تماشا کنید: سانتورینی؛ نماد سفید و آبی یونان

سارا کرایی
سارا کرایی دوشنبه، ۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۵
تماشا کنید: سانتورینی؛ نماد سفید و آبی یونان

سانتورینی جزیره ای بسیار زیبا با خانه‌های سفید رنگ و سقف‌های آبی یکی از نمادهای مشهور یونان است. در این مقاله ویدیویی می‌بینید از زیبایی‌های این جزیره.

سانتورینی جزیره‌ای در دریای اژه در کشور یونان است و نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی خاک اصلی یونان جای قرار گرفته است. سانتورینی را می‌شود سوپرمدل جزایر یونان دانست، جزیره‌ای شناخته شده در سراسر جهان، با آن صخره‌های رنگارنگ و ساختمان‌های سفید رنگ و سقف‌های آبی‌شان. سانتورینی شهرت خود را به خاطر چشم‌انداز خیره‌کننده، غروب‌های عاشقانه و سواحل شنی آتشفشانی شگفت‌انگیز به دست آورده است. هیچ شکی نیست در منحصربه‌فرد بودن و جذابیت بیش‌ از اندازه این جزیره نیست. سانتورینی مانند یک نان کروسانت شگفت‌انگیز شکل گرفته است، و با وجود جزایر همسایه نشان‌دهنده این است که سانتورینی روزی دایره‌ای شکل بوده است و به اسم استرونجیلی (Strongili) شناخته می‌شد. هزاران سال پیش یک فوران آتشفشانی عظیم باعث شد که مرکز استرونجیلی غرق شود، و یک کلدرا (یا دهانه آتشفشانی) با صخره‌های بلند در امتداد سمت شرق ایجاد شود که اکنون نماد کلی علامت تجاری سانتورینی است.

ساحل شرقی سانتورینی کمتر از سواحل غربی آن شناخته شده است. در اینجا ارتفاع کلدرا به سطح دریا کاهش یافته و سواحل و استخرهای آتشفشانی شن و ماسه‌ای بسیار متفاوت است. استراحتگاه‌های ساحلی مانند کاماری (Kamari) و پریسا (Perissa) سنتی‌تر و مقرون‌به‌صرفه تر هستند. سواحل شرقی با ماسه‌های سیاه پوشیده شده است. در سواحل جنوبی با رشته‌ای از شن و ماسه‌های رنگی اهری چشمگیر به رنگ قرمز به ساحل داده است و مورد توجه اغلب گردشگران قرار می‌گیرد. داخل این جزیره تاکستان‌ها و روستاهای سنتی قرار دارد که به شما اجازه می‌دهد فضایی فراتر از یک محیط گردشگری محض را تجربه کنید.

سانتورینی سالانه میزبان ۱.۵ میلیون گردشگر است. با دیدن ویدیو زیر خواهید دید که آیا شما هم دوست دارید به این جمعیت ۱.۵ میلیون نفری بپیوندید یا خیر. 

دانلود 480P

مطالب مرتبط:

دیدگاه