قایقرانی را در باتلاق Okefenokee جورجیا تجربه کنید

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان یکشنبه، ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۰
قایقرانی را در باتلاق Okefenokee جورجیا تجربه کنید

اتلاق Okefenokee جورجیا یکی از ۱۰۰ مقصد ماجراجویانه آمریکا از دیدگاه نشنال جئوگرافی است. برای جزئیات سفر به این منطقه حیرت‌انگیز با ما همراه شوید.

باتلاق Okefenokee جورجیا، یک تالاب کم‌عمق و پر شده با خاکستر است که در آمریکا از خط جورجیا-فلوریدا عبور می‌کند. اکثریت باتلاق  توسط پناهگاه حیات وحش ملی Okefenokee حفاظت شده است.

باتلاق Okefenokee

اصطلاح باتلاق سیاه (blackwater swamp) در ذهن انسان تداعی‌کننده ماجراهای خطرناک و ترسناک است. این نگاه نفرت‌انگیز در ذهن انسان به یاد آورنده موجودات ترسناکی مانند: تمساح، مارهای cottonmouth، حیوانات گوشت‌خوار دریایی است. گاهی اسم باتلاق ما را به یاد صحنه خطرناک غرق شدن در باتلاق‌ها می‌اندازد.

Okefenokee در واقع یک باتلاق از گونه‌های Blackwater است، اما حقیقتا آب آن روشن است؛ مسیرهای قایقرانی به خوبی مشخص شده‌اند و از دشواری آن کاسته شده است. بسیاری از باتلاق‌ها داری فضای وسیعی از چمن‌زارها هستند.

گذر از باتلاق ۱۷۷۲۵۲ هکتاری یکی از عمیق‌ترین تجربه‌های عجیب و غریب در شرق است. این سفر می‌تواند طی سه روز از ساحل غرب به شرق انجام شود. پارو زدن از مسیر ۷ آغاز می‌شود. اولین شب را در چیز پریری (Chase Prairie) و شب دوم را در جزیره فلوید (Floyd’s Island) بگذرانید. شما باید به کمپ‌ها و پناهگاه‌های تعیین شده بروید.

باتلاق Okefenokee

پس از طی کردن یک مسیر قایقرانی طولانی، چند مایلی قبل از رسیدن به جزیره فلوید، شما می‌توانید جنگل‌های کلیسای جامع باتلاق (cathedral forests) را ببینید؛ در آنجا می‌توانید چوب‌های تیره درختان قرمز را مشاهده کنید.

همان‌طور که از سمت غرب پیش می‌روید، از پارک Stephen C. Foster State عبور می‌کنید و به جنگل درخت‌های سرو وحشی گوتنیک می‌پیوندید که شما را کامل دربر می‌گیرد. تغییرات نور، سکوت، صدای دیوانه‌کننده قورباغه‌های شبانه، آب‌های تمیز باورنکردنی و چوب‌های تودرتو همه به قسمت ترسناک و ماجراجویانه سفر می‌افزایند.

چیزهایی که باید در این سفر ماجراجویانه در نظر بگیرید، این است که تابستان را برای رفتن به این منطقه انتخاب نکنید، برای رزرو مجاز کمپ‌ها از سایت‌های معتبر استفاده کنید. قایق را برای سه روز با هزینه ۶۰ دلار رزرو کنید و هزینه سفر رفت و برگشت با ماجراهای Okefenokee صد و پنجاه دلار است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه