«ایران» در نمایشگاه گردشگری فیتور 2018 مادرید

فاطمه رشیدی
فاطمه رشیدی جمعه، ۲۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
«ایران» در نمایشگاه گردشگری فیتور 2018 مادرید

با حضور «علی‌اصغر مونسان»، معاون رئیس‌ جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، فعالان و دست‌اندرکاران صنعت جهانگردی، «پاویون جمهوری اسلامی ایران» روز چهارشنبه ۲۷ دی در نمایشگاه فیتور ۲۰۱۸ مادرید گشایش یافت.

«علی‌اصغر مونسان»، رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با حضور در مرکز نمایشگاهی مادرید از نزدیک از غرفه جمهوری اسلامی بازدید و با مدیران و دست‌اندرکاران این غرفه‌ها دیدار و گفت‌و‌گو کرده است.

در این دیدار فعالان گردشگری ایرانی حاضر در نمایشگاه فیتور مادرید، تازه‌ترین تولیدات فرهنگی و گردشگری ایران را ارائه کرده‌اند.

«تولید مدیا‌های گردشگری» و «متنوع‌سازی اقلام تبلیغاتی گردشگری ایران» نکته مورد تأکید رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این بازدید بوده است.

در ادامه رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری پس از رونمایی از کتاب نفیس «ایران»، با حضور در پاویون کشورمان در نمایشگاه فیتور مادرید با خبرنگاران و اصحاب رسانه کشورهای مختلف به گفت‌و‌گو نشست.

معاون رئیس‌جمهوری در این نشست، ایران را کشوری پرظرفیت و تاریخی از منظر جاذبه‌های جهانگردی دانست و از کلیه جهان‌گردان و گردشگران برای بازدید از ایران دعوت به عمل آورد.

مونسان در ادامه از غرفه کشورهای حاضر در نمایشگاه فیتور بازدید کرد و از نزدیک با فعالان و توراپر‌اتورها و بازاریابان جهانی به گفت و‌ گو و تبادل نظر پرداخت.

غرفه ایران در نمایشگاه فیتور ۳۰۴ مترمربع است و بخش‌های مختلف عمومی و خصوصی جاذبه‌های گردشگری کشورمان در آن به معرفی دستاورد‌ها و خدمات و جاذبه‌های کشورمان می‌پردازند.

در این دوره از نمایشگاه فیتور، هواپیمایی ماهان‌ایر و شرکت‌های مسافرتی ارس، آیتو، ایران‌دوستان، لولو پرواز، علاءالدین، ایوار، شیده شیراز، راه تمدن پارسیان، ماهورگشت، ارگ جدید، پردیسان‌گشت، ایران‌تراول، مادر، شهرزادبال، ستاره ونک و ساحل آفتاب، در نمایشگاه فیتور حضور دارند و با مدیریت غرفه جمهوری اسلامی ایران توسط کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی به معرفی ایران و ارائه بسته‌های مسافرتی در نمایشگاه فیتور می‌پردازند.

در سی‌و‌هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی گردشگری فیتور اسپانیا ۱۶۵ کشور در قالب ۹۸۹۶ کمپانی و ۲۴۴ هزار و ۹۷۲ شرکت‌کننده تجاری و جهان‌گردی و بیش از صد‌ها خبرنگار بین‌المللی از نشریات مختلف حضور دارند.

غرفه «ایران» در این دوره از نمایشگاه فیتور، با الهام از معماری ایرانی و اسلامی طراحی شده است.

در این غرفه برنامه‌های مختلفی از جمله نشست‌های تخصصی و عمومی، موسیقی سنتی، کارگاه ساخت و تولید صنایع‌دستی، لباس‌های محلی، غذاهای بومی و دیگر برنامه‌های فرهنگی اجرا می‌شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه