هر آنچه باید پیش از سفر به مالدیو بدانید

نگین توکلی
نگین توکلی شنبه، ۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰
هر آنچه باید پیش از سفر به مالدیو بدانید

مالدیو، بهشتی رویایی برای گردشگران در قاره آسیا است. پیش از سفر به مالدیو کافی است اطلاعاتی از آن به‌دست آورید تا بهترین تجربه سفر به این کشور را داشته باشید.

مقاله‌های مرتبط:

مالدیو، کشوری جزیره‌ای، واقع در اقیانوس هند است. پایتخت این کشور رویایی، ماله است. مالدیو، کوچک‌ترین کشور قاره آسیا، گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به‌سمت خود می‌کشاند. برای برنامه‌ریزی سفر و آگاهی از مقصد موردنظر، لازم است نکاتی را بدانید. در ادامه شما را با برخی از نکات اساسی در مالدیو، آشنا می‌کنیم.

در مالدیو چه کنیم؟

موقعیت مالدیو روی نقشه

نام کشور مالدیو دهه‌ها است که با آب‌های فیروزه‌ای زیبا، سواحل ماسه‌ای سفید، صخره‌های حلقوی مرجانی و بستر اقیانوسی باشکوه، زینت داده شده است. به‌عنوان بهشت گردشگران، بسیاری از جزایر این مجمع‌الجزایر تبدیل به هتل شده‌اند و به‌سادگی و بدون اجازه‌های مخصوص، از محدوده اصلی کشور، قابل دسترسی نیستند.

ماله

ماله

در ابتدا، احتمالا دوست دارید پایتخت کشور، ماله را ببینید. این شهر کوچک و آرام با مسجدهایی کوچک، یک بازار بزرگ و چایخانه‌های بسیار، با هتل‌هایی با قیمت معقول و رستوران‌هایی عالی برای بازدیدکنندگان مستقل، مکانی جذاب به شمار می‌آید.

جزیره مرجانی ادو

صخره مرجانی ادو

در جنوب کشور، جزیره مرجانی ادو (Addu Atoll)، خانه سینو (Seenu)، دومین شهر بزرگ این مجمع الجزایر است. این شهر نشانه‌های بسیاری از آثار انگلیسی‌ها را در خود جای داده است.

علاقه‌مندان به غواصی، بهترین نقاط کشور را در سه صخره مرجانی در نزدیکی ماله می‌یابند: آری (Ari)، ماله جنوبی و ماله شمالی. برای اکتشاف در جهان فوق‌العاده زیر دریا، اگر می‌خواهید کوسه‌ها و سفره‌ماهی‌ها را از نزدیک ببینید، می‌توانید بین اسنورکل و غواصی یکی را انتخاب کنید.

فوئامولاکو

فوئامولاکو

فوئامولاکو، یکی از مناطق منزوی این مجمع‌الجزایر زیبا است و گردشگران زیادی به آنجا نمی‌روند. اما اینجا چیزی برای ارائه به شما دارد که در بقیه مالدیو نمی‌بینید. کشاورزان در خاک حاصلخیز اینجا محصولاتی چون موز، پرتقال و مانگو عمل می‌آورند که در بقیه مالدیو، وجود ندارد.

غیر از غواصی و استراحت در سواحل مسحورکننده، فعالیت‌های تفریحی دیگری نیز در مالدیو وجود دارد؛ تفریحاتی چون ماهیگیری و موج‌سواری. بیشتر هتل‌ها دارای مرکز سلامتی هستند که در آن ماساژ و دیگر خدمات مراقبت از بدن، فراهم شده است. محیط زیست دریایی، قطعا محبوب‌ترین جاذبه گردشگری در مالدیو است؛ با وجود چشم‌اندازهای باشکوه صخره‌های مرجانی، اینجا بهشتی برای غواصان است.

در حقیقت، تمام پوشش گیاهی و تنوع حیوانات در مالدیو را می‌توانید در کف اقیانوس ببینید. روی خشکی، مالدیو، دارای تنوع حیات وحش نیست؛ به‌جز خفاش که به نظر می‌رسد رایج‌ترین گونه حیوانات روی خشکی باشد.

مکان‌های غواصی در مالدیو، بی‌شمار هستند؛ حدودا ۱۰۰ نقطه برای غواصی در این مجمع‌الجزایر وجود دارد که هرکدام از آن‌ها خدمات و پیشنهادها ویژه خودش را دارد. برخی اوقات، هتل‌ها، مکان‌هایی اختصاصی را برای مشتریان خود به‌همراه تجهیزات غواصی، آماده می‌کنند.

مالدیو

با قیمتی معقول، غواصان می‌توانند به زیر آب بروند و هزاران گونه دریایی که برخی مشهور هستند و برخی غیرمعمولی و منحصر به این منطقه را ببینند و بستایند؛ موجوداتی چون لاک‌پشت‌هایی دریایی، دلفین‌ها و دیگر موجودات.

در این آکواریوم بزرگ طبیعی، با شنا کردن در دریا، می‌توانید همه آن‌ها را آزادانه ببینید.

موج‌سواری نیز، فعالیت بسیار محبوبی در مالدیو است. در سواحل فوق‌العاده و باشکوه، موج‌سواری چیزی بیشتر از یک تفریح ساده است، در حقیقت، می‌توان گفت، یک لحظه واقعی استراحت است.

در ماله چه کنیم؟ مکان‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و توصیه‌ها

ماله

ماله، پایتخت کشور مالدیو، کمی بیشتر از ۱۰۰ هزار نفر، جمعیت دارد. واقع‌شده در یک جزیره مرجانی دایره‌ای، این شهر روی چندین جزیره ساخته شده است که به‌طور مصنوعی بزرگ شده‌اند تا جمعیت دائما رو به رشد را در خود جای دهند.

یک فرودگاه بین‌المللی در ماله وجود دارد و جاده‌های شهر پر از ترافیک است. اندازه کوچک شهر، باعث می‌شود ظرفیت توریستی شهر، کم باشد.

ماله

مکان‌هایی چون مسجدی باشکوه ساخته‌شده در سال ۱۹۸۴ و موزه ملی ساخته‌شده در قلب پارک سلطان (خانه باغ‌های گیاه‌شناسی و یک باغ وحش)، از جاذبه‌های توریستی ماله به شمار می‌آیند.

بیشتر هتل‌ها در منطقه نزدیک به فرودگاه، هستند. خارج از شهر، شما با مناظر کارت پستالی ماله و مشهور مالدیو، تالاب‌های فیروزه‌ای و سواحل ماسه‌ای سفید در پس‌زمینه آسمانی آبی و عمیق، روبه‌رو خواهید شد.

نکات اساسی در مالدیو

  • پروازهای متعددی از اروپا به مالدیو وجود دارد.
  • واحد پول رایج در مالدیو، روپیه (یا روفیه) مالدیوی است. بودجه لازم برای سفر به اینجا، زیاد است. برای مکان‌های اقامتی در فصل‌های خلوت، برای یک شب، حداقل هزینه پرداختی ۳۶۰ هزار تومان است. اما بهتر است روی هزینه دو برابری حساب کنید تا در آنجا دچار مشکل نشوید.
  • کرم ضدآفتاب خود را برای مقابه با اشعه‌های آفتاب فراموش نکنید. برای مقابله با پشه‌ها نیز، داروهای مناسب را همراه داشته باشید. برای غواصی ممکن است نیاز به ارائه مدرک غواصی باشد. مراقب سنگ‌ماهی با تیغ‌های زهرآلودش باشید زیرا ممکن است باعث مرگ و میر شود.
  • برای جابه‌جایی در کشور، تاکسی، دوچرخه و موتور در پایتخت بسیار رایج هستند؛ در جزایر می‌توانید پای پیاده سیاحت کنید. قایق‌های محلی به‌همراه شاتل‌ها برای جابه‌جایی بین جزایر نیز در دسترس هستند.
  • در زمان اقامتتان در اقامتگاه‌های مجلل به یاد داشته باشید بومیان اینجا (آن‌هایی که در حال خدمت به شما هستند)، زندگی سخت‌تری نسبت به شما دارند. پس به فرهنگ آن‌ها احترام بگذارید و با آن‌ها مودبانه رفتار کنید.
  • مالدیو کشوری اسلامی است؛ پس به سنت‌های اسلامی آن‌ها احترام بگذارید.
  • زبان کشور مالدیو، دیوهی (Dhivehi) است که از سینهالا (Sinhala)، گویش سریلانکایی، سرچشمه می‌گیرد. بیشتر افرادی که در مالدیو در مکان‌های توریستی، کار می‌کنند، به انگلیسی تسلط دارند، ولی در صحبت کردن با آن‌ها صبور باشید.

چگونه در مالدیو صرفه‌جویی کنیم؟

پروازهای هوایی خود را به دقت انتخاب کنید. پروازها از آمریکا بسیار گران هستند و به همین علت، مالدیو مقصدی پرطرف‌دار میان آمریکایی‌ها به شمار نمی‌آید. اگر می‌توانید پرواز خود را از اروپا یا آسیای میانه (پرواز مستقیم به مالدیو)، برنامه‌ریزی کنید، بدین ترتیب، هزینه‌ها بسیار کم خواهند شد.

با احتیاط، مکان اقامتی خود را انتخاب کنید. چیزی به اسم بودجه برای مکان‌های اقامتی در مالدیو وجود ندارد؛ حتی پایین‌ترین هتل‌ها هم مجلل هستند و هزینه‌های گرانی، دارند. پس به‌دنبال امکاناتی چون غذا، نوشیدنی و گردش‌های مخصوص در هتل‌ها نباشید، زیرا به‌طرز باورنکردنی‌ای، گران هستند.

بهتر است انتخاب شما تورهایی با تمامی امکانات (All inclusive) مانند پرواز، هزینه اقامت و وعده‌های غذایی باشد. این انتخاب در مالدیو، آسان‌ترین و بهترین راه است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه