قلعه امپراتوری ثانگ لانگ: میراث جهانی یونسکو در هانوی

یونس رشیدی
یونس رشیدی جمعه، ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
قلعه امپراتوری ثانگ لانگ: میراث جهانی یونسکو در هانوی

در کنار ما باشید تا با قلعه امپراتوری هانوی، یکی از جاذبه‌های گردشگری ویتنام آشنا شوید.

کشور ویتنام در جنوب آسیا، یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های این قاره کهن را در خود جا داده است.  قلعه امپراتوری ثانگ لانگ (Imperial Citadel Thang Long) در شهر «هانوی» (Hanoi) یکی از جاذبه‌های گردشگری مشهور ویتنام است. اهمیت تاریخی و فرهنگی این محل باعث شد که در سال ۲۰۱۰ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو شود.

هانوی

این محل تاریخی که با نام «قلعه هانوی» (Hanoi Citadel) نیز معروف است، شامل مجموعه‌ای از آثار تاریخی است که در فاصله قرن‌های ششم تا بیستم میلادی ساخته شده‌اند. حفاری‌هایی که در سال ۲۰۰۴ در این محل انجام شد، موجب کشف باقی‌مانده تعدادی از ساختمان‌های تخریب شده تاریخی، جاده‌های باستانی، حوضچه‌ها و چاه‌های قدیمی نیز شد.

هانوی۲

در کاوش‌های باستان‌شناسی این محل در سال ۲۰۰۴، باستان‌شناسان موفق به کشف سکه‌های برنزی، سرامیک و سفال‌های ساخت چین و دیگر کشورهای آسیایی شدند. این یافته‌های باستان‌شناسی نشان‌دهنده رابطه تجاری نزدیک این محل با مکان‌ها و کشورهای مجاور آن است. کسانی که قصد بازدید از هانوی و این قلعه را دارند باید سری به محل نگهداری این اشیای تاریخی بزنند تا بتوانند هر چه بیشتر از زیبایی‌های این اثر تاریخی و گنجینه‌های آن لذت ببرند.

قلعه امپراتوری

این محل تاریخی به مدت ۱۳ قرن متوالی یک مرکز سیاسی بوده و برای ۸ قرن نیز به‌عنوان پایتخت ویتنام مورد استفاده قرار گرفته است. جاذبه قابل توجه دیگری که در قلعه امپراتوری ثانگ لانگ قرار دارد، «برج پرچم هانوی» (Hanoi Flag Tower) است.

این برج ۴۰ متری از سنگ ساخته شده است و منظره چشم‌نوازی از «میدان با دین» (Ba Dinh Square) و «مرکز شهر هانوی» (Hanoi City Center) را برای گردشگران فراهم می‌کند.

موقعیت قلعه امپراتوری در هانوی

هزینه بازدید از این محل باستانی که در «بخش با دین» (Ba Dinh District) پایتخت ویتنام قرار دارد، حدود ۶ هزار تومان است. گردشگران به جز روزهای دوشنبه می‌توانند از ساعت ۸ تا ۱۷ هر روز از آن بازدید کنند.

اگر قصد سفر به هانوی و بازدید از قلعه امپراتوری را دارید، لازم است بدانید که با یک پیاده‌روی ۱۵ دقیقه‌ای به راحتی می‌توان از محل اصلی این مجموعه به جاذبه‌های گردشگری مهم دیگری مثل «معبد کوآن ثان» (Quan Than Temple)، «موزه تاریخ نظامی ویتنام» (Vietnam Military History Museum) و «کلیسای کوآ باک» (Cua Bac Church) رسید و از آن‌ها بازدید کرد.

اطلاعات ضروری قلعه امپراتوری ثانگ لانگ

ساعت فعالیت: از ۸ صبح تا ۱۷ عصر روزهای سه‌شنبه تا یک‌شنبه

هزینه بازدید: ۶ هزار تومان

آدرس: هانوی، بخش با دین، خیابان دین بین

مطالب مرتبط:

منبع vietnam guide

دیدگاه