«موزه برادران امیدوار» در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران

فاطمه رشیدی
فاطمه رشیدی جمعه، ۲۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۰
«موزه برادران امیدوار» در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران

موزه برادران امیدوار از مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد، از ۳ تا ۶ بهمن ۹۶ در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران، حضور خواهد داشت.

به‌ نقل از روابط‌ عمومی سعدآباد، «عیسی امیدوار» یکی از اولین جهان‌گردان ایرانی، در ایام برپایی این نمایشگاه، در غرفه موزه برادران امیدوار واقع در سالن ۳۸ حضور دارد و پاسخگوی علاقه‌مندان و دوستداران سفر و گردشگری خواهد بود.

در غرفه موزه برادران امیدوار، موزه‌ها و کاخ‌موزه‌های مجموعه سعدآباد معرفی خواهد شد و نیز تصاویر مربوط به سفرهای این دو برادر جهان‌گرد و فیلم‌های سفرهای آنان برای عموم علاقه‌مندان به نمایش گذاشته می‌شود.

«موزه برادران امیدوار» اولین موزه گردشگری ایران، در روز جهانی گردشگری در سال ۱۳۸۲ در مجموعه سعدآباد افتتاح شده است.

برادران امیدوار، اولین جهان‌گردان ایرانی پس از سه سال مطالعه، در سال ۱۳۳۳ با شور و عشق فراوان سفر خود را به‌ منظور دیدن نادیده‌های جهان، با مبلغی حدود ۹۰ دلار آغاز کردند.

آن‌ها با برگزاری نمایشگاه‌هایی از دستاوردهای سفر به نقاط مختلف دنیا، نوشتن مقالات برای نشریات معتبر جهان و برگزاری سخنرانی در بزرگ‌ترین دانشگاه‌های دنیا، بقیه هزینه سفرهای خود را تأمین کردند.

عیسی و عبدالله در هفت سال اول سفر خود، چهار قاره را با دو موتورسیکلت یک سیلندر مچلس انگلیس به قدرت ۵۰۰ سی‌سی پیمودند و سه سال آخر را با اتومبیلی که کمپانی سیتروئن فرانسه به آن‌ها اهدا کرده بود، مسافرت کردند.

حاصل سفر ۱۰ ساله آن‌ها به ۹۹ کشور از پنج قاره جهان، هزاران عکس، فیلم، صنایع‌دستی نقاط مختلف جهان و تعداد زیادی مقالات و تحقیقات علمی است.

علاقه‌مندان می‌توانند از تاریخ ۳ تا ۶ بهمن ۹۶ از ساعت ۹ تا ۱۸ به محل دائمی نمایشگاه‌های تهران مراجعه و از غرفه موزه امیدوار واقع در سالن ۳۸ بازدید کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه