با مراکز خرید کرابی آشنا شوید

حمیده کریمی
حمیده کریمی جمعه، ۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲
با مراکز خرید کرابی آشنا شوید

کرابی، به غیر از سواحل زیبا و طبیعت بی‌نظیر، مراکز خرید متعددی دارد که از آن‌ها می‌توانید بهترین سوغات و صنایع دستی و محصولات داخلی و خارجی را خریداری کنید.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۸/۱۱/۰۸ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۰۷ به‌روزرسانی شده است.

کرابی یکی از شهرهای پرجاذبه، بکر و رویایی در جنوب کشور تایلند است. کرابی را با سواحل شنی سفید، آب‌های فیروزه‌ای و بازارهای رنگارنگ می‌شناسند. سفر به کرابی، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است. پارک‌های ملی، سواحل زیبا و طبیعت فوق‌العاده‌ای دارد. در رستوران‌های کرابی می‌توانید بهترین غذاهای تایلندی و بین‌المللی را امتحان کنید. در کنار همه‌ این جذابیت‌ها، خرید کردن یکی از بخش‌های مهم سفر است که در کرابی هم موقعیت‌های زیادی برای آن وجود دارد.

کرابی بازارهای محلی رنگارنگی دارد که خرید از آن‌ها یک تجربه‌ فرهنگی و توریستی ناب است. غیر از بازارهای سنتی، مراکز خرید مدرن هم کم کم راه خود را در میان خیابان‌های شهر باز کرده‌اند. در ادامه با چند مورد از مراکز خرید کرابی آشنا می‌شویم که می‌توانید برای سر زدن به آن‌ها وقت بگذارید و هرآنچه که نیاز دارید، از سوغات و صنایع دستی تا محصولات داخلی و خارجی را با قیمت‌های معقولی بخرید.

دهکده اوت لت کرابی

نمای سفید رنگ دهکده اوت لت مراکز خرید کرابی

در این مجموعه، در تمام طول سال، بهترین پوشاک و متعلقات مد با تخفیف‌های ۱۰ تا ۷۰ درصدی عرضه می‌شود

دهکده‌ اوت لت کرابی در حومه‌ شهر کرابی قرار دارد و در سال ۲۰۱۰ با بیش از ۴۵۰۰ متر مربع فضای فروشگاهی و بیش از ۱۰۰ برند منتخب افتتاح شده است. این مجموعه بعد از افتتاحش، به‌دلیل محبوبیت زیاد، روز به روز گسترده‌تر شده و ۱۵۰۰ مترمربع دیگر به مساحت آن افزوده شده است. این بخش جدید شامل ۱۲ فروشگاه اوت لت است که در آن برندهای برتر داخلی و بین‌المللی، محصولات مرتبط با مد و پوشاک را عرضه می‌کنند.

این مجموعه‌ تجاری در مسیر  Phet Kasem، بزرگراه شماره ۴ قرار دارد که به فرودگاه بین‌المللی کرابی می‌رسد. در واقع تقریبا در میانه‌ مسیر مرکز شهر تا فرودگاه، واقع شده است. در این مجموعه، در تمام طول سال، بهترین پوشاک و متعلقات مد از برندهای معروف با تخفیف‌های ۱۰ تا ۷۰ درصدی عرضه می‌شود. در این مجموعه، غیر از پوشاک کالاهای دیگری از جمله پوشاک و لوازم ورزشی، کفش، کیف، وسایل چرمی، لوازم‌خانگی، هدیه و سوغات و اسباب‌بازی هم عرضه می‌شود. هدف این مجموعه، ارائه‌ کالاهای متنوع از برندهای داخلی و بین‌المللی است. از میان برندهای مشهور این مجموعه می‌توان پیر کاردن، لاکوست، ریباک، آدیداس، کانورس، پوما، کلارک، دلسی، نایکی و بسیاری از برندهای مشهور تایلندی را نام برد.

این مجموعه همان طور که قبلا گفتیم در مسیر فرودگاه قرار دارد و با مرکز شهر و فرودگاه، ۶ کیلومتر فاصله دارد. برای رسیدن به این مجموعه می‌توانید از تاکسی استفاده کنید. هم از فرودگاه و هم از مرکز شهر، خط تاکسی برای دهکده اوت لت وجود دارد.

بازار شبانه‌ کرابی

جمعیت خریداران در بازار شیانه کرابی

این بازار شبانه یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های کرابی است که معمولا توجه بسیاری از گردشگران خارج را جلب می‌کند. این بازار مجموعه‌ای از غرفه‌های عرضه کننده‌ محصولات محلی، غذاهای محلی، تفریحات و رویدادهای فرهنگی و فعالیت‌های سرگرم‌کننده برای کودکان است. در این بازار می‌توانید سوغاتی‌های سنتی و بومی بخرید، غذاهای محلی را نوش جان کنید و با رویدادهای فرهنگی و سبک زندگی بومی آشنا شوید.

سر زدن به این بازارها فقط به خرید خلاصه نمی‌شود و یک تجربه‌ فرهنگی کامل است

بیش از ۷۰ غرفه‌ غذای تایلندی در این بازار برپا می‌شود. علاوه بر غذا، میوه‌های استوایی لذیذ را می‌توانید از فروشنده‌های محلی خریداری کنید و با این کار، سهم کوچکی در افزایش درآمد بومیان داشته باشید. لوسترهای دست ساز ساخته شده با پوست نارگیل یکی از انواع صنایع دستی است که در این بازار به فروش می‌رسد.

لباس‌های محلی، باتیک‌های رنگارنگ، لباس و کفش و متعلقات مد از دیگر محصولاتی است که در این بازار عرضه شده است. حال و هوای این بازار با مراکز خرید مدرن و بزرگ بسیار متفاوت است. در غرفه‌ها می‌توانید چانه بزنید و تخفیف بگیرید و قیمت کالاها بسیار مناسب و ارزان است. سر زدن به این بازارها فقط به خرید خلاصه نمی‌شود و یک تجربه‌ فرهنگی کامل است که شما را با فرهنگ و سبک زندگی اهالی آشنا می‌کند. اگر دوست دارید کالای لوکس بخرید و محصولات این بازار را نمی‌پسندید، باز هم فرصت سر زدن به آن را از دست ندهید و در حال و هوای متفاوت آن قدم بزنید.

دپارتمان استور ووگ (Vogue)

مرکز خرید مدرن استور ووگ از مراکز خرید کرابی

این مجموعه، تعدادی از فروشگاه‌های مشهورترین برندها را زیر یک سقف جمع‌آوری کرده است. یک سوپرمارکت مرکزی و فود کورت دارد. این دپارتمان استور یک مجموعه‌ سه طبقه است که در مرکز شهر کرابی واقع شده و پاسخگوی اکثر نیازهای شهروندان و گردشگران است. طبقه‌ همکف، ارزان‌ترین محصولات از قبیل لباس، اسباب‌بازی، کفش، گجت‌های الکترونیکی، کاور موبایل و محصولات مشابه، عرضه می‌شود. اتاق‌های کارائوکه و بازی‌های ویدیویی در این طبقه وجود دارد. طبقه‌ اول به محصولات باکیفیت‌تر اختصاص دارد و در آن فروشگاه‌های لوازم آرایشی، زیورآلات طلا و متعلقات مد و بوتیک‌های متعدد را خواهید دید. طبقه‌ دوم و سوم مخصوص برندهای مشهور مد است از جمله لیوایز، کمل، آدیداس، ال، لویی فانتن، ارو و سایر برندها در زمینه‌ پوشاک بانوان، آقایان و کودکان.

نوپارات تارا پلازا (Nopparat Thara Plaza)

نپارات تارا پلازا از پرطرفدارترین مراکز خرید کرابی

این مجموعه‌ تجاری و تفریحی یکی از جدیدترین مجموعه‌های تجاری کرابی است. در سال ۲۰۱۴ به‌عنوان مرکزی برای خرید و غذا خوردن در بهترین رستوران‌ها، افتتاح شد. اگر می‌خواهید تجربه‌ای راحت از خرید در محیطی آرام داشته باشید، این مجموعه‌ تجاری را انتخاب کنید. این مرکز دارای بیش از ۲۰ فروشگاه، رستوران و فودکورت است. طراحی آن، ترکیبی از طراحی مدرن و استفاده از المان‌های طبیعی است. یک فضای سبز دیدنی هم دارد که برای استراحت مناسب است.

تعدادی از برندهای مشهور دنیا در این مجموعه نمایندگی دارند مثلا برندهای پوشاک ورزشی آدیداس و کانورس. علاوه بر این، این مجموعه مکانی ایده‌آل برای خرید صنایع دستی و آثار هنری اثر هنرمندان بومی است. هرآنچه که به‌عنوان سوغات نیاز داشته باشید از لباس و کفش و عینک آفتابی گرفته تا محصولات محلی در این مرکز پیدا می‌شود.

علاوه بر خرید، یکی از تفریحات پرطرفدار این مرکز، غذا خوردن در رستوران‌های عالی و استراحت در کافه‌های بی‌نظیر است. حتی یک رستوران غذای حلال هم در این مجموعه وجود دارد که می‌توانید با خیال راحت آنجا غذا بخورید. علاوه بر غذاهای تایلندی، غذاهایی از سایر کشورهای دنیا در منوی رستوران‌های این مجموعه پیدا می‌شود.

مرکز خرید تسکو لوتوس (Tesco Lotus)

این مرکز خرید یکی از جدیدترین مجموعه‌های تجاری در کرابی است و در نوامبر سال ۲۰۱۳ افتتاح شده است. این مجموعه در بخش جنوبی خیابان Ao Nang قرار دارد. یکی از مهم‌ترین بخش‌های این مرکز تجاری، یک سوپرمارکت بزرگ است که محصولات باکیفیت را با قیمت‌های عالی به شهروندان و گردشگران عرضه می‌کند. موقعیت جغرافیایی عالی و تنوع محصولات آن که شامل مواد غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب‌بازی، لباس و... است، باعث شده که مورد توجه اهالی کرابی و گردشگران قرار بگیرد. نظرها و تجربیات خود را در خصوص سفر به کرابی با ما و سایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه