۵۰ هزار دلار؛ جایزه‌ مسابقات قهرمانی جهان پهپادها در لاس وگاس

محبوبه حسنی
محبوبه حسنی چهار شنبه، ۲۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۰
۵۰ هزار دلار؛ جایزه‌ مسابقات قهرمانی جهان پهپادها در لاس وگاس

روز شنبه‌ی آتی، مسابقات فینال قهرمانی پهپادها در لاس‌وگاس ایالت متحده‌ی آمریکا برگزار می‌شود که جایزه‌ی نفر اول این مسابقات، ۵۰ هزار دلار خواهد بود.

در مسابقات بین‌المللی پهپادها در لاس‌وگاس که روز شنبه‌ی آتی برگزار می شود، ۳۲ هدایت‌کننده کنترل پهپادهای این مسابقات را برعهده خواهد داشت و از بین این تعداد خلبان‌، تنها یک نفر برنده‌ی جایزه بزرگ ۵۰ هزار دلاری خواهد بود. همگان منتظر هستند تا ببینند سرانجام چه کسی این مسابقه‌ی بین‌المللی را با موفقیت پشت سر می‌گذارد.

در این مسابقات، شرکت‌کنندگان نیمه‌حرفه‌ای با پوشیدن هدست‌های واقعیت مجازی، روزهای جمعه و شنبه در قالب مسابقات فینال چلنجر کاپ در هتل ساوث پوینت به رقابت می‌پردازند.

شرکت‌کنندگان پذیرفته شده در رقابت‌های سال ۲۰۱۷، مسابقات خود را از بوینس‌آیرس، پایتخت آرژانتین (Buenos Aires) آغاز کرده و تا شهر مانیل (Manila) پایتخت فیلیپین، ادامه دادند.

افرادی که به تماشای این مسابقات علاقه‌مند هستند، می‌توانند بلیط این مسابقه را به قیمت ۲۰ دلار خریداری کنند.

در این رقابت‌ها استقاده از تکنولوژی به صورت کامل صورت می‌پذیرد؛ چرا که شرکت‌کنندگان با استفاده از عینک‌های VR وارد این مسابقات بین‌المللی می‌شوند. این عینک‌ها می‌توانند تصاویر زنده از دوربین‌های نصب شده روی پهپاد را برای هدایت‌کنندگان به نمایش درآورد. دوربین‌هایی که به هدایت‌کنندگان کمک می‌کند تا پهپادهای خود را با سرعت بسیار بالایی هدایت کنند.

مسئولان برگزارکننده‌ی این مسابقه، مسیرها و دوره‌های این مسابقه را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند تا بتوانند تست ناپذیری هواپیما (وسیله‌ی نقلیه) و نیز خلبانان آن را آزمایش و بررسی کنند.

مطالب مرتبط:

منبع latimes

دیدگاه