همکاری شرکت‌ های فعال بین المللی در بخش خدمات گردشگری ایران

فاطمه رشیدی
فاطمه رشیدی جمعه، ۲۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
همکاری شرکت‌ های فعال بین المللی در بخش خدمات گردشگری ایران

معاون رئیس‌ جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی در جریان سفر به اسپانیا با زوراب پلولیکاشویلی دبیرکل جدید سازمان جهانی گردشگری دیدار و بر حضور شرکت‌های فعال در بخش هتل‌سازی و هتلداری و خدمات گردشگری در ایران تأکید کرد.

«علی‌ اصغر مونسان» معاون رئیس‌ جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری روز چهارشنبه ۲۷ دی ۹۶ در دیدار با «زوراب پلولیکاشویلی»، دبیرکل جدید سازمان جهانی گردشگری عنوان کرد:

سازمان میراث‌فرهنگی ایران در حال تدوین یک برنامه راهبردی در زمینه توسعه گردشگری است و تصمیم دارد در یک دوره هشت ساله ظرفیت جذب گردشگر را از میزان سالانه ۵ میلیون نفر به ۲۰ میلیون نفر افزایش دهد.

او افزود:

دولت ایران به‌عنوان عضو سازمان جهانی گردشگری انتظار دارد از همکاری و حمایت این سازمان در این زمینه و نیز تشویق شرکت‌های فعال در حوزه‌های هتل‌سازی، هتلداری و گردشگری عضو وابسته سازمان برای سرمایه‌گذاری و حضور فعالانه در بازار ایران برخوردار شود.

«زوراب پلولیکاشویلی» نیز ضمن تشکر از حمایت جمهوری اسلامی ایران از انتخاب او به‌ عنوان دبیرکل سازمان جهانی گردشگری و با تأکید بر علاقه‌مندی خود به حفظ ارتباطات خوب سازمان با جمهوری اسلامی ایران و با اشاره به ۵۰۰ شرکت فعال در بخش هتل‌سازی، هتلداری و مدیریت بخش گردشگری که عضو وابسته سازمان جهانی گردشگری هستند، از برنامه سازمان خود برای حمایت عملی از برنامه توسعه گردشگری در ایران از جمله در زمینه آموزشی خبر داد.

او تصریح کرد:

اجلاسی که قرار است این شرکت‌ها در سال آینده با حمایت سازمان جهانی گردشگری در ایران برگزار کنند، فرصتی بسیار خوب برای معرفی توسعه بخش گردشگری ایران و پروژه‌های سرمایه‌گذاری در این زمینه و فرصتی برای حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط ایران است.

همچنین معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایران که هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری به مادرید سفر کرده است، با وزیر انرژی و گردشگری اسپانیا دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

مونسان در دیدار با «آلوارو نادال» با اشاره به ۷ هزار سال تاریخ و تمدن ایران و وجود بیش از یک‌ میلیون سایت تاریخی در کشورمان و دارا بودن بیش از ۴۸۰ موزه تاریخی و ظرفیت‌های عظیمی برای جذب گردشگر فرهنگی خارجی، بیان کرد:

دولت جمهوری اسلامی ایران تصمیم دارد با جذب سرمایه‌گذاری خارجی زیرساخت‌های لازم برای افزایش تعداد گردشگران به چهار برابر در هشت سال آینده را فراهم سازد و این برنامه توسعه‌ای با برخورداری از مشوق‌های دولتی فرصت مغتنمی برای حضور شرکت‌های اسپانیایی در بازار ایران نیز فراهم کرده است.

نادال نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت ایران به عنوان کشوری با تاریخ و تمدنی کهن و با تأکید بر روابط دوستانه سیاسی دو کشور و ظرفیت‌های فراوان همکاری در زمینه زیرساخت‌های گردشگری به توانمندی و تجارب فراوان اسپانیا در زمینه احداث هتل، هتلداری و مدیریت گردشگری اشاره کرد و آمادگی کشورش را برای همه گونه همکاری اعلام کرد.

وزیر گردشگری اسپانیا با اشاره به میزبانی کشورش از ۸۲ میلیون گردشگر خارجی در سال ۲۰۱۷ و کسب مقام دوم جهانی در زمینه جذب گردشگر و برگزاری سالانه نمایشگاه بین المللی گردشگری موسوم به فیتور در مادرید به‌عنوان یکی از سه نمایشگاه بزرگ و معتبر جهان تشریح کرد:

اگر بخش‌های مختلف زیرساختاری همزمان و متناسب با هم رشد کنند، امکان افزایش بدون مشکل جذب گردشگر نیز فراهم می‌شود.

او شرکت‌های اسپانیایی فعال در صنعت گردشگری را در عرصه بین‌المللی بسیار قوی و موفق ارزیابی کرد و از اراده دولت اسپانیا برای تشویق سرمایه‌گذاران اسپانیایی برای حضور در بازار ایران سخن گفت.

مطالب مرتبط:

دیدگاه