باغی مخفی در آلابامای آمریکا، بهشتی زمینی

رضا اردو
رضا اردو یکشنبه، ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۰
باغی مخفی در آلابامای آمریکا، بهشتی زمینی

وقتی عکس‌های باغ جیم اسکات در دریاچه‌ی مارتین آمریکا را می‌بینید، مطمئن باشید که واقعی هستند.

باغ‌های جیم در آلابامای آمریکا شامل حدود نه هکتار درخت و گل و درختچه می‌شود که در این سرزمین شگفت پراکنده شده‌اند. باغچه‌ها با پل‌های کوچکی به هم وصل هستند و هر جا سرگرمی غیرمنتظره‌ای در انتظارتان است؛ مثلا ممکن است صفحه شطرنج بزرگ‌تر از اندازه‌های واقعی یا زمین باچی (بولینگ روی چمن) سر راه‌تان سبز شود. غاری مخفی در باغ وجود دارد که در کنار دیگر جاذبه‌های پنهان باغ را جذاب‌تر کرده است.

دانلود ویدیو

جینی (Jeannie)، دستیار جیم، می‌گوید جیم هرچه دستش بیاید در باغ می‌کارد؛ افرا و ادریس ژاپنی دو مورد از بسیار گیاهانی است که در باغ کاشته است. این باغبان علاقه‌مند مدام در حال تجربه کردن است؛ هر گیاهی که برایش جالب باشد را در باغ می‌کارد و صبر می‌کند تا ببیند که به باغ می‌خورند یا نه. اگر خورد که خب زیبا است، وگرنه می‌رود سراغ ریسکی دیگر.

باغ جیم اسکات

جیم تا به حال حدود ۳۰ ایده را با مشاوره‌ی کریس (Chris)، تنها کارگر تمام‌وقتش، برای باغ بررسی کرده است. او می‌گوید:

وقتی کریس سرش را برای ایده‌ای تکان می‌دهد، آنگاه احتمالا آن را انجام می‌دهیم.

باغ جیم اسکات

برای چندهزار نفری که هر ساله به باغ می‌آیند، چه کسانی که برای تفریح سر می‌زنند، چه آن‌ها که برای سرمایه‌گذاری یا حتی مناسبت‌های خصوصی می‌آیند، هر مسیر باغ و هر جایی که با آن روبه‌رو می‌شوند، برایشان کم از رویا ندارد. اما برای جیم مراقبت از باغ و اضافه کردن چیزهای جدید هیجان‌انگیز تنها «کاری است برای انجام دادن».

باغ جیم اسکات

جیم می‌گوید:

من به اینجا می‌آیم تا سرگرم جابه‌جا کردن صخره‌ها و کثیف شدن شوم؛ در واقع هر روز خود را آماده می‌کنم که حسابی کثیف شوم! چه چیز بهتر از خستگی در کردن پس از آن همه کار است؟

مطالب مرتبط:

منبع southernliving

دیدگاه