اقامتی متفاوت در تسخیرشده ترین هتل های لس آنجلس (قسمت دوم)

مریم اصلانی
مریم اصلانی یکشنبه، ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۵
اقامتی متفاوت در تسخیرشده ترین هتل های لس آنجلس (قسمت دوم)

اقامت در هتل‌هایی با تاریخچه‌ی ترسناک اغلب تجربه‌ای خاص و هیجان‌انگیز است، البته اگر به حضور ارواح و وقوع پدیده‌های ماورایی باور داشته باشید. در مرور دیگر هتل‌های تسخیر شده لس‌آنجلس همراه ما باشید.

شهر لس‌آنجلس از جمله شهرهای محبوب  آمریکا است، شهری که زرق و برقش چشم ستارگان هالیوود را نیز گرفته و از گذشته تاکنون هتل‌های آن میزبانی شماری از معروف‌ترین و محبوب‌ترین ستارگان دنیای سینما را برعهده داشتند. اما تعدادی از این ستارگان ظاهرا پس از تجربه‌ کردن مرگ نیز میلی برای ترک این جهان و به‌ویژه هتل‌های محل سکونت خود نداشته و همچنان با حضور گاه و بیگاه‌شان شهرت خود را حفظ کرده‌اند. ستارگانی همچون مریلین مونرو، کارول لومبارد، مونتگمری کلیفت و... از این جمله‌اند.

در بخش نخست این مطلب شما را با شماری از معروف‌ترین هتل‌های تسخیرشده شهر فرشتگان گمشده آشنا کردیم. در این مجال از شما دعوت می‌کنیم در بخش گردشگری وحشت همراه ما باشید تا ببینیم دیگر هتل‌های نامدار دنیای ترس و وحشت کدامند؟

هتل بیلتمور (Millennium Biltmore Hotel)

هتل بیلتمور لس انجلس

هتل بیلتمور در سال ۱۹۲۳ افتتاح شد، در آن زمان همه‌ی شهر در مورد آن صحبت می‌کردند. این هتل با هزینه‌ی تقریبی ۹ میلیون دلار احداث شد که در آن زمان مبلغ قابل توجهی بوده و اوج لوکس بودن هتل را به رخ می‌کشید، به‌طوری که هر اتاق هتل حمام مخصوص خود را داشت. از سال ۱۹۳۵ تا ۱۹۳۹، بیلتمور میزبان جوایز آکادمی اسکار بوده و در طول جنگ جهانی دوم نیز برای مدتی تغییر کاربری داده و به‌عنوان درمانگاه و استراحتگاه سربازان مورد استفاده قرار داشت. طبیعتا این چنین تاریخچه‌ای همچون آهنربایی قدرتمند حوادث و موجودات ماورایی را به سمت خود جلب می‌کند.

هتل بیلتمور لس انجلس

از لابی هتل تا پشت بام ساختمان، رویدادهای ماورایی و غیرقابل توضیح تمامی هتل را دربر گرفته‌اند. به‌عنوان نمونه روح یک پرستار در طبقه دوم هتل سکونت دارد، روح دختربچه‌ای ترسناک در طبقه نهم آن رفت و آمد می‌کند و حتی پسربچه‌ای فاقد صورت نیز پشت بام هتل را اشغال کرده است.

هتل بیلتمور لس انجلس

معروف‌ترین روح هتل اما روح «الیزابت شورت» (Elizabeth Short) یا همان قربانی معروف پرونده «کوکب سیاه» (Black Dahlia) است. گفته می‌شود این هتل یکی از آخرین مکان‌هایی بوده که الیزابت پیش از تجربه‌ی آن مرگ وحشیانه در آنجا زنده مشاهده شده است. روح او اغلب در طبقات ده و یازده هتل رؤیت شده، اما گاهی لابی هتل را نیز از حضورش بی‌نصیب نمی‌گذارد.


هتل الکساندریا (Alexandria Hotel)

هتل الکساندریا در لس آنجلس

این روزها الکساندریا به عنوان یک مجموعه آپارتمانی در خدمت ساکنان کم درآمد خود است، اما در سال ۱۹۲۳ وقتی هتل برای نخستین بار فعالیت خود را آغاز کرد، مکانی بس مجلل و باشکوه بوده و میزبانی افرادی مشهوری را برعهده داشت. از این جمله می‌توان به رؤسای جمهور سابق آمریکا «ویلیام هاوارد تافت» (William Howard Taft)، «تئودور روزولت» (Theodore Roosevelt) و «وودراو ویلسون» (Woodrow Wilson) اشاره کرد.

چارلی چاپلین و مری پیکفورد

همچنین ستارگان دیگری همچون «رودولف والنتیونو» (Rudolph Valentino)، «تدا بارا» (Theda Bara)، مشهورترین بازیگر زن فیلم‌های صامت «مری پیکفورد» (Mary Pickford) و ستاره مرد فیلم‌های صامت آن دوران «چارلی چاپلین» (Charlie Chaplin) از جمله مهمانان سرشناس این هتل بودند.

هتل الکساندریا

سالن رقص واقع در طبقه دوم هتل ظاهرا این روزها در تسخیر یک گروه رقصنده است، همچنین یک نوجوان عصبانی نیز سوئیت قدیمی چارلی چاپلین را اشغال کرده است. رودولف والنتینو اما ظاهرا خودش میلی به ترک هتل ندارد و اوقاتی که در دیگر هتل تسخیر شده نیویورک یعنی «نیکربوکر» حضور ندارد، را در اتاق قدیمی‌اش در طبقه دوازدهم سپری می‌کند. البته معلوم نیست که او در آنجا تنها است یا خیر؟ زیرا یکی از مدیران ساختمان به «هالیوود ریپورتر» گفته فرد مشهور دیگری نیز در طبقه دوازدهم جان سپرده است.


هتل جورجیَن (The Georgian)

هتل الکساندریا در لس آنجلس

این هتل هشت طبقه واقع در بلوار «سانتا مونیکا» در زمان افتتاحش در سال ۱۹۳۳، به‌عنوان یکی از بلندترین ساختمان‌های این شهر شناخته شد. برخورداری از چشم‌انداز عالی رو به اقیانوس و نیز طراحی داخلی با الهام از سبک «آرت دکو» (Art Deco) از جمله دلایل محبوبیت این هتل بود که نقشی مؤثر در محبوبیت آن در نزد ستارگان مطرح سینمای آن دوران داشت.

جایی که ستارگان مشهور از شلوغی و توجهات بیش از اندازه فاصله گرفته و تمدد اعصاب می‌کردند. از جمله این ستارگان می‌توان به کارول لومبارد و «کلارک گیبل» (Clark Gable) بازیگر نقش «رد باتلر» در اثر جاودانه‌ی «بربادرفته» اشاره کرد. در واقع روزنامه «سانتا مونیکا دیلی» اشاره می‌کند که طبق شایعات موجود نخستین قرارهای ملاقات این زوج در این هتل برگزار می‌شده است. همچنین چارلی چاپلین، «فتی آربوکل» (Fatty Arbuckle) و گنگسترهای معروف آن دوران همچون «باگزی سیگل» (Bugsy Siegel) و «ال کاپون» (Al Capone) نیز گهگاه به این هتل سر می‌زدند. 

کلارک گیبل و کارول لومبارد

در دهه‌ی ۱۹۶۰، این ساختمان به مجموعه آپارتمانی تغییر کاربری داده و مجددا در دهه‌ی۱۹۹۰ از نو فعالیت خود را به عنوان هتل آغاز کرد. همین تحولات شاید یکی از دلایل اصلی گیج شدن ارواح ساکن این هتل شده که گاهی دسته گل‌هایی به آب می‌دهند. یکی از کارمندان هتل داستان‌های جالبی در مورد هتل می‌داند، او اشاره می‌کند که شبی یکی از کارمندان شیف شب تلفنی از یکی از اتاق‌های مهمان دریافت کرده، در حالی که ظاهرا کسی در آن اتاق اقامت نداشته است، این مکالمه تنها شامل صدای خنده‌های بریده بریده‌ای بوده که او را به وحشت انداخته است. یکی دیگر از مهمانان ادعا کرده که به محض رسیدن به اتاق، چمدان‌ها را گوشه‌ای گذاشته و به حمام رفته است. اما بعد از بیرون آمدن از حمام متوجه شده که تلویزیون اتاق روشن شده، تختخواب دست خورده و چمدان نیز خالی شده است.

هتل جورجین سانتا مونیکا

یکی دیگر از کارمندان می‌گوید که بسیاری از اوقات وقتی رستوران هتل کاملا خالی از مشتری است، کارمندان صداهای عجیبی مثل آه کشیدن یا گفتگوهای آرام را شنیده‌اند و حتی گاهی صدایی با منبع نامشخص به آن‌ها صبح بخیر گفته است!


هتل «Stay on Main»، هتل سیسیل سابق (Cecil Hotel)

هتل سیسیل، هتل تسخیر شده در لس انجلس

هتل سیسیل در سال ۱۹۲۵ افتتاح شد و در آن زمان به عنوان یک اقامتگاه شبانه‌روزی مبله، میزبان افراد قابل احترام جامعه بود. اما در مورد تاریخچه هتل باید اشاره کرد که هتل سیسیل به همت هتلداری به نام «ویلیام بنکز هانر» (William Banks Hanner) ساخته شد که به دنبال ساخت مکانی برای اقامت مسافران، تجار و گردشگران بود. این هتل توسط «لوی لستر اسمیت» (Loy Lester Smith) و به سبک «Beaux Arts» طراحی و دیزاین شده و یک میلیون دلار هزینه ساخت و تکمیل آن شد که در آن زمان به خاطر لابی باشکوه، مجسمه‌های مرمرین و گلدان‌های نخل خود شهرتی دست و پا کرده بود. اما عمر این دوران خوشبختی کوتاه‌تر از آن چیزی بود که تصورش می‌رفت. 

دوران تباهی از راه رسید، دورانی که مرکز شهر رفته رفته از رنگ و لعاب افتاده و با دو قتل رخ داده در سال ۱۹۲۰ و دهه‌ی ۱۹۳۰، ناخواسته هتل را نیز درگیر خود کرد. هتل سیسیل اکنون جایی برای رفت و آمد خلافکاران شده بود، از قاتل سریالی «ریچارد رامیرز» (Richard Ramirez) ملقب به «خفاش شب‌های لس‌آنجلس» گرفته تا دیگر قاتل معروف از کشور استرالیا یعنی «جک آنتروگر» (Jack Unterweger) که هر کدام اوقاتی را در این هتل سپری کردند.

بعدها هتل سیسیل تغییر نام داده و به امید روزهای روشن فعالیت خود را پی گرفت. هرچند به نظر نمی‌رسد به سادگی از زیر سایه سنگین رویدادهای گذشته تاریکش بیرون آمده و آن‌ها را به دست فراموشی بسپارد. در سال ۲۰۱۳، یکی از گردشگران ساکن هتل ناپدید شد و بعد از گذشت چندین هفته سرانجام جسد او را در منبع آب روی پشت بام پیدا کردند.

هتل سیسیل، هتل تسخیر شده در لس انجلس

این داستان به همراه همه‌ی گذشته زشت هتل منبع الهام سازندگان سریال محبوب ژانر ترسناک یعنی «داستان‌های ترسناک آمریکایی» (American Horror Story) بوده است. اما در زندگی واقعی دست یک روح در این هتل مشاهده شده است، در تصویر گرفته شده از بیرون طبقه چهارم، روح یک پسربچه در بیرون پنجره قابل مشاهده است. اما هیچ راهی وجود ندارد که مشخص کنیم او تنها روحی است که هنوز هم در این هتل پرسه می‌زند!

هتل سیسیل، هتل تسخیر شده در لس انجلس


هتل فیگِروا (Hotel Figueroa)

هتل فیگروا، هتلی تسخیر شده در لس آنجلس

ساختمان «انجمن مسیحی زنان جوان» (Young Women's Christian Association) بعدها و در دهه‌ی ۱۹۲۰ تغییر کاربری داده و به‌عنوان «هتل فیگِروا» شروع به فعالیت کرد. در آن دوران این هتل بوتیک از ظاهری ویژه و مخصوص به خود بهره می‌برد که دست کم برای ۱۵ سال یا بیشتر حفظ شد. در آن روزها رفته رفته محیط هتل با دکورهای سبک مراکش پر شد که به نوعی تاریکی و رمز و رازی خاص به محیط آن بخشید.

این حس و حال اما رفته رفته با تجربه چراغ‌های سوسو زن، تلویزیون‌هایی که خودبه‌خود خاموش و روشن می‌شدند و آسانسورهایی که نیمه شب‌ها و بی‌هیچ دلیل واضحی در طبقات جابجا می‌شدند، تقویت شد و کم کم هاله‌ای مرموز این هتل را در برگرفته و شایعه‌ی تسخیرشده بودن آن را بر سر زبان‌ها انداخت. البته با توجه به قدمت هتل، شاید تصور این امر که مقصر اصلی تمامی این اتفاقات سیم‌کشی معیوب یا مشکل‌دار ساختمان باشد، چندان دور از ذهن به نظر نرسد.

البته دو سال قبل این هتل مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و در نتیجه باید منتظر بود و دید بعد از این نوسازی هنوز هم تجربیاتی از این دست در هتل رخ خواهند داد یا خیر؟

هتل فیگروا، هتلی تسخیر شده در لس آنجلس

اما در مورد گذشته هتل فیگروا باید اشاره کرد که براساس آرشیو روزنامه‌ی «لس انجلس ویکلی» دست کم دو قتل و یک خودکشی در تاریخچه این هتل به ثبت رسیده‌اند که نمی‌توان از رخ دادن‌شان به سادگی چشم‌پوشی کرد. قربانی یکی از این دو قتل «سیسیلیا اسوالد» (Cecilia Oswald) نام داشت که طبق مندرجات روزنامه در ماه آوریل سال ۱۹۵۰ به قتل رسیده و بدنش در یکی از اتاق‌های هتل پیدا شد. بعدها نامزد او اعتراف کرد که او را کشته، چرا که بیش از اندازه عاشق او بوده است!

هتل فیگروا، لس آنجلس

به پایان این مطلب رسیدیم، امیدوارم از آشنایی با تاریخچه‌ی شماری از ترسناک‌ترین هتل‌های حال حاضر لس‌آنجلس لذت برده باشید. نظر شما در مورد اقامت در هتلی تسخیرشده چیست؟

مطالب مرتبط:

منبع curbed

دیدگاه