چگونه وسایل سفر به دور دنیا را بسته بندی کنیم؟

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان یکشنبه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۰
چگونه وسایل سفر به دور دنیا را بسته بندی کنیم؟

وقت رفتن است! زمانی که فقط چند روز به سفر چندساله (یک، دو، سه یا چهار ساله) شما به دور دنیا باقی مانده، دانستن نحوه بسته‌بندی وسایل مورد نیاز از جمله ضروریات است.

اگر برای سفر دور دنیای خود به خوبی برنامه‌ریزی نکنید، ممکن است ظرف مدت کوتاهی مثلا یکی دو هفته پس از آغاز سفر دوباره به منزل خود بازگردید. مثلا به دلیل بیماری، حوادث مختلف یا سرقت ممکن است شما از ادامه سفر منصرف شوید و به شهر خود بازگردید. یکی از نکات مهم در این سفرها بسته‌بندی معقول وسایل است. ما دو سبک متمایز برای بسته‌بندی سفر به دور دنیا تاکنون مشاهده کرده‌ایم: روش Boy Scout یعنی آماده بودن برای همه چیز و روش The Lifeboat Survivor یعنی آماده بودن در حد ضروریات و تا حدی که از مرگ نجات پیدا کنید.

سفر به دور دنیا

مانند بسیاری از مسافران فصلی، در ابتدا خیلی‌ها از روش اول استفاده می‌کنند، اما این روش باعث کمردرد و آشفتگی مسافران شده و آن‌ها مجبور می‌شوند به روش دوم روی بیاورند و در هنگام سفر برای هرچه سبک‌تر سفر کردن تلاش کنند. برای سفرهای طولانی چند نکته زیر را بررسی می‌کنیم:

کیف: کوله پشتی یا کیف چرخ دار؟

پاسخ: در سفر به دور دنیا باید به صورت ترکیبی از هر دو استفاده کرد: هم کیف‌های چرخ‌دار، هم کوله‌پشتی برای جابه‌جایی‌های روزانه. این تفکر که کوله‌گردی تنها باید با یک کوله انجام شود، اشتباه است و استفاده از کوله‌های سنگین باعث دردهای مزمن کمری می‌شود. سعی کنید انرژی خود را صرف ماجراجویی و گردش کنید، نه صرف حمل کوله‌پشتی‌های سنگین.

وسایل تکنولوژی: به چه میزان باید به همراه ببرید؟

این موضوع هر سال آسان‌تر می‌شود، زیرا وسایل الکترونیکی هرساله جامع‌تر و کامل‌تر و در ابعاد کوچک‌تر ارائه می‌شوند. یک نوت بوک، دوربین و گوشی تلفن همراه هوشمند تنها نیمی از کوله شما را پر می‌کنند. وسایل پشتیبان‌گیری داده‌ها را فراموش نکنید. از بین رفتن داده‌ها عکس‌ها اغلب دردناک‌ترین صحنه‌هایی است که از افراد در سفر می‌بینیم.

سفر به دور دنیا

امنیت: آیا شما یک قلعه غیر قابل نفوذ هستید؟

برای جلوگیری از سرقت وسایل شخصی برخی پیشنهاد می‌کنند حتما از یک قفل کوچک برای چمدان‌ها و یک قفل کوچک برای درهای هتل، همچنین آلارم هشدار بر روی وسایل الکترونیکی خود استفاده کنید. هر چند همه این‌ها نمی‌توانند از نفوذ دزدان حرفه‌ای جلوگیری کند، اما حداقل کار را برای آن‌ها دشوار می‌کند.

لباس: لباسشویی بهترین دوست شما است

حجم زیاد لباس‌ها قطعا باعث آشفتگی و سردرگمی می‌شود، مخصوصا هنگامی که قصد سفر طولانی مدت دارید و قرار است زمستان و تابستان را در سفر بگذرانید. لازم نیست تعداد زیادی لباس مثلا ۴ جفت کفش، ۶ شلوار یا ۲۰ لباس زیر با خود به همراه ببرید. شما می‌توانید به راحتی تنها با یک سوم از وسایل گفته شده و به کمک خشک‌شویی‌های موجود بگذرانید. لازم نیست برای هر تغییر آب و هوایی احتمالی لباس با خود به همراه ببرید. در صورت نیاز می‌توانید در شرایط خاص لباس مناسب خریداری کنید.

موارد دیگر

گاهی مثلا شما ۶ ماه در بیابان‌های جنوب به سر می‌برید، نیازی نیست به اندازه ۶ ماه باتری، صابون و وسایل مصرفی با خود به همراه ببرید، همه چیز در مسیرهای مختلف موجود است، بنابراین نیاز به بسته‌بندی وسایل مصرفی برای ۶ ماه ندارید.

در آخر یک چاقوی کوچک ارتشی مانند چند منظوره و دربازکن بطری نیز در وسایل خود قرار دهید.

 

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه