مسافرخانه های کپسولی، عجیب ترین مسافرخانه های لندن

سودا سلیمی
سودا سلیمی شنبه، ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۰
مسافرخانه های کپسولی، عجیب ترین مسافرخانه های لندن

مسافرخانه‌هایی به شکل کپسول در لندن طراحی شده‌اند که سفری ارزان و راحت را برای شما ممکن می‌کنند.

مقاله‌های مرتبط:

داستان سکونت در یکی از این کپسول‌ها را از زبان مسافری که در این مسافرخانه اقامت کرده است، بشنویم.

زمانی که به تخت خواب‌های کپسولی فکر می‌کنم، یاد فیلم‌های علمی تخیلی که زندگی در آینده را نشان می‌دهند، می‌افتم.

در مورد این مسافرخانه‌های کپسولی که سفر ارزان به لندن را ممکن می‌کنند، بسیار کنجکاو بودم، به همین علت خودم به خیابان سن کریستوفر (St Christopher) در منطقه‌ی پل لندن رفتم تا با چشم خودم این مسافرخانه را ببینم. بعد از اینکه به این مسافرخانه رسیدم،  تخت خواب‌هایی را دیدم که به صورت قوطی‌های مکعب مستطیل با درهای شش ضلعی بر روی هم قرار داشتند و بیشتر از اینکه شبیه به تخت‌خواب باشند، شبیه به ماشین لباسشویی بودند.  بر عکس انتظار من که  فکر می‌کردم حداقل صدایی شبیه به صدای ماشین لباسشویی باید شنیده شود، سکوت عجیبی در فضا حکم‌فرما بود.

من در تخت خواب خودم خزیدم و به سرعت از حس خصوصی بودن این محیط خوشم آمد. نه تنها قادر به نشستن در این کپسول بودم، بلکه با کشیدن پرده‌ی کپسول ارتباطم با محیط بیرون کاملا قطع می‌شد. حس می‌کردم فضایی خصوصی و متعلق به خودم دارم. اگر در مسافرخانه‌ها اقامت کرده باشید، حتما به ارزش این موضوع پی برده‌اید، زیرا در این اماکن همه‌ی افراد با نگاه‌های کنجکاو خود شما را دنبال خواهند کرد و حتی در مواقع استراحت هم قادر نخواهید بود از سر و صداهای زیاد محیط بیرون در امان باشید.

کپسول لندن

البته اینگونه نیست که هیچ صدایی داخل کپسول نشود، برای مثال زمانی که مردی با لهجه‌ی قوی یورک‌شایر و صدای بلند وارد کپسول بالای من شد، من هیچ تکانی نخوردم و فقط صدای ورود او به کپسول را شنیدم. مسئول کپسول‌ها همراه با سایر امکاناتی که برای شما می‌تواند فراهم کند، تعدادی گوش‌گیر صدای رایگان هم در اختیار شما می‌گذارد. برای مثال من عادت به خوابیدن در نور زیاد دارم، پس چراغ داخل کپسول من تا صبح روشن ماند.

شارژر و پریزهایی که در کپسول وجود دارد، این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بدون احتیاج به خارج شدن از کپسول از موبایل و لپ‌تاپ خود استفاده کنید. سیستم تهویه‌ای نیز در کپسول تعبیه شده است و لازم نیست که نگران خراب بودن هوای کپسول شوید. این کپسول در بزرگی دارد که با پرده پوشیده می‌شود، پس اگر از مکان‌های بسته می‌ترسید، باید بگویم که این کپسول اصلا ترسناک نیست و تاریکی آن خیلی متعادل است.

این مسافرخانه یکی از دو مسافرخانه‌ی موجود در خیابان سن کریستوفر است و بعد از اینکه به اشتباه در مهمان‌سرای دیگری وارد شدم، متوجه این موضوع شدم. در ساختمان مهمان‌سرا گشتم. اکثر مسافران، مسافران جوانی بودند که با یک کوله‌پشتی سفر می‌کنند یا دانشجویانی که برای مدت کوتاهی به لندن آمده بودند. در مهمان‌سرا برای سرگرم کردن مسافران، تفریحاتی مانند ورزش‌ها و فعالیت‌های دسته‌جمعی و موسیقی در نظر گرفته شده بود.

کپسول لندن

من قبلا به این محله رفته بودم و این منطقه را اصلا دوست نداشتم، ولی به تازگی این محله به کلی عوض شده و ظاهری مدرن و آمریکایی پیدا کرده است.

کافه‌ی مسافرخانه همیشه خیلی شلوغ است و تعداد زیادی دانشجو به صورت گروهی به این کافه می‌آیند زیرا تعداد زیادی دانشکده در این محله وجود دارد. از خوراکی‌های لذیذ و آمریکایی می‌توان برگر، توپک‌های پنیری و ناچوز (nachos) را نام برد. کارمندان این مسافرخانه، تورهای جالبی را برای مسافران تدارک دیده‌اند، مانند تورهای پیاده‌روی در لندن. در بعضی از روزهای خاص هم می‌توان از موسیقی زنده در کافه استفاده کرد.

در طبقه‌ی پایین، سالن اجتماعاتی برای کسانی که علاقه به تماشای دسته‌جمعی مسابقات ورزشی و سایر برنامه‌های تلویزیون دارند، تعبیه شده است. در یک طبقه هم صبحانه‌ای ساده به صورت بوفه در نظر گرفته شده است. بالکنی در یکی از طبقات وجود دارد که ماشین لباسشویی برای شست‌و ‌شو و فضایی جهت هواخوری در آن در نظر گرفته شده است.

خیلی لذت‌بخش است که می‌توانید وسایل خود را در کپسول گذاشته و به مهمانی طبقه‌ی پایین ملحق شوید. البته مشکلی که وجود دارد این است که در این مسافرخانه‌ها محلی برای مطالعه و سکوت در نظر گرفته نشده است، پس اگر دانشجو هستید حتما به این موضوع دقت کنید. اگر این موضوع برای شما اهمیت دارد می‌توانید از تعداد محدودی اتاق تک خواب یا دو‌خوابی که در مسافرخانه وجود دارد که فقط مخصوص بانوان است، اجاره کنید. البته این اتاق‌ها بسیار ابتدایی و ساده هستند. به هر حال بیشتر مسافرانی که برای مدت کوتاهی در لندن هستند، استفاده از کپسول‌ها را به این اتاق‌ها ترجیح می‌دهند.

 

مطالب مرتبط:

منبع telegraph

دیدگاه