این مکان های باورنکردنی بهشت روی زمین هستند

سحر مردانه
سحر مردانه شنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
این مکان های باورنکردنی بهشت روی زمین هستند

روی این کره‌ی خاکی، طبیعتی وجود دارد که گاهی اوقات تداعی کننده‌ی بهشت است. گویی قطعه‌ای از بهشت روی زمین به تصویر کشیده شده است.

گاهی اوقات برخی از زیبایی‌های طبیعت به‌اندازه‌ای جذاب و باورنکردنی است که انگار قطعه‌ای از بهشت است. در این مقاله برخی از مکان‌هایی که بیشترین شباهت به بهشت روی زمین را دارند، به انتخاب «تلگراف سفر» معرفی خواهیم کرد. این مناطق بنابر شرایط جغرافیایی حاکم بر آن، دور افتاده، آرام و بکر باقی مانده‌اند.

۱. پیانو گراند (Piano Grande)، آمبریا (Umbria)، ایتالیا

بهشت

پیانو گراند در ایتالیا، یکی از بهترین و با‌شکوه‌ترین دشت‌ها در قاره اروپا که در ارتفاع ۴۰۰۰ فوتی قرار دارد و توسط رشته‌کوه‌های زیبا محاصره شده است. در اواخر ماه مه و اوایل ماه ژوئن، می‌توان نمایشی خیره‌کننده و فوق‌العاده از گل‌های معروف این منطقه را دید. درختچه بلوط وحشی، گل نارسیس (نرگس)، سنبل انگوری، لاله‌ی وحشی، هزاران ارکیده و گل کمیابی مانند لاله واژگون و گونه‌های دیگر، از جمله گیاهان مخصوصی هستند که در این دشت می‌رویند. در این زمان، این دشت مرتفع، دارای دیدگاهی بی‌نظیر و کاملا خیره‌کننده است.

۲. Seljavallalaug، ایسلند

بهشت

استخر طبیعی مناسب برای شنا با آب گرم که در میان تپه‌های پای کوه، در جنوب ایسلند پنهان شده است. کمتر کسی از وجود این استخر پنهان باخبر است. زمانی که در این آب طبیعی و خودجوش در میان طبیعتی زیبا قرار می‌گیرید، حس عجیبی به شما دست می‌دهد، گویی شما تنها کسی هستید که در این سیاره زندگی می‌کنید.

۳. گویانا (Guyana)

بهشت

تقریبا می‌توان گفت تنها منطقه‌ای است که در این جنگل بارانی و در جهان، بکر و دست‌نخورده باقی‌مانده، زیرا هیچ جاده‌ای برای دسترسی به آن وجود ندارد. آبشار کایتور نیز که در این جنگل وجود دارد، یکی از مواردی است که به هیچ عنوان نمی‌توانید از آن چشم بردارید.

۴. کوه‌های کارست در جنوب چین

بهشت

یکی از مناظر جالب و سحر‌آمیز در جهان، کوه‌هایی است که در محدوده کارست (karst mountains) در نزدیکی گویلین (Guilin) در جنوب چین قرار گفته است. این کوه‌های جادویی، شبیه به یک نقاشی و اثری خلاقانه هستند. این دقیقا همان چیزی است که در جهان واقعی باید دیده شود.

۵. پارک ملی استخر مانا، زیمبابوه

بهشت

تنها چند حیات‌وحش زیبا در آفریقا وجود دارد. فیل‌ها، درخت اقاقیا را تکان می‌دهند تا میوه آن روی زمین بیفتند و بخورند، شیر‌ها برای تامین غذای خود به گله‌ی بزرگ بوفالو‌ها حمله‌ور می‌شوند، تمساح‌ها به طول ۵ متر رشد می‌کنند و هنوز اسب آبی در رودخانه حکومت می‌کند. شب در چادر خود، برای خواب به روی تخت می‌روید و دقیقا صدا‌هایی را می‌شنوید که قبایل هزاران سال پیش شنیده‌اند. این پارک، مکانی فوق‌العاده است.

۶. ایسلا د پروویدنسیا (Isla de Providencia)، کلمبیا

بهشت

جزیره‌ای کوچک و شاعرانه در کارائیب، که توسط دریای هفت رنگ احاطه شده است. دسترسی به آن سخت و تقریبا می‌توان گفت منطقه‌ای توریستی نیست. شبیه به یک شایعه است، اما گفته می‌شود که گنج هنری مورگان، دزدان دریایی در این منطقه‌ی کوچک مدفون شده است.

۷. Parc National des Calanques، فرانسه

بهشت

طیف وسیعی از صخره‌های شگفت‌انگیز سنگ آهکی و مسیر‌های پیاده‌روی، فقط در جنوب غرب مارسی قابل‌مشاهده است؛ جایی که در سواحل جنوب غربی اروپا قرار دارد و هیچ جاده‌ی ساحلی در آن وجود ندارد.  اینجا منطقه‌ای به‌شدت دیدنی و جذاب است.

۸. هیدیلند (heidiland)، سوئیس

بهشت

اینجا مرتعی پر از گل است که با افزایش ارتفاع، قله‌های پوشیده شده از برف قابل‌مشاهده است. باید بروید و از نزدیک ببنید، وسعت زیبایی این مرتع با توصیف قابل درک نیست. هنگامی که از پیاده‌روی خسته می‌شوید، می‌توانید از آب گرمی که در نزدیکی شهر وجود دارد، لذت ببرید. این یکی از مکان‌های زیبا در باواریا است. دریاچه‌ای زیبا در کنار خانه‌هایی که با چوب ساخته شده و با گل تزیین شده است، مرغ، بز و گوساله‌ای که توسط مردمان بومی نگهداری می‌شوند، شاید کلیشه‌ای و غیرقابل باور به نظر برسد، اما واقعیت زندگی و زیبایی‌های این مرتع است.

۹. فرانسچوک (Franschhoek)، آفریقای جنوبی

بهشت

اصلا جای تعجب ندارد که دریانوردان، کاوش خود را در دهه ۱۵۰۰ با رسیدن به این دشت سر‌سبز روی زمین که دارای طبیعتی باور‌نکردنی است، متوقف کرده‌اند. حتی گفته می‌شود این منطقه، دارای بهترین کشاورزی در کشور است.

۱۰. آتاکاما (Atacama)، شیلی

بهشت

این نوار ۶۲۰ مایلی از آند، مرتفع‌ترین و خشک‌ترین بیابان جهان است. در نگاه اول بیشتر شبیه به جهنم به نظر می‌رسد تا بهشت روی زمین، گویی زمینی بی‌روح توسط هیولای آتشفشانی، حلق آویز شده است. در بررسی دقیق‌تر، متوجه اکو سیستم متفاوت این منطقه خواهید شد. نقاط اشتراک این بیابان، با مریخ بیشتر از زمین است. تنوع رنگی فوق‌‌العاده‌ای در این منطقه حاکم است. رنگ صخره‌ها قرمز، تالاب به رنگ آبی کبالت و کوه ها به رنگ بنفش در کنار حیات‌وحش غنی، بر زیبایی‌های این زمین افزوده است. باید دقیق‌تر بنگرید تا چشم‌انداز فوق‌العاده این بیابان خاص را درک کنید.

۱۱. Kōraku-en، ژاپن

بهشت

این باغ، یکی از بهترین سه مورد برتر در ژاپن است. نام این باغ، برگرفته از مفهوم کنفوسیوس است، یعنی یک حاکم خوب، باید ابتدا به نیاز‌های افرادش توجه کند و بعد از آن منافع خود را در نظر بگیرد. این باغ پاداش او است، مخصوصا در فصل زمستان که زیبایی‌های دو چندان می‌شود.

۱۲. ناماکوآلند (Namaqualand)، آفریقای جنوبی، نامیبیا

بهشت

این بیابان بایر که توسط کوه‌هایی به رنگ بنفش احاطه شده، در طول سال، خشک و بی‌روح است، اما با آمدن بهار، به بهشتی تبدیل می‌شود که هزاران گل رنگارنگ در دره‌ی آن شکوفا شده است.

۱۳.گلندالف (Glendalough)، ایرلند

بهشت

عبارت «کشور خود خدا» اولین بار توسط ادوارد دو بویز (Edward du Bois) در سال ۱۸۰۷ برای توصیف کوه‌های ویکلو (Wicklow) ایرلند مورد استفاده قرار گرفت. گلندالف، یکی از مناطق برجسته است. این دره‌ی یخبندان، تا قرن‌ها دارای دلایلی الهی بود. در مرکز آن، شهری باستانی و ماندگار به جا مانده که آثار مذهبی قدیمی و برجی ۳۰ متری در آن مشاهده می‌شود.

۱۴. کوئینستاون (Queenstown)، نیوزیلند

بهشت

از «کشور خدایان»، برای توصیف این شهر توسط خوانندگان تلگراف سفر به‌عنوان مقصدی محبوب و موردعلاقه روی زمین در نیوزیلند، استفاده شده است. چشم‌اندازی که از بالای کوه دیده می‌شود، همراه با یخچال‌های طبیعی، دریاچه‌ها و معدود مردمانی که در این منطقه زندگی می‌کنند، واقعا بی‌نظیر است.

۱۵. والبرسویک (Walberswick)، سوفلک (Suffolk)، بریتانیا

بهشت

زمانی که به این خط ساحلی قدم می‌گذارید، به‌شدت دلتنگ دوران کودکی خود خواهید شد. سوفلک، دارای کلبه‌های ساحلی رنگارنگ، فانوس‌های زیبا و اسکله‌ای خوش‌منظره است. نقطه‌ای آرام و بی‌نظیر در میان تپه‌های شنی که با خوردن ماهی شور و چیپس، کامل می‌شود.

۱۶. تریستان دا کانها (Tristan da Cunha)

بهشت

اگر بهشت، مکانی آرام و خلوت است، پس این منطقه که خارج از قلمرو بریتانیا واقع شده، چندین برابر بهتر است. این جزیره، دور‌ترین محل سکونت در جهان است، زیرا ۱۲۰۰ مایل با نزدیک‌ترین محل مسکونی، سنت هلن و ۱۵۰۰ مایل از نزدیک‌ترین زمین‌های اقلیمی آفریقای جنوبی فاصله دارد. ۲۶۶ نفر، جدا از دور بودن این منطقه، آن را خانه می‌نامند. حتی دارای یک زمین گلف و مکانی برای تفریح است.

۱۷. گرینلند

بهشت

گرینلند گروئنلند هم خوانده می‌شود که به‌معنای سرزمین سبز است. بزرگ‌ترین جزیره جهان که حدود ۵۶ هزار نفر جمعیت دارد. این سرزمین پهناور مسکونی بوده و دارای کوهستانی زیبا، دره‌ای با آب آبی‌رنگ و روز‌های طولانی در تابستان است. سعی کنی از شهر ارواح در Skjoldungen هم بازدیدی داشته باشید، که از سال ۱۹۶۱ به‌صورت متروک و یخ زده باقی مانده است.

۱۸. شانگری- لا

بهشت

شانگری-لا در اصل استعاره‌ای ادبی و نام آرمان‌شهری خیالی در تبت است. برای اولین بار، جیمز هیلتون، نویسنده بریتانیایی در سال ۱۹۳۳ در رمان «افق گمشده» از این نام استفاده کرد. این منطقه‌ی زیبا، بسیار الهام‌بخش است. هرچند گاهی اوقات ونیز شرق هم نامیده می‌شود، شانگری‌-لا توانسته گردشگران زیادی را مجذوب زیبایی خود کند.

۱۹. هونلی (Heavenly)، کالیفرنیا

بهشت

الیسیان فیلدز (Elysian Fields) در پاریس است، دره‌ی ادن (Eden Valley) در کامبریا قرار دارد، در حالی که در هونلی، تلکابین و پیست اسکی در کنار دریاچه تاهو (Lake Tahoe) در کالیفرنیا، واقع شده است.

مطالب مرتبط:

منبع telegraph

دیدگاه