یک هفته با عکس‌های روز نشنال جئوگرافی؛ از فستیوال رنگی تا بندباز

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان شنبه، ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۵
یک هفته با عکس‌های روز نشنال جئوگرافی؛ از فستیوال رنگی تا بندباز

عکس‌های هفته گذشته نشنال جئوگرافی زیبا و دیدنی هستند. شما را به دیدن آن‌ها دعوت می‌کنیم.

در هفته‌ای که گذشت نشنال جئوگرافی عکس‌هایی در زمینه‌های مختلف از طبیعت منتشر کرده است. در میان این عکس‌ها بازار شب تایلند و فستیوال هولی هند دیدنی هستند.

پیچ و تاب

عکس روز نشنال جئوگرافی

فرسایش خاک در طی سال‌ها و سال‌ها این چین پدیده زیبا و شگفت‌انگیزی را در بنای یادبود ملی Grand Staircase اسکاتلند شکل داده است. در میان این دره‌های ماسه‌ای گیاهان رشد کرده‌اند. یادبود ملی گرند استرکیس-اسکلانتی یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های ایالت یوتا آمریکا است.

جذب‌کننده جوجه پنگوئن‌ها

عکس روز نشنال جئوگرافی

بچه پنگوئن‌های پادشاه را می‌بینید که اطراف یک فک فیلی را محاصره کرده‌اند. این عکس در جزیره جورجیای جنوبی واقع در اقیانوس اطلس جنوبی در جزیره‌ای دور افتاده، گرفته شده است. هرساله در بهار تعداد زیادی از فک فیل‌ها برای جفت‌گیری به این منطقه می‌آیند.

فستیوال هولی

عکس روز نشنال جئوگرافی

در عکس پیش رو شاهد لحظاتی از جشنواره جذاب و رنگارنگ «هولی» در کشور هند هستید. جشنواره هولی هر ساله در انتهای زمستان، به مناسبت رخت بر بستن سرما و آغاز بهار برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان این جشن پودرهای رنگی بر سر و روی هم می‌پاشند و لحظه‌لحظه خود را به رقص و پای‌کوبی و آواز خواندن و صرف شیرینی سپری می‌کنند.

لوپامودرا تالوکدار، عکاس این ثبت خاطره‌انگیز می‌گوید:

بزرگ و کوچک و زن و مرد ندارد، همه در شادمانی و خوش‌گذرانی این جشن سهیم می‌شوند. خانم‌ها هم برخلاف همیشه با روحیه‌ای شاد در جشن هولی شرکت می‌کنند و یک روز رنگی تمام عیار را پشت سر می‌گذارند.

شکار روباه

عکس روز نشنال جئوگرافی

روباه سفید قطبی در حالی که به‌دنبال شکار خود می‌رود، چند لحظه‌ای توقف می‌کند و این بهترین لحظه برای ثبت عکس است.

بازارهای شبانه

عکس روز نشنال جئوگرافی

بازار شبی به نام تالاد ند رود فای (Talad Nud Rod Fai)، در بانکوک تایلند، در پشت مرکز خرید بزرگ Esplanade، برگزار می‌شود. این بازار تنها در شب باز است و در این بازار غرفه‌های غذا و کالاهای تخفیف یافته برای جمعیت گردشگران و مردم محلی به‌طور یکسان ارائه می‌شود.

سه کوسه ابریشمی

عکس روز نشنال جئوگرافی

سه کوسه ابریشمی در آب‌های Jardines de la Reina یا Gardens of Queen، یک پارک ملی در کوبا گشت می‌زنند. این پارک ۸۵۰ مایل مربع را پوشش می‌دهد و یکی از بهترین مناطق محافظت‌شده در کارائیب است.

پیاده‌روی روی طناب

عکس روز نشنال جئوگرافی

در تصویر پیش رو یک بندباز را می‌بینید که بر فراز ساحل زیبای ناوایو (Navagio) در یونان، لحظاتی پر تعلیق را در نهایت آرامش سپری می‌کند! اگر با بندبازی یا نام جهانی او، ورزش اسلک لاین (Slacklining) آشنایی ندارید، باید بدانید اسلک لاین انواع مختلفی دارد که برای آن، طناب بسیار محکمی را بین دو نقطه متصل می‌کنند. ورزشکارها نیز برای رد شدن از روی طناب به هارنس و بندهایی محافظ مسلح می‌شوند که به طناب زیر پای آن‌ها متصل است و در صورت افتادن جان آن‌ها را حفظ می‌کند.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه