ترافیک مسافری در فرودگاه مونیخ به رقم بی سابقه ۴۴٫۶ میلیون نفر رسید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی چهار شنبه، ۲۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۵
ترافیک مسافری در فرودگاه مونیخ به رقم بی سابقه ۴۴٫۶ میلیون نفر رسید

فرودگاه مونیخ در صدر بهترین فرودگاه‌های اروپا است که در سال ۲۰۱۷ موفق شد رکورد بی‌سابقه ترافیک مسافر با ۴۴٫۶ میلیون نفر را از آن خود کند.

پیشرفت قابل توجه فرودگاه مونیخ در سال ۲۰۱۷ با رکورد جدید ترافیک در چندین مورد ادامه داشت: ترافیک مسافری از ۲٫۳ میلیون به رقم بی‌سابقه ۴۴٫۶ میلیون نفر افزایش یافته است که ۵٫۵ درصد رشد را نسبت به سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد. تعداد تیک‌-آف و لندینگ‌ هواپیماها نیز با رشد روبه‌رو بوده به طوری که از بیش از ۱۰ هزار مورد به حدود ۴۰۵ هزار رسیده است که از رشد ۲٫۶ درصدی حکایت دارد.

به دنبال ورشکستگی بریلن ایر، خدمات‌دهی این خط هوایی در طول تابستان به هیچ عنوان کم نشد و اگر این اتفاق نمی‌افتاد، خدمات خود را بیشتر می‌کرد. بخش باربری هوایی این فرودگاه نیز موفق شد به میزان حدود ۳۷۹ هزار تن بار در سال ۲۰۱۷ برسد که نسبت به سال قبل با ۷ درصد رشد همراه بود.

فرودگاه مونیخ

دکتر مایکل کرکلو (Michael Kerkloh)، رئیس و مدیرعامل فرودگاه مونیخ عنوان کرد:

با توجه به مشکلات موجود در وضعیت فعلی صنعت هوایی، این رقم ترافیک مسافری، قابل توجه است. این رشد زیاد بار دیگر بر اهمیت فرودگاه مونیخ به عنوان یکی از قطب‌های مهم حمل و نقل اروپا تاکید می‌کند.

رشد مسافر در مونیخ همانند سال‌های قبل بیشتر از میانگین ترافیک بین‌المللی بوده است؛ بیشترین رشد به بخش بین قاره‌ای تعلق دارد که با رشد ۷ درصدی، به ۷٫۳ میلیون مسافر رسیده است. میزان تقاضا برای سفر از مونیخ به مقاصد آمریکایی نیز خیلی زیاد شده است. خدمات قاره‌ای همچنان بیشترین ترافیک را از آن خود کرده یعنی ۲۷٫۴ میلیون مسافر که ۶٫۵ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۶ بوده است.

فرودگاه مونیخ

در میان کشورهای اروپایی، سفر به یونان و اسپانیا و بالعکس، بیشترین میزان را به خود اختصاص داده‌اند. در مسیرهای داخل آلمان نیز افزایش ترافیک با بیش از ۲ درصد به ۹٫۸ میلیون مسافر رسیده است. درصد صندلی‌های پر شده مجددا در سال ۲۰۱۷ افزایش داشته و رکورد جدید ۷۶٫۵ درصد را نشان می‌دهد.

این فرودگاه، شبکه مسیرهای جهانی خود را دوباره گسترش داده است، در حال حاضر ۲۶۶ مقصد است که نسبت به سال قبل با ۹ مورد افزایش همراه بوده است؛ به این ترتیب مسافران مرکز بین‌المللی باواریا حالا امکان انتخاب‌هایشان بیشتر از قبل شده است. تعداد ایرلاین‌هایی که خدمات زمان‌بندی شده ارائه می‌کنند نیز از ۲ مورد به ۱۰۲ مورد رسیده است.

فرودگاه مونیخ

شرکت « FMG» در سال ۱۹۴۹ این فرودگاه را تاسیس کرد که در ۱۷ می سال ۱۹۹۲ در سایت فعلی افتتاح شد. در حال حاضر ۵۱ درصد از فرودگاه مونیخ به شرکت باواریا، ۲۶ درصد به جمهوری فدرال آلمان و ۲۳ درصد به شهرداری مونیخ تعلق دارد. شرکت FMG با ۱۵ شرکت تابعه‌ی خود، بیش از ۹ هزار کارمند دارد. با توجه به کل نیروی کار ۵۵۰ شرکت این فرودگاه که حدود ۳۵ هزار نفر هستند، فرودگاه مونیخ یکی از بزرگ‌ترین مراکز کاری در باواریا محسوب می‌شود.

این فرودگاه در طول مدت فعالیت خود به یک مرکز مهم حمل و نقل هوایی تبدیل شده و یکی از ۱۰ فرودگاه ‌شلوغ اروپا به حساب می‌آید. در حال حاضر به ۲۵۰ مقصد در سراسر دنیا پرواز دارد. فرودگاه باواریا در سال ۲۰۱۶ موفق شد حدود ۴۰۰ هزار پرواز با بیش از ۴۲ میلیون مسافر را مدیریت کند. اینجا اولین و شاید تنها فرودگاه اروپا است که لقب معتبر «فرودگاه ۵ ستاره» را از موسسه اسکای ترکس (Skytrax Institute) لندن دریافت کرده است.

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه