هتل های خاصی که براساس پارک های موضوعی طراحی شده‌اند (قسمت اول)

زینب موحدی
زینب موحدی جمعه، ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۰
هتل های خاصی که براساس پارک های موضوعی طراحی شده‌اند (قسمت اول)

اگر می‌خواهید تعطیلاتی پرهیجان داشته باشید، طوری برنامه‌ریزی کنید که در تماشاخانه‌ی کلوسئوم یا یک واگن سرپوشیده در فضای باز بخوابید، از خانه‌های درختی بالا بروید یا وسط قصه‌ی «آلیس در سرزمین عجایب» از خواب بیدار بشوید.

هتل، مکانی برای رفع خستگی و تمدد اعصاب است و در کنار کیفیت امکانات آن و خدماتی که ارائه می‌دهد، ایده‌ها و نوآوری‌هایی که در طراحی اتاق‌ها به‌کار برده شده‌اند هم ویژگی مهمی برای جلب نظر آن دسته از گردشگران تنوع‌طلبی محسوب می‌شود که برای اقامت به‌دنبال مکان‌های خاصی هستند که از طراحی و معماری متفاوتی برخوردار باشند. طراحی‌هایی که در بعضی از هتل‌ها به‌کار گرفته شده‌اند، به‌اندازه‌ای خاص و متفاوت هستند که گردشگران زیادی هستند که دوست دارند در آنجا اقامت کنند، حتی برای یک شب. هتل‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند، از پارک‌های موضوعی برای طراحی اتاق‌های خود الهام گرفته‌اند. 

اتاق‌هایی پر از شخصیت‌های دیزنی در هتل دیزنی لند (Disneyland) توکیو

هتل

اتاق‌های هتل دیزنی لند توکیو با تصویرهایی از تینکر بل، سیندرلا و زشت و زیبا تزئین شده‌اند. اتاق‌های آلیس در سرزمین عجایب آراسته به شخصیت «ملکه‌ی قلب‌ها» در این کارتون است. در میان همه تخت‌هایی که با عکس‌های کارتونی تزئین شده‌اند، لامپ‌های کلاهدوز دیوانه و فرش‌ها و کابینت‌هایی با نقش‌هایی غافلگیرکننده، یک نمای افسون‌کننده از گربه‌ی چشایر چشم هر طرفدار دیزنی را به خود جلب می‌کند. این هتل که درست مقابل دروازه‌ی دیزنی لند در توکیو واقع شده است، اقامتی فوق‌العاده را در یکی از پارک‌های دیزنی رقم می‌زند.

تفرجگاه ساحلی خلیج کابانا (Universal’s Cabana Bay Beach Resort)

هتل

در این هتل لذت‌بخش که سرشار از موضوعاتی غافلگیرکننده مثل مرکز تناسب‌اندام جک للان و صابون‌های زست (Zest) است، می‌توانید به اواخر دهه‌ی ۶۰ میلادی سفر کنید. دکور اتاق که آراسته به‌راحتی‌های نارنجی و قفسه‌های رنگی است، یک مکمل ایدئال برای سرگرمی‌هایی است که می‌توان در تفرجگاه‌های یونیورسال اورلندو در مجاورت پارک‌های موضوعی داشت. اما اگر قصد اقامت در جایی دارید که دهان‌تان از تعجب باز بماند، پس اتاقی در برج ولکانو بای ویو (Volcano Bay View) رزرو کنید. اگر فکر می‌کنید که منظره‌ی این ساختمان‌های ۶۰ متری خیلی چشمگیر هستند، پس کمی صبر کنید تا خورشید فلوریدا غروب کند و پرتوهای آتشین آن شروع به خودنمایی کنند.

یک سوئیت ماجراجویانه در هتل دیزنی لند

هتل

اگر شما عمیقا جنگل کروز را دوست دارید یا اینکه ماجراهای ایندیانا جونز را بهترین کار دیزنی می‌دانید، پس این اتاق در هتل دیزنی مختص شما است. مجموعه‌ای زیبا که در خارج از پارک موضوعی جنوب کالیفرنیا واقع شده و تمام نقاط آن با استفاده از گنجینه‌هایی تزئین شده‌اند که یادآور سفر دور دنیای یک کلکسیون‌دار و یک تختخواب مسقف و یک گنجه‌ی پنهان است. این هتل، همچنین، دارای سوئیت‌هایی با مضامینی از دزدان دریایی کارائیب است. این جاذبه‌های خاص کمی گران‌تر از بقیه‌ی اتاق‌ها هستند، اما طرفداران سرسخت دیزنی می‌توانند از اقامت خود در آنجا لذت زیادی ببرند.

سوئیت گردان در هتل افتلینگ (Efteling)

هتل

این پارک تفریحی در هلند، گستره‌ی این نوع طراحی‌ها را به سوئیت چرخ و فلکی خودش هم تعمیم داده است و دکور غافلگیرانه‌ی آن را می‌توان یکی از جاذبه‌های آن دانست. اتاق‌های این هتل همچنین دارای قطب‌های گردان طلایی، نقاشی‌های دیواری با مناظری از ساحل است و دیوار تخت‌خواب را به طرح‌هایی از ارگ بادی آراسته‌اند که مزین به لامپ‌های چرخان با نور ملایم و پانل‌هایی است که بخش تحتانی چرخ و فلک‌ها را به‌خاطر می‌آورد.

کابین‌های کوپر کریک (Copper Creek) در کلبه‌ی صحرایی دیزنی

هتل

جدیدترین کابین‌های هتل والت دیزنی ورلد، یک مکان لوکس کاملا روستایی به‌همراه ایوان‌هایی سرپوشیده، شومینه و اتاقی است که برای اقامت هشت فرد بزرگسال مناسب است. کابین‌های جنگلی کوپر کریک که در کنار یک رودخانه بنا شده‌اند، حتی دارای یک حمام خصوصی است که مکانی بسیار عالی برای تمدد اعصاب و رهایی از جمعیت انبوهی است که در مجیک کینگدام هستند. این حمام تنها به‌اندازه‌ی یک قایق‌سواری کوتاه‌مدت با اتاق‌ها فاصله دارند. (این کار باعث شده است که این کابین‌های خانه مانند، عملا به راه گریزی برای خلوت کردن بدل بشوند.)

هتل کولسئو (Colosseo) در یوروپ پارک (Europa Park)

هتل

در میان ستون‌های حکاکی شده، اسباب و اثاثیه‌ی مخملی و نقاشی‌های دیواری، این گوهر تلطیف‌شده در بزرگ‌ترین پارک موضوعی آلمان، تمام جذابیت‌های ایتالیای باستان را به‌شکل یک هتل مدرن درآورده است. اتاق‌های آن دارای تم‌های متفاوتی هستند، اما تک‌تک آن‌ها تم‌هایی بی‌نظیر هستند و حتی بعضی از آن‌ها در کپی رایت هتل کولسئوم هم گنجانده شده‌اند. در طراحی این سوئیت‌ها یک بالکن سلطنتی هم به چشم می‌خورد که در آن‌ها، یک استراحتگاه اعیانی مجهز به سونا و جکوزی در فضای باز ساخته شده است؛ درهای آن‌ها از جنس چوب با طراحی‌هایی بسیار زیبا است و سراسر آن را، از کف تا سقف با نقاشی پوشانده‌اند.

کلبه‌های چوبی وودساید (Woodside) در هتل هرشی (Hershey)

هتل

کلبه‌های چوبی که در خارج از پارک هرشی پنسیلوانیا ساخته شده‌اند یکی از بهترین طراحی‌هایی است که بر اساس پارک‌های تفریحی انجام گرفته‌اند و بیشتر شبیه به عمارت‌هایی کوچک هستند تا اتاق هتل. این کلبه‌ها که هرکدام دارای چندین اتاق خواب هستند دارای امکانات اقامتی فوق‌العاده، حمام‌های لوکس مجهز به دوش بارانی و فضای لوکسی هستند که مهمانان می‌توانند به تمدد اعصاب و استراحت بپردازند.

هتل لگو لند (Legoland) در پارک تفریحی لگو لند کالیفرنیا

هتل

جنگجویان نینجا را در یک اتاق نینجاگو قرار بدهید، دریاهای آزاد را در یک اتاق مربوط به دزدان دریایی بگنجانید، قرون وسطی را در یک اتاق پادشاهی حبس کنید یا اینکه چیزی مثل ایندیانا جونز را در اتاق ماجراجویی بسازید؛ همه این‌ها همگی مضامینی مملو از شخصیت‌های افسانه‌ای هستند. حتی در هر اتاق آجرهای لگو هم وجود دارد تا وقتی که از پارک موضوعی کارلزبد (Carlsbad) برگشتید بتوانید خودتان را سرگرم کنید و هر روزتان را در کالیفرنیا، تبدیل به یک ماجراجویی کامل کنید.

اتاق‌های پری‌های دریایی کوچک در استراحت‌گاه هنر انیمیشن دیزنی

هتل

در هتل والت دیزنی‌ورلد که پر از صندلی‌های صدفی، رختخواب‌هایی با نقاشی‌هایی از کف اقیانوس و موکت‌هایی از جنس شن و ماسه هستند، گویی در زیر دریا زندگی می‌کنید. حتی تخت‌خواب‌های کشویی آن هم مثل تخت‌خواب‌های آریل (Ariel) هستند. چهره‌های آشنا در همه‌جا دیده می‌شود، از آثار هنری گرفته تا دوش‌ها که ماهی‌های مختلفی روی پرده‌های آن‌ها نقاشی شده است و همچنین، مجسمه‌های بزرگی از شخصیت‌های فیلم‌های کلاسیک که پشت پنجره گذاشته شده‌اند. هتل موضوعی والت دیزنی ورلد که از طراحی خلاقانه ای برخوردار است، دارای سوئیت‌های خانوادگی با مضامینی از انیمیشن‌های ماشین‌ها، در جستجوی نمو و شیر شاه هم است.

سوئیت ولف دن (Wolf Den) در کلبه‌ی گریت ولف (Great Wolf: گرگ بزرگ)

هتل

این هتل روستایی که در نزدیکی جزیره پادشاهان ماسون در اوهایو واقع شده، دارای سوئیت‌هایی با طراحی‌های مضمونی است که محیطی بی‌نقص را برای گذراندن روزی در میان راه‌آهن‌های پرپیچ و خم پارک تفریحی اوهایو، فراهم آورده است. اتاق‌های جداگانه‌ی کودکان با تخت‌خواب‌های دو طبقه و نقش و نگارهایی از حیوانات که روی دیوارها حک شده‌اند هم جذاب هستند، اما پارک آبی داخلی کلبه‌ی ولف گریت (Great Wolf Lodge) منحصربه‌فردترین ویژگی این هتل است. به‌خاطر وجود این ویژگی به‌همراه قایقرانی، قطارهای هوایی، تیوب سواری، یک رودخانه‌ی کم‌عمق و استخر موجی که در این پارک وجود دارند، به‌راحتی می‌توانید تجربه‌های مختلفی در یک تعطیلات داشته باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه