تعهد بخش خصوصی در نمایشگاه FITUR نسبت به رعایت منشور جهانی اخلاقیات در گردشگری

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی چهار شنبه، ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۵
تعهد بخش خصوصی در نمایشگاه FITUR نسبت به رعایت منشور جهانی اخلاقیات در گردشگری

هفت شرکت و یک موسسه در مراسمی که در حاشیه نمایشگاه گردشگری بین‌المللی مادرید (FITUR) برگزار شد، تعهد خود نسبت به سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در قبال منشور جهانی اخلاقیات در گردشگری را رسمی کردند.

بخش خصوصی به سازمان جهانی گردشگری متعهد شد منشور جهانی اخلاقیات در گردشگری را رعایت کند. این اتفاق در نمایشگاه گردشگری بین‌المللی در مادرید رخ داد.

Cielos Abiertos از کلمبیا، Destinos R.I. از کاستاریکا، Tradewings Tours & Travel Corp. از فیلیپین، Turisferr Association، Civitatis، Intercruises و Vincci Hoteles از اسپانیا و Concorde De Luxe Resort از ترکیه، از امضاکنندگان اخیر این منشور هستند.

زوراب پولولیکاسویل (Zurab Pololikashvili)، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری می‌گوید:

باید با ایجاد بخش گردشگری پایدارتر بین همه دست‌اندرکاران، تضمین کنیم که گردشگری، اثرات مثبت و مستمری داشته باشد. سازمان‌هایی که به منشور جهانی اخلاقیات در گردشگری سازمان جهانی گردشگری تعهد دادند از نظر ترویج توسعه گردشگری پایدار، مسوول و اخلاقی، پیشگام هستند.

منشور اخلاقیات گردشگری

منشور جهانی اخلاقیات در گردشگری در سال ۲۰۰۱ به تایید مجمع عمومی سازمان ملل متحد رسید و نقشه راهی را نشان می‌دهد که فعالیت‌ها را به سمت گردشگری مسئول در قبال محیط زیست، فرهنگ و جوامع بومی سوق می‌دهد. تاکنون ۵۴۷ شرکت و موسسه از ۷۳ کشور به این منشور پیوسته‌اند.

قوانین این منشور شامل احترام به حقوق بشر، میراث فرهنگی، حفاظت از محیط زیست، جوامع آسیب‌پذیر و همچنین مفاهیمی نظیر برابری جنسیتی و قابلیت دسترسی است. منشور جهانی اخلاقیات در گردشگری تمامی مسئولیت‌ ذینفعان را پوشش داده و یک خطی مشی پایدار و اخلاقی را پیشنهاد می‌کند که دربرگیرنده حقوق گردشگری، آزادی جنبش گردشگران و حقوق کارکنان و متخصصان است.

در بیست و دومین مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری، کشورهای عضور این سازمان موافقت کردند که «منشور اخلاقیات در گردشگری» به «چارچوب کنوانسیون در موضوع اخلاقیات گردشگری» تغییر کند که اولین کنوانسیون بین‌المللی این سازمان بوده است.

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه