بهترین هتل های یخی دنیا کدامند؟

شیدا  خرمشاهی
شیدا خرمشاهی سه شنبه، ۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۰
بهترین هتل های یخی دنیا کدامند؟

 هتل‌های یخی جذاب و شگفت‌انگیز در سرتاسر دنیا ساخته شده‌اند، تا گردشگران بتوانند لحظات خارق‌العاده و جالبی را تجربه کنند.

هتل‌های معمولی اخیرا برای گردشگران ساده و تکراری شده‌اند، به همین دلیل صنعت گردشگری، به ساخت هتل‌های عجیب غریب روی آورده‌اند. تا بتوانند مسافران را به اقامت در هتل‌های خود مشتاق و راغب کنند. ازجمله این هتل‌های عجیب و غریب، هتل‌هایی هستند که از برف و یخ ساخته می‌شوند. این هتل‌های یخی جذاب و شگفت‌انگیز در سرتاسر دنیا، از قطب شمال تا کوه‌های آلپ ساخته شده‌اند، تا گردشگران بتوانند لحظات خارق‌العاده و جالبی را در اقامتگاه خود تجربه کنند. در اینجا به برخی از بهترین هتل‌های یخی در دنیا اشاره‌ای کوتاه خواهیم داشت.

هتل‌های دهکده برفی لاپلند،‌ فنلاند (Lapland Hotels SnowVillage)

هتل یخی گیم آف ترونز

یکی از هتل‌های یخی موجود در دهکده برفی لاپلند کشور فنلاند، امسال با الهام از سریال تاریخی «بازی تاج و تخت» تزیین شده است. در این هتل می‌توانید مجسمه‌های یخی از تخت آهنین (Irone Throne)، وایت واکرها (White Walkers) و دراگون‌ها (Dragons) را مشاهده کنید.

هتل یخی، سوئد (Icehotel)

هتل یخی، سوئد

این هتل در روستای کوچک جوکاسجاروی (Jukkasjärvi) در کشور سوئد با جمعیت تنها ۱۱۰۰ نفر واقع شده است و اولین هتل یخی در جهان محسوب می‌شود. این هتل پس از افتتاح در سال ۱۹۹۰، هر ساله از ماه دسامبر تا آوریل بازسازی می‌شود.

هتل یخی، سوئد

کل این هتل از بلوک‌های یخ و برف‌هایی که از رودخانه منجمد تورن (Torne River) آورده می‌شود، ساخته شده است. حتی لیوان‌هایی که در کافه‌های این هتل استفاده می‌شوند، از یخ ساخته شده‌اند. نزدیک به ۱۰۰ نفر که بیشترشان هنرمند هستند، هر ساله برای ساخت این هتل زحمت می‌کشند.

 هتل یخی بالیا، رومانی (Balea Ice Hotel)

 هتل یخی بالیا، رومانی

هتل یخی بالیا تنها هتل یخی در کشور رومانی است که دو هزار متر بالاتر از سطح دریا بنا شده است. این هتل یخی سالیانه طراحی جدیدی با آجرهای یخی ارائه می‌دهد. بیشتر اتاق‌های این هتل دارای تشک راحتی از جنس خز نرم هستند تا میهمانان را گرم کنند. همچنین به هرکدام از میهمانان یک کیسه خواب برای شب داده می‌شود. این هتل تنها با تله‌کابین قابل دسترسی است. تمام لیوان‌ها و بشقاب‌های رستوران این هتل نیز از یخ و برف ساخته شده‌اند.

هتل برفی کرکنس، نروژ (Kirkenes Snow Hotel)

هتل برفی کرکنس، نروژ

هتل برفی کرکنس، در سال ۲۰۰۶ افتتاح شده است تا میهمانان بتوانند تجربه‌ای جذاب و فوق‌العاده را در یکی از زیباترین نقاط کشور نروژ داشته باشند. این هتل در یکی از شهرهای قطب شمال در نروژ، نزدیک به مرز کشور روسیه جای گرفته است و هر ساله بازسازی شده و در ماه دسامبر مجددا باز می‌شود. هتل کرکنس به‌‌صورت انحصاری از برف و یخ ساخته شده و تمام اتاق‌های آن با هنرنمایی‌های زیبایی از برف و یخ طراحی شده است و همیشه در دمای منفی چهار درجه سانتی‌گراد نگهداری می‌شود. در این هتل تخت‌هایی طبیعی با تشک راحتی برای خواب سالم تعبیه شده است. کنار هتل نیز یک ساختمان خدمات گرمایشی و یک رستوران گرم نیز وجود دارد.

 قلعه برفی، فنلاند (Snow Castle)

 قلعه برفی، فنلاند

هتل قلعه برفی کاملا از برف و یخ ساخته شده است و بخشی از قلعه برفی در کشور فنلاند است که در کل دنیا، بزرگ‌ترین قلعه به‌شمار می‌رود. این هتل از سال ۱۹۹۶ میلادی تاکنون با طراحی‌های متفاوتی بازسازی شده است. تنها عناصر تکرارشونده در این هتل شامل یک کلیسای کوچک و یک رستوران می‌شود. این هتل در دمای منفی پنج درجه سانتی‌گراد نگهداری می‌شود و تمام اتاق‌های آن مجهز به تخت از جنس پوست بره و کیسه‌های خواب هستند. همچنین برخی از اتاق‌های هتل نیز با کنده‌کاری‌های منحصر‌به‌فرد از یخ تزئین شده‌اند.

 کلبه‌های اسکیمویی سوریسنیوا، نروژ (Sorrisniva Igloo Hotel)

 کلبه های اسکیمویی سوریسنیوا، نروژ

کلبه‌های اسکیمویی سوریسنیوا از دیگر هتل‌های یخی کشور نروژ در حاشیه رودخانه آلتا (Alta River) هستند. این کلبه‌ها درست مانند کلبه‌های اسکیموها به‌طور کامل از برف و یخ ساخته شده‌اند و اقامت در آن‌ها می‌تواند تجربه‌ای بی‌نظیر را برای میهمانان آن‌ها رقم بزند.

 کلبه های اسکیمویی سوریسنیوا، نروژ

در تمام اتاق‌های این کلبه‌ها تشک چرم گوزن شمالی به همراه کیسه خواب‌های فوق‌العاده گرم برای میهمانان فراهم شده است. همچنین این هتل دارای یک سونا و دو عدد حمام آبگرم در فضای باز برای گرم شدن و تمدد اعصاب است.

 کلبه های اسکیمویی سوریسنیوا، نروژ

اسنوموبیل‌هایی نیز برای گشت زدن در اطراف هتل برای میهمانان تعبیه شده است.

کلبه‌های اسکیمویی دورف گشتاد، سوئیس (Iglu-Dorf Gstaad)

کلبه های اسکیمویی دورف گشتاد، سوئیس

کلبه‌های اسکیمویی دورف، در کشور سوئیس بسیار معروف هستند و در قلب کوه، در برنیز اوبرلند (Bernese Oberland) واقع شده‌اند. این کلبه‌ها به‌طور کامل از برف و یخ در دل کوه ساخته شده‌اند و توجه بسیاری از مسافران را به خود جذب می‌کنند. کلبه‌های اسکیمویی دورف همچنین عنوان «سردترین هتل جهان» را نیز از آن خود کرده‌اند. این کلبه‌ها در آغاز فصل زمستان در شش محل کوه ساخته می‌شود و از روز عید کریسمس تا آوریل سال آینده باز هستند. سوئیت‌های این هتل دارای حمام آب‌گرم هستند و با کنده‌کاری‌هایی از یخ تزیین شده‌اند.

 دهکده کلبه‌های اسکیمویی مورزین آوُریا، فرانسه (Village Igloo Morzine-Avoriaz)

 دهکده کلبه های اسکیمویی مورزین آوُریا، فرانسه

کلبه‌های اسکیمویی مورزین آوُریا در منطقه پورتس دی سولِی (Potes du Soleil) آوُریاز واقع شده‌اند. این هتل یخی دارای فضای زیبا، دلپذیر و دنجی است که هرکسی را شیفته خود می‌کند.

 دهکده کلبه های اسکیمویی مورزین آوُریا، فرانسه

میهمانان این هتل می‌توانند در رستوران یخی این هتل، وعده‌های غذایی خود را نوش جان کنند یا در لیوان‌های یخی این هتل نوشیدنی میل کنند.

روستای برفی کلبه های اسکیمویی، اتریش (Schneedorf Igloo)

روستای برفی کلبه های اسکیمویی، اتریش

این روستای برفی از ۱۸ کلبه اسکیمویی یا ایگلو، بر روی تپه اسکی بریکسم (Brixem) در تال (Thale) کشور اتریش واقع شده است.

روستای برفی کلبه های اسکیمویی، اتریش

برای میهمانان این هتل خدماتی شامل نوشیدنی خوش‌آمدگویی، شام فوندو پنیری (Cheese Fondue) و بوفه کامل صبحانه همراه با کیسه‌های خواب در نظر گرفته شده است.

هتل یخی، کانادا (Hotel De Glace)

هتل یخی، کانادا

هتل دی گلاس یا یخی در شهر کبک در کشور کانادا قرار گرفته است. این هتل با استفاده از ۱۵ هزار تن برف و بیش از ۵۰۰ هزار تن یخ ساخته شده است. میهمانان این هتل بین ساعات ۹ شب تا ۹ صبح، شب هنگام، می‌توانند به فضای بیرونی آرامش‌بخش هتل که شامل اسپا و سونای آبگرم می‌شود، دسترسی پیدا کنند. 

مطالب مرتبط:

منبع telegraph

دیدگاه