۱۲ دریاچه شگفت انگیز برای عاشقان عکاسی در طبیعت (قسمت اول)

احمدرضا فرهبد
احمدرضا فرهبد سه شنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۵
۱۲ دریاچه شگفت انگیز برای عاشقان عکاسی در طبیعت (قسمت اول)

در سراسر جهان دریاچه‌های شگفت‌انگیزی وجود دارند که یا در دنیا بی‌‌همتا هستند یا تعداد معدودی از دریاچه‌های مشابه آن‌ها در این کره خاکی وجود دارد و سوژه‌های بی‌نظیری برای عکاسی در طبیعت هستند.

دریاچه‌ها نمادی از زیبایی طبیعت هستند و با بودن در کنار آن‌ها احساس آرامش می‌کنیم. در ادامه شما را با ۱۲ دریاچه شگفت‌انگیز آشنا می‌کنیم که واقعا منحصر‌به‌فرد هستند و شما را حیرت‌زده می‌کنند. برخی از این دریاچه‌ها با مناظر شگفت‌انگیز اطراف خود عاشقان عکاسی را مجذوب خود کرده‌اند و برخی دیگر با ویژگی‌های مختص به خود، از علاقه‌مندان به عکاسی طبیعت دل‌ربایی می‌کنند

دریاچه لاس کلراداس در مکزیک

دریاچه لاس کلراداس

این دریاچه در یک دهکده کوچک ماهیگیری در سواحل ایالت یوکاتان در مکزیک واقع شده است. این دریاچه در منطقه ریالاگارتوس که طبق یکی از برنامه‌های انسان و زیست‌کره یونسکو محافظت می‌شود، با رنگ صورتی خودنمایی می‌کند.

با دیدن دریاچه خالی از حیات لاس کلراداس (Las Coloradas)، با منظره‌ای فراواقعی تالاب‌های کوچک صورتی رنگ و سطوحی از نمک که مانند برف هستند، مواجه می‌شوید.

آب این دریاچه سرشار از جلبک‌های میکروسکوپی است و رنگ صورتی بسیار زیبایی دارد. تپه‌های ماسه‌ای که تا چندین کیلومتر کشیده شده‌اند، تپه‌های نمکی با قدمت زیاد، درختان مانگرو (درختانی که در آب شور می‌رویند و با تصویه آن، آب مورد نیاز خود را تأمین می‌کنند)، تالاب‌ها و سواحلی بکر با شن‌های سفید در امتداد دریاچه، واقعا شما را مجذوب خود می‌کنند. دیدن این دریاچه را به گردشگران خارجی توصیه می‌کنیم؛ زیرا منظره بی‌بدیل این تابلوی زیبای صورتی رنگ، تا ابد در ذهن آن‌ها باقی می‌ماند.

دریاچه مورین در کانادا

دریاچه مورین

این دریاچه که از یخچال‌های طبیعی اطراف خود تغذیه می‌شود، در دره تِن پیک (Ten Peak) واقع در پارک ملی بانف (Banff) در کانادا قرار گرفته می‌شود. رنگ آبی این دریاچه که در ارتفاع ۱۸۸۵ متری قرار گرفته، واقعا خیره کننده است و با یک پیاده‌روی حدودا ۴۵ دقیقه‌ای در ساحل زیبای آن می‌توانید از مناظره زیبای دریاچه و کوه با عظمت Mount Fay لذت ببرید. در ضمن همیشه بادی ملایم با سرعتی در حدود ۲٫۴ کیلومتر در میان درختان اطرف دریاچه می‌وزد که آرامش آن را دوچندان کرده است.

دریاچه مورین  با رنگ آبی خیره‌کننده و قله‌های برفی پشت سر خود، یکی از بهترین مناظر کانادا برای عکاسی است

دریاچه مورین (Moraine) با رنگ آبی خیره‌کننده و قله‌های برفی پشت سر خود، یکی از بهترین مناظر کانادا برای عکاسی است. البته یخچال‌های اطراف دریاچه از اوایل خرداد ماه شروع به آب شدن می‌کنند؛ بنابراین تابستان بهترین زمان سفر به این دریاچه و غرق شدن در زیبایی‌های آن است.

دریاچه معلق هنگینگ، آمریکا

دریاچه هنگینگ

این دریاچه که در  ۱۶ کیلومتری شهر گِلِنوود اسپرینگ واقع در ایالت کلرادو در آمریکا واقع شده، یکی از عجایب زمین‌شناسی است. دریاچه هنگینگ (hanging) که با زیبایی فریبنده خود هر گردشگری را مسحور می‌کند، دقیقا روی صخره‌های کانیون گلنوود اسپرینگ قرار گرفته است.

گردشگران پس از یک کوهنوردی طاقت‌فرسا، با دریاچه‌ای فیروزه‌ای رنگ با آبی به زلالی اشک چشم مواجه می‌شوند که چندین آبشار نیز در آن سرازیر می‌شود و این همه زیبایی نفس را درون سینه آن‌ها حبس می‌کند.

دریاچه‌های معلق یا آویزان یکی از عجایب زمین‌شناسی هستند

دریاچه‌های معلق یا آویزان که یکی از عجایب زمین‌شناسی هستند، با رسوب سنگ‌های آهکی سفید (تراورتن) در اثر فرایندهای طبیعی زمین‌‌شناسی یا هیدرولوژیکی که برای هزاران سال ادامه یافته است، ایجاد می‌شوند. از نظر زمین‌شناسی دریاچه‌های معدودی در سراسر جهان با این دریاچه شگفت‌انگیز، قابل مقایسه هستند.

دریاچه هنگینگ

برای رسیدن به این دریاچه باید پس از گذر از منطقه «Dead Horse Creek» و گذر از پل پیاده‌رو ایجادشده روی نهر، مسیری تقریبا یک کیلومتری با شیب تند را در صخره‌ها و زمین‌های سنگلاخی طی کنید. در ضمن باید آب مورد نیاز برای پیاده‌روی دو سه ساعته را نیز به همراه داشته باشید. چنانچه از ارتفاع می‌ترسید، پیشنهاد می‌کنیم وارد این مسیر نشوید!

دریاچه لاگونا کاراکول، پاتاگونیا

دریاچه لاگونا کاراکول

جاده GPT طولانی‌ترین مسیر در آمریکای جنوبی است که طول آن بیش از ۸۰۰ کیلومتر است. این مسیر از جنوب سانتیاگو، پایتخت شیلی آغاز می‌شود و با طولی در حدود ۱۶۰۰ کیلومتر به ۲۷ منطقه در logo General Carrera ختم می‌شود.

دریاچه لاگونا کاراکول (Laguna Caracol) که در نزدیکی آتشفشان دزبابزادو (Descabezado) قرار گرفته، در فاصله کمی نقطه آغازین جاده GPT در قسمت مرکزی شیلی واقع شده است. برای رسیدن به این دریاچه باید از میان رودخانه‌ای از لاوا (گدازه‌های سرد شده) به عرضی در حدود ۴٫۸ کیلومتر عبور کرد. آب دریاچه سرشار از مواد معدنی آتشفشانی است که محیط اطراف دریاچه را شکل داده‌اند. بازدید از این دریاچه، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برای شما خلق خواهد کرد.

دریاچه‌ عروس‌های دریایی،  پالائو

دریاچه عروس های دریایی

این دریاچه در جزیره ایل مالک (Eil MalK) در کشور جمهوری پالائو واقع در اقیانوس آرام، قرار گرفته و از طریق شکاف‌ها و تونل‌های موجود در سنگ‌های آهک، به یک دیوار مرجانی بسیار قدیمی و متعلق به دوران سوم زمین‌شناسی (میوسن) در اقیانوس، راه یافته است. بسته بودن محیط دریاچه و تنوع کم گونه‌های جانوری در آن، باعث شده است محیط خوبی برای رشد عروس‌های دریایی طلایی فراهم شود. شما می‌توانید با غواصی کردن در عمق کم این دریاچه با استفاده از لوله تنفسی، شاهد میلیون‌ها عروس دریایی طلایی باشید که به این سو و آن سو می‌روند.

دریاچه تکاپو، نیوزیلند

دریاچه تکاپو

این دریاچه که یکی از جاذبه‌های پرگردشگر نیوزیلند است و در میان کوه‌های پوشیده از برف از جمله کوه مانت جان (Mt John) احاطه شده، با رنگ فیروزه‌ای خود، عاشقان عکاسی را شیفته خود کرده است. کوه مانت جان رصدخانه مانت جان را نیز در جای خود داده است که افراد می‌توانند با استفاده از تجهیزات آن، مناظر شگفت‌‌انگیزی از آسمان شب را مشاهده کنند.

کلیسای گود شفرد

در ضمن کلیسای کوچک بسیار زیبای گود شِفِرد (Good Shepherd) که یکی از کوچک‌ترین کلیساهای جهان است، نیز یکی از جاذبه‌های ساحل دریاچه تِکاپو (Tekapo) است.

مطالب مرتبط:

منبع ecophiles

دیدگاه