نورپردازی خیره کننده برج خلیفه دبی در جشن سال نوی میلادی ۲۰۱۸

نگین توکلی
نگین توکلی سه شنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۵
نورپردازی خیره کننده برج خلیفه دبی در جشن سال نوی میلادی ۲۰۱۸

به مناسبت جشن سال نوی میلادی ۲۰۱۸، برج خلیفه در مرکز شهر دبی، با نورپردازی بی‌نظیری، چشم‌ها را به خود خیره کرد. در ادامه با جزئیات بیشتر خبر با ما همراه باشید.

نورپردازی کمپانی عمار در برج خلیفه در دبی، عنوان بزرگ‌ترین نمایش صدا و نورپردازی در یک ساختمان را در رکوردهای جهانی گینس را به خود اختصاص داد.

بیش از ۴۰ دستگاه لیزر، ۲۳۰ دستگاه نورپردازی زنون و ۲۸۰ دستگاه نورپرداز دیگر، با تجهیزات نصب لیزر در بلندترین ارتفاع ساختمانی در دنیا، برج خلیفه ۸۲۸ متری را در جشن سال نوی میلادی غرق نور کردند.

امارات متحده عربی، در جشن سال نوی میلادی، نگاه جهانیان را به نمایشی خیره‌کننده جلب کرد. جشن نورپردازی سال ۲۰۱۸، در دبی میزبان بیش از یک میلیون نفر گردشگر از سراسر جهان بود و بیش از ۲٫۵ میلیارد نفر از طریق تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی، این نمایش را تماشا کردند.

نمایش نورپردازی جشن سال ۲۰۱۸ در دبی، در برج خلیفه، عنوان جهانی بزرگ‌ترین شوی صدا و نورپردازی را به ثبت رکورد جهانی گینس رساند. نورپردازی در محوطه‌ای به مساحت ۱۰۹۲۵۲ مترمربع، یعنی بیش از دو برابر رکورد قبلی انجام شد.

محمد علابار، رییس دارایی‌های کمپانی عمار، گفت:

امارات متحده عربی و رهبران آن، با دستاوردها و پیشرفت‌های خود در حالی که برای مردم و تجارت، فرصت‌هایی را فراهم می‌کنند، باعث الهام جهانیان نیز شده‌اند. نورپردازی خیره‌کننده سال ۲۰۱۸، هدیه ما به ملت برای جشن‌گرفتن دستاوردهای سال گذشته و قرار دادن امارات متحده عربی بر روی نقشه جهان به عنوان قطب آشنایی و ارتباط تفکرات الهام‌بخش است.

جشن نورپردازی سال ۲۰۱۸، نیاز به نصب تجهیزات با وزنی معادل ۱۱۸۸۴ تن و ۲۸٫۷ کیلومتر کابل داشت. این نمایش، مرکز شهر دبی را تبدیل به یکی از روشن‌ترین نقاط جهان با انتشار ۷۶٫۳ میلیون لومن (معیار سنجش میزان پخش نور) کرد. لیزرهای رقصان با دقت طراحی‌شده، که برای چشم انسان کاملا بی‌خطر هستند و لامپ‌های ال‌ای‌دی پرانرژی با استفاده از ۲۵٫۳ کیلومتر طناب و پشتیبانی تجهیزات مخصوص فولادی، در ساختمان نصب شدند.

بیش از ۳۰۰ متخصص و ۱۰۰ فرد حرفه‌ای برای کار با طناب، بیش از یک میلیون کیلومتر را برای پیوستن به این پروژه، به دبی سفر کردند.

پرتوهای لیزری قدرتمند و پنل ال‌ای‌دی جدید برج خلیفه با کیفیت ۱٫۱ میلیون پیکسل، با الگوها و نقش‌های الهام‌بخش در هزاران رنگ و شکل، برج خلیفه را زنده کردند.

نمایش لیزر، نور و چشمه، با ترسیمی انتزاعی از عناصر طبیعت، به دبی و امارات متحده عربی، ادای احترام کرد. یکی از نکات برجسته نمایش، درود و احترامی بصری به موسس امارات متحده عربی، شیخ زاید بن سلطان آل نهیان بود؛ این موضوع مصادف با نامگذاری سال ۲۰۱۸ به نام سال زاید، است.

این نمایش همچنین شامل پرواز آزاد یک شاهین و ارائه طرح آینده گروه عمار، در برج آینده کریک (Dubai Creek Tower) در بندر کریک دبی بود.

 

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه