باغ وحش های فوق العاده استرالیا را بشناسید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی دوشنبه، ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۰
باغ وحش های فوق العاده استرالیا را بشناسید

استرالیا جاذبه‌های متعددی دارد که در این میان می‌توان به باغ‌وحش‌های آن اشاره کرد نظیر باغ وحش استرالیا، ترونگا، وربی، ملبورن و... که تجربه‌ای به یادماندنی را برای هر گردشگری رقم می‌زند.

حیات وحش بومی استرالیا یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های استرالیا برای بازدیدکنندگان داخلی و بین‌المللی محسوب می‌شود. اینجا بهترین مکان برای در آغوش گرفتن کوالاها، غذا دادن به کانگوروها و تماشای حیوانات خطرناک و در حال انقراض است. در ادامه قصد داریم تعدادی از این باغ وحش‌ها را به شما معرفی کنیم.

۱. باغ وحش استرالیا

باغ وحش استرالیا

والدین «استیو اِروین» در سال ۱۹۷۰، باغ وحش استرالیا (Australia Zoo) را تاسیس کردند که پس از مرگ غم‌انگیز این مرد بزرگ، مسئولیت مدیریت این محل از سال ۲۰۰۶ بر عهده همسر و فرزندانش بوده است. بیش از ۱۰۰۰ حیوان در ۴۰ هکتار نگهداری می‌شوند. نمایش زنده غذا دادن به کوروکودیل‌ها از دیدنی‌های این باغ‌وحش است.

۲. باغ وحش ترونگا

باغ وحش استرالیا

ظاهرا جاذبه‌ای بزرگ‌تر از باغ وحش ترونگا (Taronga Zoo) در سیدنی وجود ندارد. این مجموعه با ۴ هزار حیوان و چشم‌اندازهای بندر سیدنی و افق شهر قطعا می‌تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند. باید ابتدا سوار قایق شوید تا به این باغ‌وحش برسید، در ادامه در زمین‌های سرسبز اسکله قدم بزنید و از «ترک تایگر» (Tiger Trek) با تم جنگل دیدن کنید که به تازگی باز شده و ببر سوماترایی در حال انقراض را از نزدیک مشاهده کنید.

۳. باغ وحش وربی

باغ وحش استرالیا

از طریق تورهای راهنما می‌توانید با یک سافاری به مناطق حاشیه ملبورن بروید و از باغ وحش وِرِبی (Werribee Open Range Zoo) دیدن کنید. این باغ‌وحش با ۲۲۵ هکتار دشت هموار محل نگهداری حیواناتی نظیر یوزپلنگ، کرگدن، گوریل، شیر، میمون، زرافه، گورخر، بز کوهی و... است. شاید انتظار داشته باشید که این حیوانات را در حیات‌وحش آفریقا ببینید، حال آنکه این محل فقط نیم ساعت با مرکز ملبورن فاصله دارد.

۴. باغ وحش ملبورن

باغ وحش استرالیا

باغ وحش ملبورن (Melbourne Zoo)، قدیمی‌ترین و بهترین باغ‌وحش استرالیا است که بخش شمالی مرکز شهر ملبورن قرار دارد. محل نگهداری اورانگوتان‌ها، پنج فیل آسیایی، شیرها، خزندگان، پرندگان، خانه‌های درختی برای میمون‌ها و گلخانه‌ی پروانه‌ها است، علاوه بر این فضاهایی مشابه شرایط جنگل‌های آسیایی و آفریقایی در این باغ‌وحش به چشم می‌خورد. نمایش‌های زیر آب را نیز از دست ندهید.

۵. باغ وحش تارونگا، دابو

باغ وحش استرالیا

باغ وحش تارونگا (Taronga Western Plains Zoo)، با سیدنی ۵ ساعت فاصله دارد و محل نگهداری حیوانات نادر و در معرض انقراض نظیر زرافه‌ها، فیل‌ها، کرگدن‌ها و گربه‌های بزرگ است. علاوه بر گشت و گذار در این باغ‌وحش بزرگ، می‌توانید یک خانه لوکس رزرو کنید تا شب را در حیات‌وحش بگذرانید.

۶. پارک کوآلاهای لون پاین

باغ وحش استرالیا

فقط در ایالت‌های کوئینزلند می‌توانید کوآلاها را در آغوش بگیرید، زیرا در سایر نقاط استرالیا این امر ممنوع است. «لون پاین» (Lone Pine Koala Sanctuary) نیز این امکان را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است. این باغ‌وحش در سال ۱۹۲۷ به‌عنوان پناهگاهی برای کوآلاهای زخمی تاسیس شد و در حال حاضر ۱۳۰ کوآلا در این محل نگهداری می‌شود. البته حیوانات استرالیایی دیگری مانند پلاتیپوس، والابی، سگ دینگو، کانگورو، خارپشت بی‌دندان و کروکودیل‌ها نیز در این محل وجود دارد.

۷. پارک کویر آلیس اسپرینگز

باغ وحش استرالیا

اگر فکر می‌کنید که بیابان مرکزی استرالیا، منطقه‌ای بایر با خاک سرخ است، پیشنهاد می‌کنیم سری به پارک کویر آلیس اسپرینگز (Alice Springs Desert Park) بزنید تا نظرتان عوض شود. این منطقه ۱۳۰۰ هکتار است و کارکنان آن در مورد فرهنگ و علم مناظر پرجنب و جوش این محل، به بازدیدکنندگان اطلاعات می‌دهند. در این پارک می‌توانید شاهد گیاهان بومی و حیوانات باشید که در سه منطقه‌ی شنی، رودخانه‌ی بیابانی و جنگل زندگی می‌کنند.

۸. پارک نیچر جزیره فیلیپ

باغ وحش استرالیا

پارک نیچر جزیره فیلیپ (Phillip Island Nature Park)، با ملبورن ۹۰ دقیقه فاصله دارد. در این محل می‌توانید پنگوئن‌های کوچک را ببینید که بعد از یک روز ماهیگیری در دریا، روی شن‌ها و زیر نور خورشید در حال برگشت به خانه‌های خود هستند. موزه‌ی قطب جنوب و تور قایق‌سواری به محل زندگی بزرگ‌ترین فُک‌های استرالیا نیز از جاذبه‌های آن به حساب می‌آید.

۹. پارک حیات وحش کلیلند

باغ وحش استرالیا

در پارک حیات وحش کلیلند (Cleland Wildlife Park) حدود ۱۳۰ گونه از حیوانات استرالیایی در ۲۵ هکتار زندگی‌ می‌کنند. غذا دادن به کانگوروها، بغل کردن کوآلاها و نگه داشتن خزندگان را می‌توانید در این مکان تجربه کنید. در تور جدید پارک نیز جا رزرو کرده و با پرندگان صبحانه میل کنید.

۱۰. پارک آزاد شیطان تاسمانی

باغ وحش استرالیا

پارک شیطان تاسمانی (Tasmanian Devil Unzoo) قرار بود محلی برای نگهداری تاسمانی‌ها بدون استفاده از قفس باشد تا آن‌ها را از خطر انقراض نجات دهد. در این محل ۴ مورد از این حیوان بدون هیچ حصاری زندگی می‌کنند و به بازدیدکنندگان در مورد این جانور کیسه‌دار نادر اطلاعات می‌دهند. البته کانگوروها، موش‌های باندیکوت، والابی‌ها، مرغ‌های بومی و ۱۰۰ گونه‌ی مختلف از پرندگان نیز به آزادی در این مکان رفت و آمد هستند.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه