مطالعاتی روی زنان مسافر اروپایی و نسل هزاره و تمایلات آنها

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان چهار شنبه، ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۵
مطالعاتی روی زنان مسافر اروپایی و نسل هزاره و تمایلات آنها

۶۹٫۳ درصد زنان اروپایی تمایل دارند تجربیات سفر خود را به اشتراک بگذارند.

اولین مطالعه مهم در مورد مسافران اروپایی که با هدف تجاری سفر می‌کنند، نتایج قابل توجهی در رابطه با مسافران زن، تمایلات آن‌ها در مقایسه با مردان، مسافران نسل هزاره‌ها و نگرش مسافران بریتانیایی را نشان داده است. این مطالعه توسط گروه Wanup و با پشتیبانی وزارت گردشگری و مهمانداری در دانشگاه بورنموث انجام شده است. این مطالعه گروهی از افراد ۲۵ تا ۵۵ ساله را مورد بررسی قرار داده است که آن‌ها در طول سال گذشته حداقل شش بار برای کسب و کار مسافرت کرده بودند و بیشتر از سه بار در هتل اقامت داشته‌اند. این مطالعه شامل کشورهای انگلستان، فرانسه، ایتالیا، آلمان و اسپانیا بود.

سفر تجاری زنان

از ۶۰۰۰ اروپایی که مورد بررسی قرار گرفته‌اند، تنها ۳۸٫۱ درصد از مسافران کسب و کار، خانم‌ها بودند و این نشان می‌دهد که تبعیض‌های جنسیتی هنوز در کسب و کار و تجارت شایع است. علاوه بر این، این تحقیق همچنین نشان داد؛ از میان این زنان تنها ۱۱٫۲ درصد آن‌ها صاحبان سرمایه بودند، این عدد برای مردان ۱۵ درصد است.

تحقیقات Wanup همچنین تفاوت‌های جالبی بین تمایلات مسافران مرد و زن نشان می‌دهد مردان بیشتر مایل‌اند در هتل‌های زنجیره‌ای بمانند، در حالی که زنان بیشتر در یک بوتیک هتل اقامت دارند. خانم‌ها با ۶۹٫۳ درصد در برابر آقایان با ۶۲ درصد، بیشتر مایل هستند تا تجربیات خود را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

۳۵ درصد از زنان مسافر انگلستانی از باشگاه‌های وفاداری هتل‌های خود را انتخاب می‌کنند. عدم تنوع علل نارضایتی آن‌ها در انتخاب هتل‌های دیگر است و نشان می‌دهد زنان هنگام سفر به دنبال انتخاب هتل‌های منحصر به فرد و تجربه‌های جدید هستند.

نسل جدید (نسل هزاره‌ها) و آینده سفرهای تجاری

وقتی که نسل هزاره‌ها را با نسل ایکس مقایسه می‌کنیم، مطالعات نشان می‌دهد نسل ایکس استقبال بیشتری در تصمیمات خود داشته‌اند و ۳۵٫۵ درصد از آن‌ها از سیاست‌های سفر تجاری، شرکت‌ها پیروی نمی‌کردند این عدد برای نسل جدید ۲۸٫۷ درصد است. نسل هزاره‌ها بیشتر مایل هستند از تکنولوژی موبایل برای سفر استفاده کنند ۷۰٫۳ درصد از آن‌ها از اپلیکشن برای رزرو هواپیما استفاده می‌کنند، در حالیکه این عدد برای نسل ایکس ۵۷٫۹ درصد است.

با توجه به اهمیت قرار دادن تجربیات، ۷۴٫۲ درصد از نسل جدید تمایل دارند داده‌های شخصی خود را قرار دهند تا سرویس‌های شخصی شده بیشتری دریافت کنند.

 

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه