رودخانه درخشان کاستاریکا، خالق تصویری رویایی

سودا سلیمی
سودا سلیمی شنبه، ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۵
رودخانه درخشان کاستاریکا، خالق تصویری رویایی

رودخانه درخشان در کاستاریکا قرار دارد و این رودخانه‌ی نئونی رنگ، حاصل فیلتر‌های اینستاگرام نیست، واقعی است!

رودخانه‌ای را تصور کنید که وقتی عکاس، عکس‌های آن را در دنیای مجازی به اشتراک می‌گذارد، به علت رنگ آبی نئونی رودخانه همه او را به استفاده‌ی نامناسب از فیلترهای رنگ متهم می‌کنند. این رودخانه نمی‌تواند جایی باشد جز پایین‌دست آبشار ریو کلسته «Rio Celeste» در کاستاریکا «Costa Rica» که در پارک ملی آتشفشان تنریو قرار دارد. اگر کنجکاو هستید که چرا رنگ این رودخانه تا این حد نئونی است، جواب سئوال شما بسیار عجیب است؛ زیرا آب این رودخانه مخلوطی از مواد آتشفشانی و باکتری است.

علت درخشندگی آب

آبشار ریو کلسته

اگر در معنی لغت ریو کلسته تامل کنیم، متوجه خواهیم شد که این نام به معنی رودی از بهشت است. مردم این منطقه طبق افسانه‌های محلی باور دارند که علت رنگ نئونی این رودخانه این است که خدایان بعد از رنگ زدن آسمان، قلمو‌های خود را در آب این رودخانه شسته‌اند. البته که امروزه ما علت این پدیده را می‌دانیم. علت این امر، مواد موجود در آب  است که از آتشفشان این منطقه وارد رودخانه شده‌اند. آب این رودخانه حاوی سولفور و کلسیم کربنات است. این آتشفشان مدت طولانی است که غیرفعال است.

برای رفتن به این منطقه لازم است که یک ساعت کوهنوردی کرده، از جنگل گرمسیری که پر از میمون‌های سفید، پروانه‌های آبی، قورباغه‎‌های سمی و گربه‌های وحشی است، بگذرید تا در نهایت به این آبشار برسید. بعد از تماشای منظره‌ی زیبای این آبشار ۱۰۰ متری می‌توانید در یکی از چشمه‌های آب گرم این منطقه که توسط آتشفشان غیرفعال گرم می‌شود، آب تنی کنید.

بهترین نکته این است که احتمالا در این منطقه کاملا تنها باشید، زیرا این منطقه بسیار دور بوده و برای رسیدن به آن تلاش زیاد و کوهنوری لازم است در نتیجه تعداد زیادی امکان دسترسی به آن را نخواهند داشت.

عکس‌های بدون فیلتر

اگر علاقه‌مند به سفر هستید و برای مقاصد سفر خود فهرستی تهیه کرده‌اید، حتما این آبشار را به فهرست خود اضافه کنید. از این آبشار که حتی از اسمورف‌ها (آدم کوچولوهای آبی رنگ کارتونی) هم آبی‌تر است، دیدن کنید. اگر به کوهنوردی و گردشگری در مناطق بکر علاقه دارید، عاشق این منطقه خواهید شد. فراموش نکنید که زیاد عکس بگیرید و ما شما را متهم به استفاده از فیلترهای رنگی نخواهیم کرد.

مطالب مرتبط:

منبع curiosity

دیدگاه