بهترین موزه های بازل؛ سوئیس

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی دوشنبه، ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۰
بهترین موزه های بازل؛ سوئیس

بازل در شما‌ل‌غرب سوئیس قرار دارد که علاوه بر آثار تاریخی متعدد، با موزه‌های معرکه و مهمی نظیر موزه کاغذسازی، اسباب‌بازی، داروسازی و... می‌تواند اوقات خوشی را برای هر بازدیدکننده‌ای خلق کند.

بازل از شهرهای تاریخی و معروفی است که هر ساله پذیرای گردشگران زیادی است. اگر می‌خواهید به این شهر سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم موزه‌های آن را در لیست بازدیدهای خود قرار دهید. بیش از ۴۰ موزه در شهر بازل وجود دارد که قصد داریم در اینجا، منحصر به فردترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

۱. موزه کاغذ سازی بازل

موزه های بازل

در موزه کاغذسازی بازل (Basel Paper Mill Museum) می‌توانید مهارت خود را در تولید کاغذ امتحان کنید. این موزه در واقع محل یک کارخانه کاغذسازی بوده که قدمت آن به ۵۰۰ سال قبل می‌رسد. در بازدید از این مکان شاهد دستگاه تولید کاغذ، تکنیک‌های خیساندن و چاپ روی کاغذ و هنر صحافی خواهید بود. این موزه به برخی از مجموعه‌های خود که قدمتی هزار ساله دارند، می‌بالد.

۲. موزه اسباب بازی بازل

موزه های بازل

موزه اسباب بازی (Basel Toy Museum) با بیش از ۶ هزار خرس عروسکی، قطار اسباب بازی، مجسمه‌های مینیاتوری و عروسک، شما را به دوران کودکی‌تان می‌برد. این موزه با مجموعه‌ی خرس‌هایش، بیشترین تعداد عروسک خرسی در جهان را از آن خود کرده است. هنگام قدم زدن در طبقه چهارم این موزه، خاطرات فراموش شده‌ی عروسک‌ها در ذهن‌تان تداعی می‌شود و برای اعضای کوچک‌تر خانواده نیز هیجان‌انگیز خواهد بود. اگر به عروسک علاقه دارید، حتما به مغازه‌ی عروسک فروشی موزه سر بزنید.

۳. موزه داروسازی

موزه های بازل

افرادی که به حوزه‌ی دارو علاقه دارند یا می‌خواهند در سفر خود به بازل، سرگرم باشند، می‌توانند از موزه داروسازی (Museum of Pharmacy) دیدن کنند. این موزه در مرکز تاریخی شهر قرار گرفته و میزبان بزرگ‌ترین مجموعه‌های محصولات دارویی در جهان است که برخی از آن‌ها باعث حیرت شما می‌شوند. مجموعه گیاهان خشک این موزه نیز در تولیدات آرایشی قدیمی مصرف می‌شده که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

۴. موزه کارتون

موزه های بازل

موزه کارتون (Cartoonmuseum) تنها موزه‌ی سوئیس است که به هنر طنز اختصاص دارد و خنده را به لب شما هدیه خواهد کرد. کاریکاتوریست‌ها از هر موضوعی برای کارتون خود استفاده می‌کنند که در این میان موضوعات سیاسی و اجتماعی و... نیز به چشم می‌خورد. تصاویر به نحوی به نمایش درآمده که بعید است بتوانید مجموعه‌ای با بیش از ۶ هزار اثر را فراموش کنید.

۵. موزه تاریخ طبیعی

موزه های بازل

بیش از ۷ میلیون اثر در موزه تاریخ طبیعی بازل (Naturhistoriches Museum) نگهداری می‌شود که شامل جانورشناسی، حشره‌شناسی، دیرین‌شناسی و غیره است. در یک تور یک روزه می‌توانید تاریخ حیات زمین را از آغاز تا به امروز مشاهده کنید.

۶. موزه فرهنگ‌ ها

موزه های بازل

شهروندان بازل در طول قرن نوزده به دور دنیا سفر کردند و با خود صنایع دستی را آوردند که بسیاری از آن‌ها به موزه فرهنگ (Museum of Cultures) بازل اهدا شده است. این موزه یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های قوم‌شناسی در اروپا محسوب می‌شود که بیش از ۳۰۰ هزار اثر از دور دنیا را در خود جای داده است. در میان مجموعه‌های جالب آن می‌توان به ۵۰ هزار عکسی اشاره کرد که لحظارت تاریخی را به تصویر کشیده‌اند. این موزه اغلب میزبان نمایشگاه‌هایی است که آثار مرتبط با زندگی و ایام بازل نظیر معروف‌ترین جشنواره‌های این شهر را به تصویر می‌کشند.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه