لوکس ترین پیست های اسکی دنیا را بشناسید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی چهار شنبه، ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۰
لوکس ترین پیست های اسکی دنیا را بشناسید

افراد عاشق اسکی کردن می‌توانند با ما همراه باشند تا از بهترین و معرو‌ف‌ترین پیست‌های اسکی دنیا نظیر سنت موریتز، اسپن، لچ، کورچول و... بیشتر بدانند.

معمولا اقامت در یک پیست اسکی در میان اقامتگاه‌های رمانتیک و مدرن آلپ، ارجحیت بیشتری نسبت به خود اسکی کردن دارد. بهترین رستوران‌ها و هتل‌های دنیا را می‌توانید در دامنه‌ی بهترین کوه‌های اسکی سواری تجربه کنید. در اینجا قصد داریم بهترین پیست‌های اسکی دنیا را به شما معرفی کنیم.

۱سنت موریتز، سوئیس

پیست اسکی

«سنت موریتز» (St. Moritz) یکی از لاکچری‌ترین پیست‌های اسکی در دنیا محسوب می‌شود، به‌طوری که نام بزرگان هالیوود و خانواده‌های سلطنتی اروپا در لیست مسافران آن به چشم می‌خورد. بیش از ده هزار جت شخصی در فرودگاه نزدیک به این مکان در طول سال تردد می‌کنند. برندهای معروفی نظیر شنل، بولگاری و گوچی نیز در خیابان اصلی آن حضور دارند.

گردشگران می‌توانند از کالسکه‌های اسب‌رانی استفاده کنند. اینجا شاید بیش از هر نقطه‌ی دیگری در اروپا می‌توانید با افراد سرشناس گفتگو کرده و در همان رستوران غذا میل کنید. در عین حال نمی‌توان از این پیست اسکی غافل شد که دو بار میزبان المپیک زمستانی بوده است و هر سال میزبانی جام جهانی اسکی را بر عهده دارد.

۲اسپن، کلرادو، آمریکا

پیست اسکی

«اسپن» (Aspen) معروف‌ترین پیست اسکی دنیا است. مجله هنرمندان در طول کریسمس و سال نو از این می‌نویسند که کدامیک از بازیگران هالیوود به این منطقه سفر کرده‌اند. اگر چهره‌های سرشناس را کنار بگذاریم، جاذبه‌های متعددی در این بهشت زمینی پیدا خواهید کرد.

می‌توانید از بین ۴ کوه اسکی، یکی را انتخاب کنید که با لوکس‌ترین رستوران‌های بالای کوه، دیگر چیزی کم نخواهید داشت. اسکی‌بازهای باکلاس زیادی به این پیست می‌آیند، ولی اینجا هیچ شباهتی به سایر پیست‌های اسکی در اروپا ندارد. به راحتی می‌توان در رستوران‌ها همنشین میلیادرها شد و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی داشت.

 ۳لچ، اتریش

پیست اسکی

«لچ» (Lech) نشان‌دهنده یک پیست اسکی لاکچری در اتریش است. در این پیست هیچ هتل زنجیره‌ای ۵ ستاره‌ای وجود ندارد، چرا که این روستا به همان شکل کشاورزی خود با ۶۰۰ سال قدمت باقی مانده است، به‌طوری که نانوان‌ها، آرایشگرها و سایر کسبه هر روز به سر کار خود می‌روند و آزادانه با ثروتمندترین بازدیدکنندگان اروپایی برخورد می‌کنند.

افراد خاندان سلطنتی این مکان را به‌عنوان استراحتگاه خود انتخاب می‌کنند، پیست لچ محل مورد علاقه‌ی پرنس دیانا بود، حتی بکهام و خانواده سلطنتی هلند نیز از این محل دیدن کرده‌اند. با اینکه این پیست در مقایسه با سنت موریتز با تجمل همراه نیست، اما تعطیلات درجه یکی را به شما هدیه خواهد کرد.

۴کورچول، فرانسه

پیست اسکی

«کورچول» (Courchevel) در یک طرف بزرگ‌ترین پیست اسکی دنیا قرار دارد و در واقع از ۴ دهکده تشکیل شده است. کورچول ۱۸۵۰ به‌عنوان مرتفع‌ترین دهکده، مقصد ثروتمندان زیادی است. در ارتفاعات آلپ فرانسه، بهترین برف اروپا را خواهید دید، البته این همه ماجرا نیست و تعداد هتل‌های لوکس اینجا خیلی بیشتر از فرانسه (به استثنای پاریس) است. یازده هتل پنج ستاره و سه هتل با رتبه لوکس‌ترین قصر ۶ ستاره را در این محل خواهید یافت.

رستوران‌های میشلن این پیست نیز بیشتر از هر پیست اسکی در دنیا است، به‌طوری که ۵ رستوران دارای دو ستاره میشلن هستند. در صورتی که قصد خرید دارید نیز می‌توانید از بوتیک‌های پرادا، لویی ویتون و دیور در خیابان اصلی دیدن کنید. تعجبی ندارد که پادشاه مراکش و خاندان‌ سلطنتی سعودی هر زمستان به این منطقه می‌آیند.

۵لنزرهاید، سوئیس

پیست اسکی

راجر فدرر از میان تمام استراحتگاه‌های لوکس سوئیس، «لنزرهاید» (Lenzerheide) را برای ساخت ویلای خود انتخاب کرد. رستوران‌های میشلن اینجا بیشتر از هر استراحتگاهی در سوئیس است. باکلاس‌ترین هتل‌ها را نیز در این محل خواهید دید. در این دامنه‌ها می‌توانید تمام روز را زیر نور خورشید، اسکی کنید، گاوها را در چراگاه‌ها ببینید و از کنار روستاهای سنتی با خیابان‌های سنگ‌فرش عبور کنید. البته کلیسای کاتولیک با قدمت ۸۰۰ ساله نیز از جاذبه‌های دیگر این منطقه است. یک تلکابین نیز اخیرا راه‌اندازی شده که لنزرهاید را به پیست اسکی «اروسا» (Arosa) در مجاورت آن وصل می‌کند.

۶ویسلر بلک کمب، کانادا

پیست اسکی

«ویسلر بلک کمب» (Whistler-Blackcomb) مشابه کارتون‌های والت‌دیزنی از یک پیست اسکی به نظر می‌رسد که بین دو کوه بسیار بلند قرار گرفته و دسترسی به آن از طریق بلندترین و بزرگ‌ترین گاندولای جهان میسر است. روستای مرکزی ویسلر میزبان بهترین رستوران‌ها و هتل‌های کانادا است. خرس‌های سیاه، گوزن‌های شمالی و آهوهایی را در همان اطراف خواهید دید.

اسکی‌بازهای پولدار می‌توانند با انتخاب بهترین هتل‌ها، از مناظر بی‌نظیر منطقه لذت ببرند. بیش از ۱۰۰ رستوران در این پیست وجود دارد که در کنار چشم‌اندازهای آمریکای شمالی، اوقات خوشی را برایتان رقم می‌زند. هلی اسکینگ (اسکی با هلی‌کوپتر) نیز از جاذبه‌های آن است که شما را از پشت در هتل بلند می‌کند. اسپای اسکاندیناوی هم یکی از بهترین اسپاهای کانادا محسوب می‌شود، پس آن را از دست ندهید!

۷کورتینا، ایتالیا

پیست اسکی

هیچ پیست اسکی در زمستان جذاب‌تر و دیدنی‌تر از «کورتینا» (Cortina) نخواهد بود. چشم‌اندازهای اینجا به حدی زیبا است که اسکی کردن در درجه دوم قرار می‌گیرد. کورتینا میزبان المپیک زمستانی ۱۹۵۲ بوده است. عمارت‌های بزرگ قرن نوزدهمی از شاخصه‌های خیابان‌های این منطقه هستند که هنگام قدم زدن در خیابان‌های سنگ‌فرش و پوشیده از برف، جالب و دیدنی است. رستوران‌های میشلن نیز در اینجا وجود دارد که برای ۴ نسل در اختیار یک خانواده بوده‌اند.

۸ولدیزخ، فرانسه

پیست اسکی

«ولدیزخ» (Val d’Isere) در گذشته یک روستای ساده در آلپ بود، ولی امروز به مقصد ثروتمندان تبدیل شده است. ۴۵ هتل با رویایی‌ترین اتاق‌ها، پذیرای گردشگران هستند. خوشبختانه حضور ثروتمندان تاثیر چندانی در حس و حال سنتی این مکان نداشته است. سازه‌های سنگی در اولد تاون مایه فخر و مباهات این مکان است و یکی از زیباترین پیست‌های اسکی جهان به‌شمار می‌رود.

فضای اسکی ولدیزخ به‌عنوان پرهیجان‌ترین پیست فرانسه به حساب می‌آید که با لاکچری و قیمت‌های بالا  همراه است. تعدادی خانه خصوصی ۵ و ۶ ستاره نیز به گردشگران اجاره داده می‌شود و رستوران‌های میشلن دو ستاره نیز یک غذای دلچسب را پیشکش شما خواهند کرد. تلکابین و قطار فونیکولار شما را به ارتفاعاتی می‌برد که در آن جام جهانی و المپیک زمستانی ۱۹۹۲ اتفاق افتاده است.

۹دیر ولی، یوتا، آمریکا

پیست اسکی

«دیر ولی» (Deer Valley) یکی از چهار پیست اسکی در دنیا است که به اسنوبورد سوارها اجازه ورود نمی‌دهد. اینجا هر سال لقب لاکچری‌ترین پیست اسکی آمریکا را از آن خود می‌کند. هتل‌های با شکوه و زیبا در کنار دهکده‌های پوشیده از برف از گردشگران استقبال می‌کنند. در واقع شکوه و جلال این پیست عامل شهرت آن بوده است. ۶ کوه مملو از برف درست بیرون هتل شما قرار دارد که هر سال میزبان رویدادهای جام جهانی است.

۱۰زورس، اتریش

پیست اسکی

«زورس» (Zurs) در نزدیکی پیست «لچ» قرار دارد و محیطی صمیمی‌تر و شادتر دارد. بازدیدکنندگان باکلاس ترجیح می‌دهند بعد از یک روز اسکی کردن، به تفریحات بعد از اسکی و نوشیدن قهوه زیر تابش نور خورشید بپردازند، به همین دلیل این منطقه هیچ‌گاه شلوغ نیست.

اینجا یکی از رمانتیک‌ترین پیست‌های دنیا است که خبری از خانواده‌ها در آن نیست. ۲۰ هتل و ۲۰ رستوران در شهر یافت می‌شود که خدمات لاکچری بی‌نظیری را به شما تقدیم خواهند کرد. به لطف مهمانان سرشناس این پیست، اتاق‌های رویایی زیادی در این محل وجود دارد. با ۴ هزار یورو می‌توانید در یک سوئیت رویال اقامت داشته باشید و شبی رویایی برای خود بسازید.

مطالب مرتبط:

منبع momondo

دیدگاه