برف گیر شدن هزاران توریست در منطقه اسکی Zermatt

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان سه شنبه، ۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۰
برف گیر شدن هزاران توریست در منطقه اسکی Zermatt

هزاران نفر از گردشگران در اتریش و اسکی سوئیس بعد از بارش شدید برف، برف‌گیر شدند.

گردشگران برای دومین بار در این ماه، در منطقه Zermatt برف‌گیر شدند. زرمات در انتهای مترتال و در فاصله ۱٬۶۲۰ متر (۵٬۳۱۰ فوت) از بلندترین نقاط سوئیس قرار گرفته ‌است. به همین علت این روستا مکان مناسبی برای اسکی روی برف به‌شمار رفته و دارای گردشگران زیادی برای اسکی است.

هزاران نفر از مردم به‌دلیل بارش برف سنگین در کوه‌های آلپ برف‌گیر شدند و بسیاری از آن‌ها قادر به بازگشت به خانه خود پس از تعطیلات اسکی نیستند. خطوط راه‌آهن و جاده‌ها به زرمات در سوئیس و سنت آنتون در اتریش مسدود شده‌اند و مقامات از مردم می‌خواهند که به‌دلیل مسائل ایمنی در محل اقامت خود بمانند.

اگرچه تعدادی از توریست‌ها توسط بالگرد به خارج از زرمات منتقل شدند، پروازها به‌دلیل شرایط بد آب و هوایی متوقف شده‌اند. وب‌سایت‌های رسمی منطقه به مسافرانی که قصد سفر به این منطقه را دارند، توصیه‌هایی دارند:

به‌دلیل خطر بهمن خطوط جاده‌ها و راه‌آهن Zermatt-Täsch بسته شده است؛ بنابراین Zermatt در دسترس نیست. با توجه به وضعیت فعلی از مهمانان می‌خواهیم که به Täsch / Randa سفر نکنند. از مهمانان خواسته می‌شود به‌دنبال اقامت در شهرهای بزرگ‌تر مانند: Brig / Visp، Zurich، Basel، Bern، Geneva یا Lozanne بگردند.

پلیس در St Anton اتریش، مجوز سفر به داخل و خارج از شهر را فقط به خودروهای مجهز به زنجیر چرخ می‌دهد، این در حالی است که آتش‌نشانان در برخی موارد مردم را در اطراف دره‌ها اسکورت می‌کنند.

یک سخنگوی مقام رسمی گردشگری در St Anton  گفت:

در حال حاضر خیابان‌های منتهی به St Anton آمل آرلبرگ بسته شده و یک راه ارتباطی برای هشدار بهمن ناگهانی در جاده‌ها و بسته شدن آن‌ها فراهم شده است.

یک روزنامه آلمانی زبان اعلام کرد یک اسکی باز در باواریا به‌دلیل ریزش بهمن کشته شده است.

زرمات

دسترسی به راه‌آهن و جاده‌های منطقه زرمات به‌دلیل مواجه شدن با بارش برف و خطر بهمن به‌طور موقت به حالت تعلیق درآمده است. اگر شما در این منطقه هستید، لطفا دستورالعمل‌های مقامات محلی و به‌روزرسانی‌های موجود در وب‌سایت گردشگری محلی را دنبال کنید.

در برخی از نقاط کشور خطر سیل، رانش و بهمن وجود دارد. پیش از سفر، پیش‌بینی آب و هوای محلی را برای به دست آوردن آخرین اطلاعات، بررسی کنید. اگر شما برنامه اسکی یا پیاده‌روی برنامه‌ریزی کرده‌اید، حتما شرایط آب و هوایی را بررسی کنید و قبل از رفتن به توصیه مشاوران محلی گوش دهید، احتیاط کنید و تمام اعلامیه‌ها و هشدارهای نوشته شده را مطالعه کنید.

این برای دومین بار در این ماه است که بازدیدکنندگان Zermatt برف‌گیر می‌شوند؛ در روزهای ۸ و ۹ ژانویه بیش از ۱۳ هزار بازدیدکننده پس از بارش شدید برف، برف‌گیر شدند.

مقامات محلی به‌دلیل بارش شدید برف و وزش باد در مورد احتمال وقوع بهمن عظیم هشدار دادند.

مطالب مرتبط:

منبع independent

دیدگاه