رستوران‌ های کرابی، تایلند

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۵
رستوران‌ های کرابی، تایلند

غذا خوردن در رستوران‌های کرابی، در جنوب تایلند، تجربه‌ای منحصربه فرد است که نباید از دست بدهید. در این رستوران‌ها، طعم غذاهای تایلندی و بهترین غذاهای دریایی را در سواحل دیدنی امتحان خواهید کرد.

کرابی یکی از شهرهای پرجاذبه، بکر و رویایی در جنوب کشور تایلند است. سواحل زیبای این منطقه در کنار محیط دوستانه‌ی شهر، باعث شده که مورد توجه گردشگران قرار بگیرد. یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سفر خارجی، فرصت فوق‌العاده‌ی امتحان کردن غذاهای محلی است. در کرابی رستوران‌های بسیار خوبی وجود دارد که انواع غذاهای سنتی و بین‌المللی را سرو می‌کنند.

در ادامه با تعدادی از بهترین رستوران‌های کرابی آشنا می‌شویم که به‌خاطر کیفیت غذا، سرویس‌دهی عالی و دکوراسیون و حال و هوای جذاب‌شان، مورد توجه قرار گرفته‌اند.

رستوران مستر کرابی (Mr. Krab-i)

این رستوران هم در بین گردشگران و هم در میان اهالی شهر، محبوبیت دارد و این محبوبیت به خاطر غذای عالی، سرویس‌دهی شخصی و فضایی آرام و دنج است. این رستوران برای یک زوج ایتالیایی تایلندی است و منوی آن هم ترکیبی از بهترین غذاهای تایلندی و ایتالیایی را عرضه می‌کند. از غذاهای دریایی و لذیذ تایلندی گرفته تا پیتزاها و پاستاهای متنوع و برگرهای اروپایی را می‌توانید در این رستوران نوش جان کنید. این رستوران وعده‌های غذایی مفصل و یک منوی کامل از انواع نوشیدنی دارد. موسیقی ملایم، فضایی نورپردازی شده و زیبا و تابلوهای دیدنی روی دیوار، رستوران را به محیطی گرم و زیبا برای غذا خوردن تبدیل کرده است.

فراگ اند کت‌فیش (Frog and Catfish)

رستوران های کرابی

این رستوران انواع غذاهای منحصربه‌فرد تایلندی را سرو می‌کند. غذاهای این رستوران با تازه‌ترین محصولات محلی و با غذاهای دریایی صید شده توسط صیادان بومی تهیه می‌شوند. اگر می‌خواهید بهترین غذاهای تایلندی را امتحان کنید، بدون شک، این رستوران بهترین انتخاب است. به خصوص غذاهای دریایی که بسیار تازه و باکیفیت هستند و نظیر آن را در کمتر رستورانی می‌توانید پیدا کنید. این رستوران کمی دورتر از منطقه‌ی شلوغ شهر کرابی واقع شده و در یک باغ استوایی قرار دارد که اطراف آن را استخرهای ماهی احاطه کرده‌اند. علاوه بر این، کتابخانه‌ای با بیش از ۲ هزار جلد کتاب دارد.

رستوران Gecko Cabane

این رستوران، آشپزی ترکیبی آسیایی و اروپایی را در دکوراسیونی جذاب، ارائه می‌کند. سالن غذاخوری این رستوران بسیار زیبا و مجلل است؛ دیوارهای سبز، رومیزی‌های توری، وسایل چوبی و گلدان‌های سرسبزی دارد. از چیکن برگر گرفته تا انواع استیک و کاری و غذای دریایی در منوی این رستوران دیده می‌شود. مهمانان این رستوران می‌توانند میزان ادویه‌ی غذای خود را انتخاب کنند. در نتیجه این رستوران برای گردشگرانی مناسب است که نمی‌توانند غذاهای پرادویه‌ی تایلندی را بخورند و مطابق با ذائقه‌ی خود، غذای مورد نظر را با میزان ادویه‌ی مطلوب، سفارش می‌دهند.

استیک و گریل Carnivore

رستوران های کرابی

همان‌طور که از اسم این رستوران مشخص است، در اینجا می‌توانید بهترین غذاهای گوشتی را نوش جان کنید. به غیر از گوشت‌های معمول و رایج مثل گوشت گاو، گوسفند و مرغ، گوشت‌های مورد استفاده‌ی اهالی تایلند مثل اردک و شترمرغ هم در تهیه‌ی غذاهای این رستوران مورد استفاده قرار می‌گیرد. همه‌ی غذاها با دستورهای ساده ولی لذیذی آماده می‌شوند و در کنار آنها تنوع بی‌نظیری از سادیددیش وجود دارد. مثلا سبزیجات بخارپز، سیب زمینی سرخ کرده یا برنج. منوی این رستوران غیر از مواردی که گفتیم، تنوع وسیعی از غذاهای دریایی را در بر می‌گیرد و شامل انواع سالاد لذیذ است که امتحان کردن آنها خالی از لطف نیست.

رستوران خائوتونگ تراس (Khaothong Terrace)

این رستوران به خاطر عرضه‌ی غذاهای سنتی و اصیل تایلندی و به خاطر چشم‌اندازهای بسیار زیبایی که دارد، به شهرت رسیده است. دکوراسیون خود رستوران بسیار ساده است و همین مسئله باعث می‌شود که توجه مهمانان به چشم‌انداز زیبای دریای آندامان جلب شود. درختان سرسبز، رستوران را احاطه کرده‌اند و فضای آن بسیار گرم و صمیمانه است. منوی رستوران شامل انواع غذاهای تایلندی و بین‌المللی است و غذاهای دریایی تازه هم دارد. چند غذای گیاهی در منوی رستوران دیده می‌شود در نتیجه با هر ذائقه و سلیقه‌ای که به این رستوران پا بگذارید، ناامید نمی‌شوید. کارکنان رستوران همواره آماده‌اند تا ادویه‌ی غذاها را مناسب با سفارش و ذائقه‌ی تان تنظیم کنند تا بدون نگرانی از ادویه‌جات زیاد، از طعم فوق‌العاده‌ی غذاها لذت ببرید.

کافه و رستوران چالیتا (Chalita)

رستوران های کرابی

 این کافه و رستوران، یکی دیگر از غذاخور‌ی‌های محبوب کرابی است. منوی آن شامل انواع غذاهای ایتالیایی و تایلندی است و کیفیت و تنوع آن باعث شده که به انتخاب تریپ ادوایزر، سومین رستوران برتر کرابی باشد. برای تهیه‌ی پیتزا، سالاد، انواع کاری و سایر غذاهای منوی رستوران، از تازه‌ترین مواد استفاده می‌شود. رستوران در بنایی چوبی واقع شده و فضای داخلی آن با نوری ملایم، میزهای چوبی راحت و صندلی‌های زیبا تزیین شده است. یک تراس هم دارد که در آن می‌توانید چشم‌اندازهای زیبایی از اطراف را تماشا کنید. با وجود اینکه این رستوران غالبا شلوغ است، کارکنان آن به گرمی از مهمانان پذیرایی می‌کنند و در مورد جاذبه‌ها و دیدنی‌های اطراف رستوران، آنها را راهنمایی می‌کنند.

رستوران Jenna’s Fine Bistro

 

یکی از شیک‌ترین رستوران‌های منطقه است که آن را به خاطر ارائه‌ی آشپزی بی‌نظیر اروپایی و تایلندی می‌شناسند. غذای ویژه‌ی منوی رستوران اردک با کاری قرمز همراه با میوه‌جات فصلی است. انواع پیش‌غذا همراه با پنیرهای لذیذ و متنوع در منوی رستوران دیده می‌شود و تنوع نوشیدنی‌های منو هم قابل توجه است. منوی غذاهای گیاهی رستوران هم مفصل و قابل توجه است.

رستوران و خانه‌ی استیک Diver’s Inn

رستوران های کرابی

این رستوران همان طور که از اسم آن مشخص است، بهترین جا برای خوردن استیک در کرابی است. علاوه بر انواع استیک منوی رستوران انواع غذاهای تایلندی و اروپایی دارد از کاری‌های تایلندی گرفته تا لازانیا و شنیتسل. منوی رستوران به چهار زبان ترجمه شده است و برای هر ذائقه‌ای، غذایی برای ارائه دارد. رستوران در سال ۲۰۰۰ افتتاح شده و از آن زمان به بعد وسعت آن دو برابر شده است. فضای داخلی آن با رنگ‌های روشن، میزهای چوبی و یک پاسیوی کوچک همراه با تعدادی صندلی تزیین شده است.

رستوران Lae Lay Grill

این رستوران نه تنها بهترین رستوران کرابی برای امتحان کردن انواع غذاهای دریایی است، بلکه مکانی فوق‌العاده برای تماشای منظره‌ی غروب آفتاب است. این رستوران در تپه‌ای مشرف به ساحل قرار گرفته است و با وجود اینکه نسبت به سایر رستوران‌ها دور از مسیر قرار دارد، همواره شلوغ است. خوشبختانه این رستوران سرویس رایگان از هتل به رستوران و برعکس دارد که باعث می‌شود دسترسی به آن راحت‌تر باشد. تخصص این رستوران در غذاهای دریایی است و تنوع آنها بسیار جالب توجه است. تعدادی غذای سنتی تایلندی هم در منو دیده می‌شود که شامل انواع غذاهای گیاهی و گوشتی است.

رستوران واناز پلیس (Wanna’s Place)

رستوران های کرابی

این رستوران بخشی ‌از گردشگاه The L Resort است و بیش از ۲۵ سال سابقه دارد. در این ۲۵ سال، همواره جزو محبوب‌ترین رستوران‌های شهر چه برای گردشگران و چه برای اهالی کرابی بوده است.  منوی رستوران شامل غذاهای سوئیسی و تایلندی است. غذای ویژه‌ی منوی رستوران استیک هات استون (Steak Hot Stone) نام دارد. استیکی که روی سنگ‌های داغ و همراه با سه نوع سس مختلف سرو می‌شود. علاوه بر غذای عالی، این رستوران چشم‌اندازهای بسیاری زیبایی دارد و میزهایی که مشرف به ساحل Ao Nang قرار گرفته‌اند.

رستوران لست فیشرمن (Last Fisherman)

در رستوران لست فیشرمن، رویای استوایی شما به حقیقت می‌پیوند. رستوران در ساحل مشهور Ao Nang در قسمت‌های جنوبی آن قرار دارد و با متریال‌های طبیعی تزیین شده است. اگر می‌خواهید زیر سایه‌ی درختان نخل در ساحلی دیدنی غذا بخورید، بدون شک باید این رستوران را انتخاب کنید. این رستوران نه تنها دکوراسیونی جذاب دارد، بلکه غذاهای فوق‌العاده‌ای سرو می‌کند. از محبوب‌ترین غذاهای تایلندی گرفته تا اسنک‌های غربی و انواع کباب. منوی نوشیدنی‌های رستوران هم قابل توجه است. بیشتر رستوران، فضای باز است و تعداد کمی از میز و صندلی‌های آن در کلبه‌های ساحلی قرار گرفته‌اند. تقریبا ۲۵ میز چوبی در فضای ساحل بین درختان در فضایی زیبا قرار گرفته‌اند.

فضای رستوران بسیار دنج و گرم است و کارکنان آن به گرمی از مهمانان پذیرایی می‌کنند و خدمات عالی و دوستانه به مهمانان عرضه می‌شود. منوی رنگارنگ رستوران علاوه بر غذاهای اصلی، بخش مجزایی مربوط به نوشیدنی، اسموتی و شیک، دسر و بستنی دارد. منوی ناهار رستوران شامل انواع ساندویچ، سالاد، برگر و غذاهای تایلندی است. بخش غذاهای کبابی در منوی شام دیده می‌شود و منوی سالاد و دسر هم دارد. انواع اسموتی‌های سالم و لذیذ را می‌توانید سفارش دهید. آبمیوه‌های استوایی جزو محبوب‌ترین نوشیدنی‌های رستوران است.

رستوران گروتو (Grotto)

رستوران های کرابی

این رستوران بی‌نظیر بخشی از گردشگاه مجلل Rayavadee است که در بخش جنوبی خط آهن قرار دارد. این رستوران فضایی جذاب دارد و داخل یک غار قرار گرفته است و رو به ساحل گشوده می‌شود.

آشپزخانه‌ی جنگلی D&E’s (D&E’s Jungle Kitchen)

این رستوران جزو بهترین رستوران‌های منطقه‌ی Ao Nang است. از دلایل محبوبیت این رستوران می‌توان به قیمت مناسب، ارائه‌ی بهترین و باکیفیت‌ترین غذاهای تایلندی و خدمات دوستانه‌ی کارکنان اشاره کرد. این رستوران در جاده‌ی اصلی منتهی به شهر کرابی در بخش جنوبب Ao Nang قرار دارد. فاصله‌ی آن از ساحل ۱/۵ کیلومتر و تا مسجد Ao Nang پانصد متر است. حال و هوای سنتی رستوران فضای گرم و دنجی که دارد از دلایل محبوبیت آن است.

منوی رستوران بیشتر شامل غذاهای اصلی تایلندی محلی است که همگی با تازه‌ترین مواد اولیه تهیه می‌شوند. انواع نودل، سالاد، خوراک و سایر غذاهای تایلندی در منوی رستوران دیده می‌شود. فضای کوچک رستوران باعث شده که غالبا شلوغ باشد به خصوص برای وعده‌ی شام. بنابراین بهتر است که از قبل، برای غذا خوردن در این رستوران، میز رزرو کنید.

رستوران سانست بار (Sunset Bar)

این رستوران در ساحل کلونگ موآنگ، بین ریزورت Nakamanda و اقامتگاه پلیکان قرار دارد. دکوراسیون زیبا و ساختمان خود رستوران یکی از دلایل جذابیت آن است. در سانست بار همز‌مان با تماشای منظره‌ی زیبای غروب آفتاب در افق دریای آندامان می‌توانید بهترین غذاها را در محیطی گرم و صمیمانه نوش جان کنید. از آنجایی که این رستوران بسیار شلوغ است، اگر میزی با چشم‌انداز زیبا می‌خواهید باید حتما آن را از قبل رزرو کنید. انواع غذاهای لذیذ محلی در کنار بهترین غذاهای دریایی تازه در منوی رستوران وجود دارد.

سرآشپزها گاهی غذا را خودشان مستقیما برایتان می‌آورند تا از مهمانان بازخورد بگیرند. با توجه به اینکه بسیاری از مشتریان این رستوران، خارجی‌ها هستند، میزان ادویه‌ی غذاها معمولا کمتر از غذاهای معمول تایلندی است تا همه با هر ذائقه‌ای بتوانند آنها را امتحان کنند. قیمت غذاها و نوشیدنی‌ها بسیار معقول است.

رستوران Kruathara

این رستوران که سابقه‌ای طولانی دارد، منویی متنوع از بهترین غذاهای تایلندی و غذاهای دریایی را با ترکیبی بی‌نظیر از ادویه‌ها و طعم‌های جدید، عرضه می‌کند. تازه بودن مواد غذایی مورد استفاده در این رستوران، یکی از مهم‌ترین نکاتی است که مورد توجه سرآشپزان قرار دارد. البته شاید فضای رستوران به اندازه‌ی سایر رستوران‌های این فهرست، شیک و مجلل نباشد ولی کیفیت غذاهای آن بی‌نظیر است. موقعیت قرار گرفتن رستوران و حال و هوای جذاب آن، از دیگر دلایلی است که مورد توجه گردشگران و اهالی کرابی قرار گرفته است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه