مشهورترین مقاصد گردشگری فیلم کدامند؟

سارا کرایی
سارا کرایی چهار شنبه، ۲۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۵
مشهورترین مقاصد گردشگری فیلم کدامند؟

فیلم‌هایی چون ارباب حلقه‌ها، درخشش، هری پاتر و فیلم‌های بسیار جذاب و معروف دنیای سینما، لوکیشن‌های بسیار معروفی هم دارند. آیا لوکیشن این فیلم‌ها را می‌شناسید؟

این روزها فقط استودیوهای هالیوود، بازیگران و کارگردانان نیستند که از ساخت و فروش فیلم‌ها سود می‌برند. دهکده‌ها، جزایر، ساختمان‌های مشهور و گاه کل یک کشور به خاطر حضور در پر‌فروش‌ترین فیلم‌ها منغعت زیادی نصیب‌شان می‌شود و جای تردید نیست که این صنعت بسیار سودآور است. دولت تونس در تلاش است تا لوکیشن مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان را حفظ کند.  این مسئله توانسته  گردشگران بسیاری را که همگی از طرفداران سری فیلم‌های فضایی و صنعت گردشگری هستند، به سمت تونس جذب کند. در این مقاله درباره برخی از لوکیشن‌های فیلم می‌خوانید.

منطقه شایر در نیوزیلند

گردشگری فیلم

نیوزیلند زیبا پس از سه گانه ارباب حلقه‌ها و اخیرا هابیت بود که به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل شد. مدیریت گردشگری نیوزیلند یک کمپین تبلیغاتی مختص این مجموعه فیلم ایجاد کرد تا طرفداران فیلم را نه تنها به تماشای مناظر زیبای شایر در صفحه‌ی سینما بلکه برای حضور در منطقه ترغیب کند. آمارهای جدید رشد ۷٫۳ درصدی در صنعت گردشگری نیوزیلند را نشان می‌دهد.

کوین بوولر، مدیر اجرایی گردشگری نیوزیلند، گفت:

قوی‌ترین فاکتور در جذب گردشگر تاثیر ارتباطی است که فضای نیوزیلند توانسته با میدل ارث تالکین و فیلم‌های جدید هابیت بر قرار کند.

لوکیشن فیلم هابیت سالانه در حدود ۸۰,۰۰۰ بازدیدکننده را جذب می‌کند.

«ساحل» در تایلند

گردشگری فیلم

جزیره تایلندی «فی فی له» به‌عنوان گوشه‌ای فراموش‌شده از جنوب شرقی آسیا در فیلم «ساحل» لئوناردو دی کاپریو به تصویر کشیده می‌شود. این جزیره با جنگل‌های بارانی سرسبز و آب زلال و شفاف اکنون یکی از قابل توجه‌ترین مقصد‌های توریستی در تایلند است و گردشگران با استفاده از ده‌ها قایق‌ کوچک وارد به این جزیره می‌شوند. خلیج خیره‌کننده‌ی مایا، که صخره‌هایی به ارتفاع صدمتر بر روی آن سایه انداخته و به عنوان «ساحل» در فیلم نشان داده شده، مورد توجه بسیاری از برگزارکنندگان تورهای گردشگری قرار گرفته است. این فیلم بر اساس یک کتاب نوشته‌ی الکس گارلند و درباره مردی ۲۰ ساله است که با نقشه‌ای عجیب و غریب برای کشف درون خود به ماموریتی در تایلند می‌رود.

بازدید از هاگوارتز

گردشگری فیلم

داشتن فرصتی برای غرق شدن در دنیای هری پاتر و راه‌ رفتن در تالارها و راهروهای مدرسه‌ی هاگوارتز، گردشگری را به روستاها، مکان‌های تاریخی و خیابان‌های انگلیس کشانده است. گروه «ویزیت بریتن» فهرستی از لوکیشن‌هایی که می‌تواند برای طرفداران سری فیلم‌های هری پاتر جذاب باشد، تهیه کرده است. معروف‌ترین دانشگاه در جهان، آکسفورد، به پشتوانه‌ی ساخت هشت فیلم مجموعه‌ی هری پاتر که بر اساس کتاب‌های جی کی رولینگ ساخته شده‌اند، توانسته جمع جدیدی از تحسین‌کنندگان و علاقه‌مندان را به سمت خود جذب کند.

بازدیدکنندگان می‌توانند در مسیرهایی که پسرک جادوگر، هری پاتر، قدم نهاده راه بروند و از راه‌پله بزرگی هاگوارتز در کلیسای مسیحی دانشگاه آکسفورد بالا بروند و البته از پروفسور کویرل و کلاس‌های اسنیپ بازدید کنند. همچنین، گردشگران که برای بازدید از لاکوک و گلاستر می‌روند، می‌توانند از خانه‌ی پروفسور اسلاگهورن، گودریک هالو و اتاق مشترک گریفیندور دیدن کنند. ایستگاه راه‌آهن پادشاهان لندن، بیش از مسافران خود، میزبان بازدیدکنندگانی است که برای در دست گرفتن یک چرخ دستی در حال عبور از دیوار سکوی ۹ و ۳٫۴ چسبیده به یک فروشگاه کادویی به آنجا می‌آیند.

آیت بن حدو، بین صحرای بزرگ آفریقا و مراکش

گردشگری فیلم

طرفداران گلادیاتور می‌توانند خطوط جاودانه فیلم را به یاد بیاورند: «اسم من ماکسیموس دسیموس مریدیوسه، فرمانده‌ی نیروهای شمالی، ژنرال سپاهیان فلیکس، خادم وفادار به امپراطور واقعی، مارکوس اورلیوس، پدر پسری کشته شده، شوهر زنی کشته شده و من انتقام خودم را خواهم گرفت یا بعد خواهم گرفت». گلادیاتور فیلمی پرطرفدار و احساسی و برنده‌ی اسکار است و یکی از لوکیشن‌های معروف آن آیت بن حدو، در نزدیکی ورزازات در مراکش قرار دارد؛ جایی که ماکسیموس به بردگی فروخته می‌شود.

هتل تبمیرلاین، آمریکای شمالی

گردشگری فیلم

ممکن است تا به حال این جرات را پیدا کرده باشید تا به تماشای فیلم ترسناک استیلی کوبریک، درخشش، بنشینید یا نه. جک تورانسز (جک نیکلسون) به‌عنوان یک نگهبان زمستانی در هتل تیمبرلاین به همراه همسر و پسرش مشغول به کار می‌شود. فضای داخلی هتل در استودیو در هرتفوردشایر انگلستان فیلمبرداری شده است، در حالی که فضای خارجی  ساختمان در هتل تبمیرلاین واقع در کوه هود در شمال اورگان است.

مطالب مرتبط:

منبع abc

دیدگاه