بهترین موزه ها و گالری های رایگان اروپا کدامند؟

یونس رشیدی
یونس رشیدی شنبه، ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰
بهترین موزه ها و گالری های رایگان اروپا کدامند؟

موزه‌گردی و گالری‌گردی در اروپا می‌تواند تفریخ پرهزینه‌ای باشد؛ اما موزه‌هایی هستند که رایگان می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

اگر به دنبال آن هستید تا در هنگام سفر به اروپا با کمترین هزینه به گردش در موزه‌ها  و گالری‌های مهم بپردازید با کجارو همراه شوید.

۱. موزه بریتانیا (British Museum)، انگلستان

در شهر لندن تعداد زیادی موزه وجود دارد؛ اما این موزه اصلی شهر به نام «موزه بریتانیا» است که از شهرت زیادی برخوردار است؛ زیرا مملو از آثاری است که کاوشگران بریتانیایی در دوره اکتشافات جغرافیایی با خود به انگلستان آوردند.

موزه بریتانیا

حجم آثاری که در این موزه به نمایش گذاشته شده، چنان زیاد است که اگر شما یک روز کامل را نیز در این موزه صرف گشت و‌ گذار کنید باز مجبور می‌شوید که برگردید؛ چرا که همچنان آثار جذاب و تاریخی بسیاری وجود دارد که ندیده‌اید.

آدرس: انگلستان، لندن، خیابان گریت راسل (Great Russell St)

ساعت فعالیت: ۱۰ صبح تا ۵:۳۰ بعدازظهر

بازید رایگان: ۱۰ صبح تا ۸:۳۰ بعدازظهر روزهای شنبه تا سه‌شنبه

 

۲. پرادو (The Prado)، اسپانیا

این موزه که پیش از این یک مجموعه سلطنتی متعلق به خاندان حاکم بر اسپانیا بوده، یکی از کامل­‌ترین مجموعه­‌ آثار هنرهای زیبای اروپا را در خود جا داده است.

موزه پرادو

این موزه بی‌نظیر آثار گران‌بهایی از نقاشانی مثل «فرانسیسکو گویا» (Francisco José de Goya)، «رافائل سانتسیو» (Raffaello Sanzio)، «پیتر پال روبنز» (Peter Paul Rubens) را در معرض دید بازدیدکنندگان خود قرار می‌دهد.

هر روز عصر درهای این موزه برای همه بازدیدکنندگان باز است و شما خواهید توانست که بدون پرداخت هزینه بلیط با گردش در میان مجموعه آثار نفیس آن یک غروب دل‌انگیز را برای خود بسازید.

آدرس: اسپانیا، مادرید، بلوار پاسئو دل پرادو (Paseo del Prado)

ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۸:۳۰ بعدازظهر

بازدید رایگان: ساعت ۶ تا ۸ بعدازظهر روهای دوشنبه تا شنبه و ۵ تا ۸ بعدازظهر روز یک‌شنبه

۳. خانه-موزه گورکی (Gorky House-Museum)، روسیه

«عمارت ریابوشینسکی» (Ryabushinsky Mansion) یک خانه تاریخی در شهر مسکو است که در سال ۱۹۰۶ میلادی توسط «فئودور شختل» (Fyodor Shekhtel) طراحی شد و در سال ۱۹۳۱ به «ماکسیم گورکی» (Maxim Gorky) هدیه شد.

موزه گورکی

امروزه این عمارت تاریخی به محلی برای نمایش زندگی و یادگارهای بزرگترین نویسندگان اهل روسیه مبدل شده است. اگر به سرگذشت نویسندگان بزرگ روس علاقه دارید، مطمئن باشید جای مناسبی را برای گردش انتخاب کرده‌اید.

آدرس: روسیه، مسکو، خیابان مالایا نیکیتسایا (Malaya Nikitskaya)

ساعت بازدید: ۱۱ صبح تا ۵:۳۰ بعدازظهر روزهای سه‌شنبه تا یک‌شنبه (رایگان)

۴. یادبود دیوار برلین (Berlin Wall Memorial)، آلمان

این موزه تکان‌دهنده آخرین قطعه باقیمانده از دیوار برلین است. این موزه روایتگر داستان ایستگاه بازرسی «نوردبانهوف اس-باهن» (Nordbahnhof S-Bahn) در دوران جنگ سرد و بیانگر داستان‌هایی از وحشت، قهرمانی و امید در «خیابان برنوئر» (Bernauer Strasse) است.

موزه یادبود دیوار برلین

با بازدید از این محل شما می‌توانید با تاریخ دیوار برلین، تاثیر آن بر زندگی شهروندان این شهر و همچنین تلاش‌های پرشمار شهروندان برلین شرقی برای عبور از آن آشنا شوید. این موزه خیابانی محل نمایش تلاش برای غلبه بر جدایی در شهر است. اگر به برلین سفر کردید بازدید از این نقطه تاریخی را از دست ندهید.

آدرس: آلمان، برلین، خیابان برنوئر.

ساعت بازدید: ۸ صبح تا ۱۰ شب هر روز (رایگان)

۵. هنر خیابانی بریستول (Bristolian street art)، انگلستان

گرافیتی‌هایی که در اندازه‌های متفاوت بر روی دیوارهای مختلف خیابان‌های شهر بریستول (Bristol) نقش بسته‌اند، این شهر را به یکی از بهترین مکان‌های هنر مدرن تبدیل کرده است.

بریستول

این شهر زادگاه «بنکسی» (Banksy) است. در تمام خیابان‌های بریستول شما می‌توانید به تماشای گرافیتی‌های مختلف و زیبا بپردازید که بر روی دیوارها کشیده شده‌اند.  هر یک از این هنرهای خیابانی بیانگر بخشی از سرگذشت و تجربه زندگی مردم در فضاهای عمومی شهر است.

بریستول ۲

این یک موزه به وسعت شهر و با تنوعی به تعداد شهروندان و بازدیدکنندگان است. در سفر به انگلستان بازدید از این شهر و هنر خیابانی بریستول را فراموش نکنید.

بریستول۳

آدرس: انگلستان، همه خیابان‌های شهر بریستول

ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز

۶. موزه کارناوالت (Musée Carnavalet)، فرانسه

در سفر به فرانسه، برای مرور تاریخ هنر باید به موزه کارناوالت در شهر پاریس سر بزنید. این موزه حدود ۱۰۰ مجموعه مختلف را شامل می‌شود و بازدیدکنندگان خود را به سفر در طول زمان فرا می‌خواهند.

پاریس

این موزه محل نگهداری تعداد بسیار زیادی از نقاشی‌های نقاشان بزرگ جهان و آثار دست‌سازی است که قدمت تعداد زیادی از آن‌ها به بیش از چند قرن می‌رسد. در بازدید از این موزه شما قادر خواهید بود که تاریخ هنر اروپا را مرور کنید. البته برای اتمام این سفر، نیاز است که چند روز به گشت و‌ گذار در این موزه بی‌نظیر پبردازید.

آدرس: فرانسه، پاریس، خیابان رو دس فرانس-بورژیوس (Rue des Francs-Bourgeois)

ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر روزهای سه‌شنبه تا یک‌شنبه (رایگان)

۷. گالری مردان مسلح (Schuttersgalerij)، هلند

خیابان «کالورسترات» (Kalverstraat) یکی از معدود خیابان‌های جهان است که بخش عمده اطراف آن را گالری‌های هنری و تاریخی تشکیل داده است. اما در میان همه گالری‌های شهر آمستردام و خیابان کالورسترات، گالری مردان مسلح بیش از همه به خودنمایی مشغول است.

گالری مردان مسلح هلند

اینجا محل نگهداری مجموعه‌ای از پرتره‌های تاریخی بزرگان هلند و همچنین مشاهیر جهان است. قدمت برخی از آثاری که در این مجموعه نگهداری می‌شود به بیش از ۳۰۰ سال می‌رسد. مجسمه ۳۵۰ ساله «گولیاث» (Goliath) یکی از این آثار است.

آدرس: هلند، آمستردام، خیابان کالورسترات

ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر (رایگان)

۸. موزه توپخانه پادشاهی دانمارک (Royal Danish Arsenal Museum)، دانمارک

دانمارک

در این موزه نظامی شما می­‌توانید با انواع مختلف سلاح‌های جنگی آشنا شوید؛ از شمشیرهای سامورایی‌های ژاپن گرفته تا موشک‌های وی-۱ (V-1) آلمان در جنگ جهانی دوم.

دانمارک۱

تاریخ گشایش این موزه به سال ۱۶۰۴ میلادی باز می‌گردد. در آن سال «شاه کریستین چهارم» (King Christian IV)، پادشاه دانمارک، دستور جمع‌آوری و نمایش انواع سلاح‌های جهان را داد. از آن زمان تا‌کنون بر تعداد اشیای تاریخی این موزه افزوده شده و این موزه را در میان جذاب‌ترین مجموعه‌های تاریخی–نظامی جهان قرار داده است.

آدرس: دانمارک، کپنهاگ، خیابان توژسگاد (Tøjhusgade)

ساعت فعالیت: از ۹ صبح تا ۴ بعدازظهر سه‌شنبه تا یک‌شنبه

بازدید رایگان: از ساعت ۱۲ ظهر تا ۴ بعدازظهر روزهای سه‌شنبه تا یک‌شنبه

مطالب مرتبط:

منبع lonely planet

دیدگاه