سفر ۳ روزه به مالدیو؛ کشور جزایر رویایی

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی پنجشنبه، ۱۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
سفر ۳ روزه به مالدیو؛ کشور جزایر رویایی

مالدیو سرزمین جزیره‌ها است و بسیاری این مقصد رویایی را برای ماه عسل یا تعطیلات خود انتخاب می‌کنند؛ بی‌شک سفر به این منطقه جزو لحظاتی از زندگی خواهد بود که هرگز فراموش نخواهد شد.

مالدیو کشوری کوچک در قاره آسیا است که پایتخت آن شهر زیبای ماله است. این کشور زیبا هزاران جزیره دارد که دارای طبیعت بکر و بی‌نظیر است. تنها ۲۰۲ جزیره این مجمع‌الجزایر قابل سکونت هستند و ۸۸ جزیره آن گردشگرپذیر بوده و در آن‌ها هتل‌ها و اقامتگاه‌هایی برای رفاه گردشگران تعبیه شده است. سواحل زیبای مرجانی با ماهی‌های رنگارنگ مالدیو و مرداب‌های صاف و زلال و درختان نارگیل، محیط مناسبی برای استراحت و آرامش اعصاب و روان را برای مسافران فراهم می‌آورد. معمولا هتل‌ها و اقامتگاه‌ها روی جزایری قرار گرفته‌اند که گزینه فوق‌العاده‌ای برای ورزش‌های آبی، موزیک محلی و غذاهای خوش‌طعم محلی هستند.

برنامه سفر مالدیو

نکته‌ای که در سفر به مالدیو باید به آن اشاره کرد این است که بین جزایر را معمولا با قایق‌های پرسرعت و مخصوص طی می‌کنند که خود یکی از بخش‌های هیجان‌انگیز سفر به مالدیو است. در طی مسیرها و گشت‌وگذار بین جزایر می‌توانید شنای ماهی‌های پرنده و دلفین‌ها را از نزدیک ببینید و با زیبایی‌های بیشتر این منطقه آشنا شوید. مسافت‌های طولانی‌تر را با هواپیماهای دریایی طی می‌کنند و گزینه فوق‌العاده‌ای برای دیدن مناظر شگفت‌انگیز و حیرت‌آور اقیانوس هند است.

برنامه سفر مالدیو

در ادامه، برنامه سفر ۳ روزه به مالدیو ارائه خواهد شد که در آن تلاش شده است علاوه بر ذکر دیدنی‌ها و جاذبه‌های مشهور و موردعلاقه گردشگران، عوامل موثر دیگری نظیر زمان بازدید، بعد سفر و سهولت در حمل و نقل در بهترین حالت ممکن لحاظ شود. بدیهی است این برنامه سفر از جانب کجارو تعیین شده است و طبیعتا گردشگران می‌توانند با توجه به زمان‌بندی خود و برنامه‌ای که دارند و همچنین جزایر متعددی که که مالدیو دارد، نوعی دیگر برنامه‌ریزی کنند؛ دوستان کجارویی عزیز در این برنامه سفر و برای گشت‌وگذار در این منطقه زیبا و رویایی، با ما همراه باشید.

برنامه سفر مالدیو

روز اول | روز دوم | روز سوم

روز اول

روز اول در مالدیو را با ساحلی زیبا شروع می‌کنیم و سپس به بخش‌های دیگر مانند موزه ملی و بازار بزرگ ماهی‌فروشان می‌رویم.

ساحل مصنوعی ماله (The Artificial Beach)

ساحل مصنوعی ماله (The Artificial Beach)

  • آدرس: ‌ Boduthakurufaanu Magu, Male 20082
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز
  • مدت زمان بازید: ۳ ساعت

همان طور که از نام آن پیدا است، این ساحل یک ساحل ساخت دست انسان در شهر ماله است که به یکی از جاذبه‌های گردشگری مالدیو برای گردشگران تبدیل شده است. در این ساحل می‌توانید انواع تفریحات آبی از قبیل شنا، موج‌سواری، قایق‌سواری، غواصی و دیگر تفریحات آبی را تجربه کنید، در کافه‌ها و رستوران‌های متنوع آن چیزی میل کنید و در کارناوال‌ها، کنسرت‌ها و جشن‌های محلی شرکت کنید. قدم زدن در این ساحل و لمس شن‌های نرم آن بی‌نظیر است.

بیشتر بخوانید:

موزه ملی مالدیو (National Museum)

موزه ملی مالدیو (National Museum)

  • آدرس: Chaandhanee Magu, Malé, Maldives
  • ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر
  • مدت زمان بازید: ۴۵ دقیقه
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱۰ دقیقه پیاده‌روی

موزه ملی مالدیو در ماله، پایتخت این کشور و در یکی از زیباترین پارک‌های عمومی، «پارک سلطان» واقع شده است. این موزه تنها قسمت به‌جای مانده از «قصر سلطان» است که پس از تخریب آن در سال ۱۹۶۸ به یادگار مانده است. موزه ملی مالدیو در سه طبقه، آثارهای تاریخی، اشیای قدیمی، تاج پادشاهی، زیورآلات، ظروف کنده‌کاری شده، لباس و اسلحه را به نمایش گذاشته است.

پیشنهاد ناهار

پس از طی کردن اوقاتی بی‌نظیر در مالدیو نوبت به امتحان غذاهای محلی و بی‌نظیر این منطقه می‌رسد. رستوران‌ها و دکه‌های غذای بسیاری در جزایر مختلف مالدیو وجود دارد که غذاهای خوش‌طعمی را سرو می‌کند.

رستوران سمفونی (Symphony Restaurant)

رستوران سمفونی (Symphony Restaurant)

این رستوران یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های مالدیو است و از دو قسمت تشکیل شده است. این رستوران در مرکز شهر ماله قرار دارد و غذاهای هندی، اندونزیایی، غربی و چینی سرو می‌کند. اهالی مالدیو از این رستوران استقبال فراوانی می‌کنند و یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های آن‌ها است. انواع غذاهای دریایی و خوراک‌هایی از کشورهای اطراف، در منوی رستوران دیده می‌شود.

رستوران ARYVA CAFE & RESTAURANT

رستوران ARYVA CAFE & RESTAURANT

این رستوران با غذاهای لذیذ خود که تنوع بسیاری دارد و غذاهای محلی را نیز شامل می‌شود، از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. حتما باید از نوشیدنی‌های محلی که از محصولات تازه و باکیفیت در این رستوران تهیه می‌شود، امتحان کرد.

بازار بزرگ ماهی ماله (Male’ Fish Market)

بازار بزرگ ماهی ماله (Male’ Fish Market)

  • آدرس: 188 Ibrahim Hassan Didi Magu, Malé 20188, Maldives
  • ساعت بازدید: ۷ صبح تا ۸ شب
  • مدت زمان بازید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۶ دقیقه با ماشین

اهالی ماله بر این باور هستند که این بازار، بزرگ‌ترین بازار فروش ماهی در جهان است. در این بازار می‌توانید تازه‌ترین ماهی‌ها با تنوع باورنکردنی را پیدا کرده و خریداری کنید. گردشگران بسیاری برای دیدن این بازار پرجنب و جوش به این بخش می‌آیند و از ماهی‌های متنوع و تازه این بازار خرید می‌کنند.

روز دوم

کاخ مولی آگه (Mulee-aage Palace)

کاخ مولی آگه (Mulee-aage Palace)

  • آدرس: Medhuziyaaraiy Magu, Male' City 20115, Maldives
  • ساعت بازدید:۲۴ ساعت شبانه‌روز
  • مدت زمان بازید: ۲ ساعت

کاخ مولی‌آگه در سال ۱۹۰۶ میلادی قبل از شروع جنگ جهانی اول ساخته شده است. این ساختمان زیبا مدتی مقر حکومتی مالدیو بود و بعد در سال ۱۹۵۳ میلادی پس از اعلام جمهوری در مالدیو به دفتر ریاست جمهوری تبدیل شد و تا سال ۱۹۸۶ میلادی نیز به همین عنوان استفاده می‌شد. در حال حاضر این ساختمان زیبا با معماری چشم‌نواز و قدیمی، مکانی برای بازدید گردشگران داخلی و خارجی است.

مسجد جامع ماله (Malé Friday Mosque)

مسجد جامع ماله (Malé Friday Mosque)

  • آدرس: Medhuziyaarai Magu, Malé, Maldives
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز
  • مدت زمان بازید: ۴۰ دقیقه
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۳ دقیقه با ماشین

مالدیو شهری مسلمان‌نشین بوده و طبیعی است که مساجد از جاذبه‌های گردشگری آن باشند. مسجد جامع مالدیو در شهر ماله قرار گرفته و به‌عنوان بزرگ‌ترین مسجد کشور مالدیو شناخته می‌شود. قدمت این مسجد که با نام «مسجد السلطان» نیز شناخته می‌شود، به سال ۱۶۵۶ میلادی می‌رسد. نمای زیبای مسجد و وجود مقبره‌های قهرمانان و افراد شاخص مالدیو در این مسجد از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن به شمار می‌روند.

پیشنهاد ناهار

کافه شل بینز (Shell Beans)

کافه شل بینز (Shell Beans)

این کافه بیش از ده سال است که در ماله پایتخت مالدیو فعالیت می‌کند و دو شعبه در جزیره دارد. یکی در بخش شمالی مشرف به اسکله‌های ماله و دیگری در طرف دیگر جزیره در Ameenee Magu. محیط آرام و دوستانه‌ی کافه، معمولا توجه جوانان را جلب می‌کند. منوی کافه غذاهایی از سراسر دنیا را در بر می‌گیرد و شامل انواع سالاد، خوراک و نوشیدنی است. یکی از غذاهای اختصاصی کافه کرواسانویچ نام دارد، یعنی کرواسانی که با محتویات ساندویچ تهیه می‌شود. بهترین قهوه‌های پایتخت را می‌توانید در این کافه نوش جان کنید. در کنار قهوه، تنوع بی‌نظیری از کیک‌های لذیذ عرضه می‌شود.

رستوران Lime

رستوران Lime

اگر به‌دنبال انتخاب رستورانی هستید که هم غذای بی‌نظیر آسیایی را برای شما سرو کند، هم رستورانی لوکس در یک موقعیت منحصربه‌فرد و رویایی باشد، رستوران لیمه بهترین گزینه است. در این رستوران انواع دسرها، نوشیدنی‌ها و حتی تنقلات با تنوع بسیار زیاد برای مهمانان سرو می‌شود و با توجه به موقعیت فوق‌العاده‌ای که دارد، زمان منحصربه‌فردی را برای مهمانان خلق م‌کند.

جزیره مافوشی (Maafushi)

جزیره مافوشی (Maafushi)

  • آدرس: maldives
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز
  • مدت زمان بازید: ۳ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: یک ساعت و ۳۰ دقیقه

جزیره مافوشی یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین جزیره‌های مالدیو است. این جزیره که نزدیک به یک ساعت و نیم با پایتخت مالدیو، ماله قرار گرفته، نسبت به جزیره‌های دیگر مالدیو از هتل‌ها و اقامتگاه‌های بیشتری برخوردار است.

جزیره هووان فوشی (Huvafen Fushi)

جزیره هووان فوشی (Huvafen Fushi)

  • آدرس: maldives
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز
  • مدت زمان بازید: ۳ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۳۰ دقیقه با هواپیماهای مخصوص

برای رفتن به جزیره فوق‌العاده هووان فوشی باید سوار قایق‌های پرسرعت یا هواپیماهای دریایی شوید. این جزیره همچون مرواریدی درخشان و پوشیده از سواحل شنی سفید‌رنگ و خیره‌کننده در میان آب‌های لاجوردی مالدیو است. همچنین با سفر به این جزیره می‌توانید به اولین اسپای زیر آب دنیا نیز بروید. توصیه می‌شود که یک شب اقامت در این جزیزه را تجربه کنید.

روز سوم

خانه وال مالدیو (The Whale House)

خانه وال مالدیو (The Whale House)

  • آدرس: Laccadive Sea, Maldives
  • ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۲ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۳ ساعت

سفر به مالدیو بدون گشت با زیردریایی به اعماق آب‌های فیروزه‌ای تکمیل نمی‌شود. حتما در برنامه‌ریزی سفرتان گردش مهیج با زیردریایی در خانه وال را قرار دهید. در دنیای زیرآب، ماهی‌های رنگارنگ، مرجان‌ها، ماهی‌های صخره‌ای، شیرماهی‌ها، کوسه‌های سفید صخره‌ای، لاک‌پشت‌ها و موج عظیمی از ماهی‌های کوچک به استقبال شما خواهند آمد. دریچه‌هایی برای تماشای کامل مناظر زیر آب برای گردشگران در این زیردریایی تعبیه شده است. هنگامی که در حال تماشای محیط زیر دریا هستید، می‌توانید کشتی‌های شکسته و غرق شده را نیز کشف کنید.

جزیره باتالا (Bathala)

جزیره باتالا (Bathala)

  • آدرس: Alif Alif Atoll
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز
  • مدت زمان بازدید: ۴ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۲۰ دقیقه با هواپیما

جزیره باتالا، جزیره‌ای زیبا در جزایر مرجانی شمالی مالدیو است که فاصله آن از فرودگاه مالدیو با قایق‌های سریع ۹۰ دقیقه و با هواپیماهای کوچک تنها ۲۰ دقیقه است. ساحل‌های این جزیره از شن نرم و سفید پوشیده شده و دارای پوشش طبیعی زیبایی است.

رستوران مالدیو

در همین جزیره گزینه‌های غذاخوری بسیاری وجود دارد که محلیان با غذاهای لذیذ محلی از مهمانان میزبانی می‌کنند؛ خوردن ناهاری لذیذ در کنار دریایی نیلگون با عطر و طعم غذاهای آسیایی لذتی وصف‌نشدنی است.

ساحل پر ستاره جزیره وادهو (Vaadhoo)

ساحل پر ستاره جزیره وادهو (Vaadhoo)

  • آدرس: Northern Maalhosmadulu Atoll
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز
  • مدت زمان بازدید: یک شب
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱ ساعت با هواپیما یا قایق‌های مخصوص

جزیره وادهو، قطعه‌ای از بهشت و یکی از شگفت‌انگیزترین پدیده‌های طبیعت را در خود جای داده است. ویژگی خاص و دیدنی این ساحل تنها در شب، زمانی که آب ساحل زیبای این جزیره به‌صورت کاملا رویایی در تلالو نور مهتاب می‌درخشد، نمایان می‌شود. گویی میلیون‌ها ستاره کوچک در اعماق دریا قرار دارند. این پدیده نتیجه وجود فیتوپلانکتون‌ها یا میکروب‌های دریایی شب‌تاب است که آب دریا را مانند آینه ستاره‌ها می‌کنند.

برنامه سفر مالدیو

پس از سفری ۳ روزه در مالدیو به انتهای سفر خود می‌رسیم. خاطر نشان می‌شویم که در ساعات آزاد و شب‌ها می‌توان به مراکز خرید برویم و از تفریحاتی که در داخل شهر وجود دارد، بهره ببریم. مالدیو دیدنی‌های بسیار و برنامه‌های موسیقی و شبانگاهی متعددی دارد که حتی شرکت کردن در آن‌ها نیز هیجان‌انگیز است. این تنها یک برنامه پیشنهادی سفر است و جاذبه‌های مالدیو فراتر از آنچه که ذکر شد است و شما می‌توانید با توجه به علایق خود و تعداد روزهایی که در این شهر اقامت دارید، برنامه سفر دیگری برای خود تنظیم کنید. اگر به این جزایر رویایی سفر کردید تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه