برگزاری جشن ۱۰۰ ساله مرکز نمایشگاهی و همایش های سوئد

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان چهار شنبه، ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
برگزاری جشن ۱۰۰ ساله مرکز نمایشگاهی و همایش های سوئد

مرکز نمایشگاهی و همایش‌های سوئد (Swedish Exhibition & Congress Centre ) صد ساله می‌شود.

مرکز نمایشگاهی و همایش های سوئد در روزهای اولیه خود ۵۳۰ غرفه و بیش از ۴۲۰۰۰ بازدیدکننده داشت. امروزه مرکز نمایشگاهی و همایش‌های سوئد و برج‌های گاتیها هرساله تقریبا ۲ میلیون بازدیدکننده جذب می‌کنند و گردش مالی ۱٫۲ میلیارد کرونی (واحد پول سوئد) را ایجاد کرده و در نتیجه باعث درآمد توریستی بیش از ۳ میلیارد کرونی شده است.

 برجهای Gothia

مرکز نمایشگاهی و همایش‌های سوئد امسال جشن ۱۰۰ ساله خود را برگزار می‌کند. این مرکز برای اولین بار در ۸ ژوئیه سال ۱۹۱۸ توسط پادشاه Gustav V و ملکه ویکتوریا افتتاح شد. جشن صد ساله امسال با انجام یک سری از فعالیت‌ها برپا می‌شود. در میان رویدادهای دیگر مرکز نمایشگاهی و همایش‌های سوئددر هفته آخر ماه آوریل میزبان جشن خاصی خواهد بود که در آن جایزه حمایت از صنعت گردشگری سوئد را اهدا می‌کند.

Roger Holtback، رئیس بنیاد مرکز نمایشگاه و کنگره سوئد می‌گوید:

مأموریت مرکز نمایشگاهی و همایش‌های سوئد، از زمان باز شدن در سال ۱۹۱۸ تاکنون، ارتقای تجارت و صنعت بوده است. ما هنوز هم همان مأموریت را حفظ کرده‌ایم و اهداف‌مان را در سال‌های مختلف زنده نگه داشته‌ایم. هدف ما ایجاد جذاب‌ترین مکان اروپا و ارائه بهترین و کامل‌ترین تجربه است.

جشن ۱۰۰ ساله‌مان را با سلسله‌ای از فعالیت‌ها در طول سال از جمله مراسم هفته آخر آوریل، جشن می‌گیریم. همچنین یک هدیه یا کمک هزینه‌ای را به شخص یا شرکتی که ایده‌ای در زمینه رونق صنعت گردشگری سوئد ارائه دهد، اهدا می‌کنیم.

Carin Kindbom رئیس و مدیر اجرایی شرکت می‌گوید:

ما می‌خواهیم نوآوری را در صنعت تشویق کنیم. ما شاهد تقاضای بزرگ بین‌المللی هستیم و می‌خواهیم رضایت بازار جهانی را جلب کنیم. مردم به‌دنبال مکانی فیزیکی هستند که بتوانند در آن با دنیای دیجیتال ملاقات کنند و اهمیت این موضوع روز به روز بیشتر می‌شود. ما برنامه‌های گسترده‌ای برای توسعه و پیشرفت بیشتر نمایشگاه سوئد در صد سال آینده داریم.

هنگامی‌که این نمایشگاه تاسیس شد، مکانی برای نمایش صنایع دستی و صنعت و تجارت بود. تولیدکنندگان و بازرگانان با یکدیگر ملاقات کرده و آخرین اخبار تجارت و کسب و کار را دریافت می‌کردند. بعدها شرکت‌های خارجی برای ارتقای تجارت سوئد به خارج از مرزها، به این نمایشگاه دعوت شدند.

برج‌های Gothia نیز به‌عنوان بخشی از مرکز نمایشگاهی و همایش‌های سوئد است. این برج با ۱۲۰۰ اتاق یکی از بلندترین هتل‌های اروپا است. ۴۰۰۰۰ مترمربع فضای نمایشگاهی، سالن اجتماعات، امکانات بازدید، رستوران‌های گسترده، چشمه آبگرم و گالری‌های هنری وجود دارد. این هتل ۵ ستاره است و در سال ۲۰۱۷ به‌عنوان بهترین هتل سوئد انتخاب شده است.

 برجهای Gothia

Carin Kindbom می‌گوید:

ساختن یک موجدیت کامل بسیار مهم است و این پایه و اساس مدل کسب و کار ما است. ما همه چیز را زیر یک سقف و تحت یک مالکیت فراهم می‌کنیم و این چیزی است که نمایشگاه سوئد را از جدا از بقیه نگه می‌دارد.

مرکز نمایشگاهی و همایش های سوئد یک پایه و اساس است، به این معنی که صاحبان یا سرمایه‌گذاران شخصی ندارد، اما از لحاظ مالی مستقل است.

Roger Holtback می‌گوید:

ما یک مدل مالکیت فوق‌العاده خوب داریم و می‌توانیم مانند هر شرکت خصوصی و حرفه‌ای مدیریت کنیم. ما به عملکرد مالی خوب و جریان نقدینگی قوی متکی هستیم، اما به‌عنوان یک اصل، سود سهام را به‌هیچ‌وجه به اشتراک نمی‌گذاریم، بنابراین ما می‌توانیم هر کرونایی را که در طولانی مدت کسب می‌کنیم، سرمایه‌گذاری کنیم.

این چشم‌انداز گروه مرکز نمایشگاه و کنگره سوئد (SECC) در گوتنبورگ است SECC صاحب Gothia Towers یکی از ده هتل بزرگ اروپا است. محل برگزاری گالری هنری، تئاتر پاپ آپ، دارای یک استخر سه طبقه و استراحتگاه و هشت رستوران است.

هر سال حدود ۱٫۸ میلیون نفر از سراسر جهان تصمیم می‌گیرند که برای دیدار، خوردن، اقامت و توسعه کسب و کار، محصولات یا ایده‌های خود، به ما بپیوندند.

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه