نظیر موزه‌ها، کتابخانه‌ها، طبیعت بکر و... از گردشگران استقبال می‌کند.

نویسنده آمریکایی، جان اشتاین بک (John Steinbeck)، تگزاس را به‌عنوان یک شهر عرفانی معرفی می‌کند که شباهت زیادی به یک شهر مذهبی دارد. از جاذبه‌های طبیعی گرفته تا کباب‌هایی با شهرت جهانی را می‌توان در لیست طولانی و تقریبا بی‌نهایت جاذبه‌های تگزاس دید. در ادامه با ما همراه باشید تا تعدادی از این مکان‌های فوق‌العاده این شهر را به شما معرفی کنیم.

۱با تاریخ تگزاس آشنا شوید

تگزاس

تگزاس تنها شهر آمریکا است که در گذشته یک کشور بوده است. در تاریخ ۲ مارس سال ۱۸۳۶، اعلامیه استقلال این شهر امضا شد و استقلال آن از مکزیک اعلام و جمهوری تگزاس از سال ۱۸۴۶ به‌عنوان یک کشور مجزا اعلام شد. این کشور حتی در لندن، پاریس و واشنگتن دی سی، سفارت داشت و همچنان دوم مارس را هر سال به‌عنوان روز استقلال جشن می‌گیرد.

۲میراث قهرمانان را جشن بگیرید

تگزاس

فقط چند روز پس از اعلامیه رسمی استقلال، یک محاصره ۱۳ روزه به قتل عامی در جنگ آلامو منتهی شد. در این جنگ تعداد زیادی از ارتش مکزیک در برابر تعداد کم حدود ۱۰ نفر از تگزاسی‌ها مبارزه کردند. «آلامو را گرامی بدارید» به یک شعار جنگی تبدیل شد که انقلاب تگزاس را در ۲۱ آوریل سال ۱۸۳۶  رقم زد و استقلال این کشور را به‌عنوان یک جمهوری جدید تضمین کرد. مدافعان شجاع قلعه افرادی بودند که جانفشانی‌هایشان، آن‌ها را به قهرمانانی در تگزاس و تاریخ ملی تبدیل کرد.

۳از پارک ها و طبیعت تگزاس لذت ببرید

تگزاس

از سواحل «جزیره پادره جنوبی» (South Padre) گرفته تا «Palo Duro Canyon» نشان‌دهنده غنای جغرافیایی و تنوع آن است. تالاب سالت (Salt) در پلین کوستال شرقی قرار دارد و شامل صحراهای بی‌پایانی است که تا تگزاس غربی کشیده شده است. این ایالت، جاذبه‌های طبیعی متنوعی دارد که شامل ۱۲۰ پارک، ۵ جنگل و ۱۴ پارک ملی می‌شود.

۴. از میراث ریاست جمهوری دیدن کنید

تگزاس

«لیندون بی. جانسون» (Lyndon Baines Johnson) یکی از پارک‌های تاریخی ملی در تگزاس است که به افتخار سی و ششمین رئیس جمهور آمریکا نامگذاری شد. جورج بوش پدر و پسر بعدها نیز از تگزاس برای ریاست جمهوری انتخاب شدند و هر سه نفر، کتابخانه‌های بزرگی را به این ایالت اهدا کردند. کتابخانه ریاست جمهوری LBJ در دانشگاه تگزاس قرار دارد و ۴۵ میلیون صفحه اسناد تاریخی را در خود جای داده است. کتابخانه ریاست جمهوری جورج بوش در دانشگاه A & M تگزاس در کالج استیشن تگزاس قرار دارد، در حالیکه  کتابخانه جورج دبلیو بوش در دانشگاه جنوبی متدیست در دالاس واقع شده است.

۵همه چیز در تگزاس بزرگتر از واقعیت است

تگزاس

تگزاس بزرگ‌ترین ایالت قاره‌ای آمریکا است که مساحتی معادل ۶۹۵،۶۲۲ کیلومتر مربع دارد. محدوده‌ی این ایالت تقریبا معادل فرانسه و بخشی از انگلستان است. شهر دالهارت (Dalhart) در شمالی‌ترین نقطه این ایالت قرار دارد که فاصله‌ی آن نسبت به ۵ مرکز استان، نزدیک‌تر از آستین (Austin) است.

۶زادگاه اسطوره‌های موسیقی

تگزاس

علاوه بر قهرمانان تاریخی، اسطوره‌های موسیقی متعددی تقریبا از هر ژانر در این ایالت زندگی می‌کردند. ویلی نلسون چهره موسیقی کانتری را تغییر داد؛ جنیس جاپلین نیز باعث شد مسیر راک اند رول برای هنرمندان زنی همچون بیانسه، سلنا و... تسهیل شود.

۷موسیقی زنده در آستین

تگزاس

آستین (Austin) به‌عنوان «پایتخت موسیقی زنده در جهان» محسوب می‌شود که مرکزی برای ظهور استعدادهای موسیقی به‌شمار می‌رود. آستین سیتی لیمیتز (Austin City Limits)، یک برنامه تلویزیونی عمومی است که از سال ۱۹۷۴ مشغول به کار شد و تا حد زیادی مسئولیت اسم و رسم شهر را بر عهده دارد، چراکه تنها شوی تلویزیونی است که مدال ملی هنر را دریافت کرده است. آستین به شهر جشنواره‌ نیز معروف است و هزاران گردشگر هر سال برای دیدن این جشنواره‌ها راهی این محل می‌شوند.

۸تکنولوژی پیشرفته و سفر فضایی

تگزاس

جشنواره SXSW آستین، حوزه فعالیت خود را از موسیقی فراتر برده و در سال‌های اخیر به فیلم و رسانه‌های تعاملی نیز اختصاص دارد که آخرین تکنولوژی‌های نوآورانه را به نمایش می‌گذارد. اما اینجا تنها شهر مختص به تکنولوژی نیست، هیوستون محل قرارگیری ناسا است که مسئولیت برنامه فضایی غیرنظامی آمریکا را بر عهده دارد. شما می‌توانید از پشت صحنه سفرهای فضایی ناسا، محل کنترل ماموریت ناسا، کنترل ماموریت بین‌المللی و آموزش فضانوردان دیدن کنید.

۹بهشتی برای عشاق موزه

تگزاس

از موزه ملی جنگ پاسیفیک (Pacific War) در شهر کوچک فردریکسبرگ تا موزه علم و طبیعت پورت در دالاس، تقریبا هر شهری در تگزاس یک چشمه از غنای فرهنگی آن را به نمایش می‌گذارد که برای هر گروه سنی جالب و مفرح خواهد بود. «موزه تاریخ ایالت تگزاس باب بولاک» (Bob Bullock Texas State History Museum)، موزه طبقه ششم (Sixth Floor)، سایت محل قتل جان اف کندی در ۲۲ نوامبر سال ۱۹۶۳ نیز برای افراد عاشق موزه سرگرم‌کننده است.

۱۰مقصدی هنری برای طرفداران ژانرهای هنری

تگزاس

موزه‌های هنری متعددی در تگزاس وجود دارد که شامل هنرهای معاصر در موزه مارفا (Marfa) درباره پایه‌گذاری Chinati، بلانتون (Blanton) در آستین و کیمبل (Kimbell) در فورت ورث می‌شود که به‌واسطه‌ی مجموعه‌ای گسترده از آثار اروپایی معروف هستند. مجموعه‌های بزرگ‌تر را می‌توانید در موزه هنرهای زیبا در هیوستون و موزه هنر دالاس پیدا کنید که شما را به وجد خواهد آورد.

۱۱کباب‌هایی با شهرت جهانی

تگزاس

بعد از آنکه از تماشای آثار هنری لذت بردید، می‌توانید گرسنگی خود را با کباب‌های معروف تگزاس برطرف کنید. در صف باربیکیوی مشهور فرانکلین بایستید، یا به باربیکیوی بلک در لوکهارت سر بزنید. این‌ها ارزش در صف ایستادن و انتظار را دارند.

۱۲تکس-مکس را امتحان کنید

تگزاس

تگزاس با اینکه استقلال خود را از مکزیک اعلام کرده، اما ساکنان اسپانیایی زبان آن بخش جدایی‌ناپذیر این جمهوری باقی مانده‌اند و ۲ فرهنگ تا به امروز در هم آمیخته است. تکس-مکس (Tex-Mex) از غذاهای ترکیبی آمریکایی و مکزیکی است که از فرهنگ «Tejano» گرفته شده است. فاجیتاس، بوریتو، ناچوس و... را می‌توانید در مکان‌های تاریخی نظیر « Matt’s El Rancho» امتحان کنید. صبحانه تاکو را نیز از دست ندهید.

۱۳قهوه های تگزاس را میل کنید

تگزاس

تگزاس یکی از پیشروهای قهوه در جهان به‌شمار می‌رود. «Houndstooth Coffee» این ماجرا را در سال ۲۰۱۰ تغییر داد و انقلابی در کل تگزاس به وجود آورد. شون هنری مالک این قهوه خانه، خود را موظف کرد یک محل اجتماع برای مردم آستین بسازد تا در آن گرد هم جمع شده و بهترین قهوه کشور را میل کنند. باریستاها با استفاده از دانه‌های قهو‌ه محلی، قهوه را به روش‌های متعددی تهیه می‌کنند. این قهوه خانه در حال حاضر، ۴ شعبه در آستین و دالاس دارد. شهرهای دیگری مانند سان آنتونیو نیز به تبعیت از آن‌ها پرداخته‌اند. مغازه‌های مستقل زیادی نیز هر روز به این عرصه وارد می‌شوند.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه