۱۸ مسیر زیبا و ارزان برای سفر با قطار

احد کشاورز
احد کشاورز شنبه، ۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۰
۱۸ مسیر زیبا و ارزان برای سفر با قطار

 مناظر بی‌نظیر، راحتی سفر، امینت و آسودگی خاطر همه از جمله خصوصیاتی است که موجب می‌شود تا از طی کردن مسیر با قطار لذت ببرید. 

قطار امن‌ترین وسیله نقلیه در جهان است و با انتخاب قطار نگرانی‌هایتان از گم شدن در طول سفر یا تصادفات جاده‌ای به‌صورت قابل توجهی کاهش می‌یابد. در حین سفر با قطار می‌توانید از کوپه خود خارج شوید، راه بروید، به سالن غذاخوری بروید و از همه مهم‌تر می‌توانید از منظره بیرون لذت ببرید. 

در ادامه مسیر‌هایی با مناظر بسیار زیبا و قیمتی مناسب را به شما معرفی می‌کنیم.

هیمالیا |‌‌‌ فرانسه به ایتالیا | کوه‌های راکی |‌ هندوستان | آفریقای جنوبی | میانمار | مراکش | ژاپن |‌ سنگاپور به بانکوک | پیرنه | سیبری | بریتانیا | نامیبیا |‌  | ساحل مدیترانه | ماچو پیچو | موستار به ساراجوو | چینکوئه تره | زیباترین ساحل‌های اسپانیا  |

سفر در هیمالیا با تنها ۳۵ روپیه 

هیمالیا سفر با قطار

استفان مکلارنس نویسنده تلگراف در مورد این سفر می‌نویسد:

در این سفر شما نمی‌توانید در مورد هزینه‌ بلیط گله‌ای داشته باشید. سفری به طول ۱۰۰ مایل در مسیر راه‌آهن دره کانگارا (Kangra) که از مناظق  و مناظر بی‌نظیر شمال هندوستان می‌گذرد را تنها با پرداخت هزینه‌ای در حدود ۱۳ هزار تومان تجربه کنید. درست است که سفر در پیچ و تاب‌های هیمالیا ۱۰ ساعت طول می‌کشد، اما دلیلی برای عجله وجود ندارد. این مسیر می‌تواند یکی از بهترین مثال‌ها برای مسافرت آرام است.

او در ادامه می‌گوید:

این مسیر جزو مسیر‌های رده بالای قطاری به حساب نمی‌آید. از هزاران نفری که از ارتفاعات شیملا (Shimla) بالا می‌آیند، تنها تعداد کمی از آن‌ها از خدمات مسیر کانگرا استفاده می‌کنند و مسیری هفتاد مایلی را به سمت شمال ادامه‌ می‌دهند. مسیری که برای یادمان‌های ثبت شده، به‌عنوان میراث سازمان جهانی یونسکو شناخته شده است و در حدود ۴۰۰۰ متر اتفاع را بالا می‌رود و از ۳۳ توقف‌گاه زمان‌بندی شده عبور می‌کند. این مسیر مناظر خارق‌العاده و اعجاب‌انگیز را از دامنه پوشیده شده از برف Dhauladhar و دره سرسبز و پر ثمر آن را در اختیار شما قرار می‌دهد. 

تور اورینت اکپرس با تخفیف‌های ویژه 

شما می‌توانید با قیمت ۱۰۰ پوند با قطار‌های سریع‌السیر به پاریس بروید و عصر نیز با قطار‌های سریع‌السیر فرانسه یا TGV‌ به تورین سفر کنید. با توقف در پاریس و خوردن ناهار در رستوران Train Bleu‌ می‌توانید کمی تجمل به سفرتان اضافه کنید. در این رستوران می‌توانید با ۵۸ پوند وعده ناهار کاملی را زیر سقف‌هایی بخورید که از نظر زیبایی با سقف‌های کاخ ورسای رقابت می‌کنند. 

با خارج شدن از فرانسه و عبور از مناطق روستایی جذاب این قطار سفری کوتاه را از آلپ شروع می‌کند تا به ایتالیا برسد. شب را در تورین، یکی از شهر‌های کمتر دیده‌ شده ایتالیا بگذرانید. شهری که می‌تواند برای طرفداران فیلم‌ مایکل کین به نام «کار ایتالیایی» که در سال ۱۹۶۹ ساخته شد جزو لیست شهر‌هایی قرار بگیرد که حتما باید از ان دیدن کرد. صبح روز بعد می‌توانید با بلیط قطار ۲۰ پوندی خود را به ونیز یا فلورانس برسانید.

قطاری ارزان برای گشت و گزار در کوه‌های راکی 

کوهستان راکی منطقه‌ای جذاب و گردشگری است و Rocky Mountaineer مسیر ریلی است که از این کوهستان عبور می‌کند و با قیمت‌هایی مناسب می‌تواند فرصت‌های مناسبی را در اختیار طبیعت دوستان و کوه‌نوردان قرار دهد. این مسیر که در حال حاضر تنها راه ریلی عبور کننده از مسیر امن کانادایی بین بنف (Banff) و ونکوور است. با قیمت ۱۴۶ دلار (کانادا) می‌توانید از از مناظر بی نظیر کوه‌ها و دریاچه در مسیر ملی کانادا ۱۹۰۶ لذت ببرید. کانادایی‌ها در تمام طول سال و دو تا چهار بار در هفته مسیر زیبای تورنتو- جاسپر-ونکوور را طی می‌کنند.

هندوستان را با قطار تجربه کنید

هند با قطار

قطار‌های لوکس و بسیار شیک با امکانات استثنائی در هند وجود دارد اما این قطار‌ها با هزینه‌های گزافی همراه است و اگر شما ماهاراجا نیستید و می‌خواهید با هزینه‌ای کم از زیبایی‌های هند استفاده کنید، می توانید با هزینه‌ای در حدود ۱۸۵ دلار بلیط مسافرت ۱۵ روزه ایندریل (indrail) درجه ۲ را برای سفر  در شبکه ریلی خارق‌العاده هند خریداری کنید. عکس‌های منتشر شده از قطار‌های هندوستان را که چند برابر ظرفیت مسافر دارند و مردم از گوشه و کنار کابین‌ها به قطار چسبیده‌اند را قراموش کنید. AC2 روشی است که خانواده‌های متوسط هندی برای سفر انتخاب می‌کنند. این قطار‌ها با امکاناتی همچون خوابگاه‌های رزرو شده، سیستم تهویه قدرتمند، روکش‌های تمیز و غذا‌های گرمی که از آشپزخانه توسط خدمه قطار برایتان به کابین اورده می‌شود، می‌تواند راحتی و امنیت لازمی که برای لذت بردن از سفر به آنها نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهد.

درطول دو هفته شما می‌توانید با قطار در بخش وسیعی از هند به گردش به بپردازید و از ایستگاه‌های کوهستانی همچون شیملا (shimla)، شهر‌هایی همچون دهلی و مکان‌های بی‌مانند مثل واراناسی (varanasi) در کنار رودخانه گنگ، جایسالمر (Jaisalmer) رویایی، شهر شاهزاده‌ها جیپور (jaipur) و البته تاج‌محل در آگرا دیدن کنید. در هندوستان مسافرت با قطار و مسیر می‌تواند به اندازه مقصد‌ها دلچسب و هیجان‌انگیز باشد.

گذر از آفریقای جنوبی 

راه‌های‌ سریع‌تر و هوشمندانه‌تری برای سفر در آفریقای جنوبی وجود دارد اما هیچ‌کدام به اندازه سفر با قطار امکانات لوکس و امکانات در اختیار شما قرار نمی‌دهد. گوین بل که مقاله‌ای در مجله تلگراف در این رابطه نوشته است می‌گوید:

این موضوع یکی از راز‌های این سرزمین است که به خوبی پنهان نگه داشته شده است. شما می‌توانید سفری با مسیر مشابه با قطار آبی (blue train) افسانه‌ای را با قیمتی بسیار مناسب تجربه کنید و از حیات‌وحش کارو (karoo) بزرگ دیدن کنید. 

خانه‌-مزرعه‌هایی که تنها و با فاصله در بیابان‌ها و خاک‌های سرخ قرار دارند و آسیاب‌های بادی که از قدرت طبیعت برای آب‌رسانی به مزارع استفاده می‌کنند. صحبت از گشت و گذار در دشتی پر از چمن و آکاسیا است جایی که تنها نشانه‌ای که از تمدن می‌توانید بیابید ستون‌ها و برج‌های برق است که از دور همچون سربازان گم شده در طبیعت می‌مانند. 

میانمار را تنها با ۳ پوندی بگردید

میانمار با قطار

اگر می‌خواهید به سرعت به مقصد خود برسید در میانمار از قطار استفاده نکنید. 

این جمله را آنا بریسول در یکی از مقالات خود برای تلگراف می‌گوید و ادامه می‌دهد:  

دلیل این جمله البته تاخیر قطار‌ها، که البته معمول است، نیست و دلیل اصلی تاخیر آنها این است که قطار‌های مورد استفاده در این کشور بسیار کند هستند.قطار از کنار منطقه زیبا و تاریخی ایالت شان گوتیک ویاداکت (shane Goteik Viaduct)، که شامل دره‌ای اعجاب‌انگیز است، با سرعت خنده‌آور ۱۵ کیلومتر بر ساعت عبور می‌کند. سفر صد کیلومتری ما از ایستگاه تپه استعماری پین او لووین (pyin Oo lwin)  به هسیپاو (Hispaw) هفت ساعت به طول خواهد انجامید. وقتی شما با سرعتی این چنین کم حرکت می‌کنید کسی ساعت‌ها را نمی‌شمارد و سرعت آرام در تمامی سفر ادامه خواهد داشت

تنها دو قطار و در خلاف جهت یکدیگر در طول روز این مسیر را طی می‌کنند و رقابتی مداوم بین پنجره‌های قطار و گل‌های وحشی در حال رشد در حال انجام است. این سفر زیبا، الهام‌انگیز، آرام و به صورت خلاصه بی‌نظیر است و تنها با پرداخت ۵۵۰۰ کیات یا ۳ پوند برای دو بلیط می‌توانید از آرامش و مناطر این منطقه استفاده  کنید. این احتمالا ارزان‌ترین سفر است که می‌توانید در طول زندگی خود تجربه کنید. 

به اکتشاف در مراکش بپردازید 

مراکش با قطار

در سال ۱۹۶۶ دیوید کراسبی خواننده سبک فولک راک با قطار مراکش اکسپرس از کازابلانکا سفر خود را آغاز کرد و آهنگ «غروب خورشید در نگاه تو ....از میان آسمان مراکش» را خواند. اکنون از قطار شرکت ONCF، که شرکت ملی قطار مراکش است، که هر شب تانگیر (Tangier)  سفر خود را شروع می‌کند به عنوان جادویی‌ترین مسیر قطار در مدیترانه دور یاد می‌شود. 

این قطار بعد از گذشتن از ساحل آتلانتیک مسیر خود را از درون تل‌های شن و بیابان‌ها باز می‌کند و ساعت ۸:۱۰ دقیقه صبح و درست به موقع برای صرف صبحانه به نزدیکی میدان جماع الفنا می‌رسد. 

انتظار Le Train Bleu را نداشته باشید. چهار کابین قابل استفاده این قطار با حرکت شبانه و  پاورچین خود در شمال آفریقا شما را به خوابیدن ترغیب می‌کند. در تانگیر به دنبال خط در حال تکمیل سریع‌السیری بگردید که تا سال ۲۰۱۸ از مشتریان TGV میزبانی خواهد کرد، بگردید.بیلط کوشت (couchette)، نوعی اتاق و کابین خصوصی و یا نیمه خصوصی که صندلی‌های آن قابلیت تبدیل شدن به تخت و جای خواب را دارد، ۳۰پوندی مربوط به این سفر را می‌توانید از طریق ماشین‌های الکترونیکی و یا گیشه‌های ایستگاه Tangier-Ville بخرید. 

مسافرت با قطار‌های درجه ۱ و فوق سریع ژاپن 

قطار‌های فوق سریع ژاپن همواره بهترین بوده‌اند اما سفری هفت روزه با قطار‌ درجه ۱، که شامل سفر با قطار‌های گلوله‌ای هم می‌شود، به صورت تعجب برانگیزی به نظر ارزان می‌آید. بلیط قطار برای این سفر را می‌توانید با هزینه‌ای در حدود ۲۶۶ پوند از ایستگاه‌های قطار این کشور تهیه کنید. با جدیدترین پیشرفت‌ها و توسعه شبکه ریلی ژاپن این خطوط به جزیره شمالی هوکایدو (Hokkaido) وارد شده است. این جزیره سرزمین تابستان‌های داغ و غذا‌های دریایی‌ است و شما می‌توانید با هزینه‌ای بسیار کمتر از پایتخت زاپن از غذا‌‌های دریایی با طعم‌های فوق‌العاده و با کیفیت استفاده کنید. شما می‌توانید بلیط این قطار‌ را از ایستگاه‌های قطار تهیه کنید.

جایگزین‌هایی ارزان قیمت برای قطار‌های شرکت‌های Eastern و Oriental Express 

قطار‌های ارزان فیمت بسیار‌ زیادی به صورت روزانه در مسیر بین دو شهر سنگاپور و بانکوک در حال تردد هستند که می‌توانند با قیمتی در حدود ۴۰ پوند تجربه این سفر را در اختیار شما قرار دهند. این قطار‌ها که مجهر به سیسنم تهوبه‌ هوا هستند مسیر سنگاپور  به کوالالامپور را به وسیله دو قطار که در طول روز، مدت زمان سفر ۶ ساعت و ۴۵ دقیقه، و قطار شبانه‌ی ۷ ساعت و نیمی به یکدیگر متصل کرده‌اند. قطار مشابه دیگری نیز وجود دارد که با ۶ ساعت و ۱۵ دقیقه سفر روزانه و سفری ۸ ساعته در طول شب کوالالامپور را به باترورث (Butterworth) متصل می‌کند. این قطار‌ها در این سفر از جنگل‌ها و مزارع خرما و مکان‌های تاریخی همچون جرج‌تون در پنانگ عبور می‌کنند. قطار‌های روزانه‌ای با امکانات اقامتی مناسبی همچون جای خواب راحت و رستوران تایلندی وجود دارد که ساعت ۲ بعد از ظهر از باتروٍث به سمت بانکوک حرکت می‌کند و صبح روز بعد ساعت ۱۰:۳۰ صبح در ایستگاه هوا‌‌‌‌‌لامپونگ شهر بانکوک توقف می‌کند. 

قطار زرد کوچک 

پیرنه  قطار

اوایل بهار بهترین زمان برای کشف فلات‌های پیرنه با گل‌های کوهی است که روزگاری الهام‌بخش هنرمندی به نام چارلز رنی مکینتاش بوده است. او این سرزمین را سرزمین پری‌ها اسم گذاری کرده است. 

نیمی از لذت دیدن این منطقه در تجربه سفر با قطار زرد کوچک است. این قطار که ۴۰ مایل را در  مسیر بین شهر قرون وسطایی Villefranche-de-Conflent تا مرض اسپانیا و بلند‌ترین ایستگاه  طی می‌کند. سفری جادویی در زمان و مکان که نمایی از چند قرن تاریخ، مهندسی و طبیعت را به شما نشان خواهد داد. بیشتر قطار‌هایی که از سال ۱۹۰۹ به این خطوط اضافه شده‌اند همچنان در حال کار کردن هستد. قطار‌هایی که مسیر خود را از میان سراشیبی‌های تند، پل‌های معلق و تنگه‌ها پیدا کرده اند. هزینه بلیط یک طرفه این قطار‌ها تنها ۱۲ پوند است. 

عبور از سیبری با قطار‌های لوکس تخفیف خورده 

سیبری قطار

سفر‌های لوکس در شبکه ریلی ترنس سایبرین (Trans-Siberian)، که شامل شبکه‌ای ۹۰۰۰ کیلومتری از خطوط ریلی است که مسکو را به شرق دور روسیه متصل می‌کند، می تواند هزینه‌ای ۱۰۰۰۰ پوندی را برایتان به همراه داشته باشد اما این بدین معنی نیست که شما محبورید از این قطار‌ها استفاده کنید. 

خرید بلیط از شرکت Trans-Manchurian روز‌های سه شنبه از مسکو به سمت پکن یا قطار یکشنبه شرکت Trans-Manchurian هزینه‌ای در حدود ۵۰۰ پوند دارند. با در نظر گرفتن ۲۰۰ پوند برای سفر لندن به مسکو شما می‌توانید با ۷۰۰ پوند از ایستگاه سنت پانکراس سفری هشت یا نه شب را به سمت چین آغاز کنید. سفری که جای خوابی ۴ تخته و راحت را در اختیارتان قرار می‌دهد. این خطوط جزو پرطرفدار‌ترین خطوط ریلی است و با امنیت و آرامشی که در اختیارتان قرار می‌دهد می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای تجربه سفر در این مسیر باشد. 

طولانی‌ترین سفر ریلی بریتانیا

بریتانیا با قطار

سفری به طول 1100 کیلومتر با ۳۹ ایستگاه می‌تواند آزمون سختی برای مسافران و حتی گوینده سالنی باشد باید نام این ایستکاه‌ها را در بلند گو پشت سر هم اعلام کند باشد. این سفر عبور از شهر‌ها و مکان‌های مختلف بریتانیا  تجربه فوق‌العاده و کاملی را از سفر با قطار در اختیارتان قرار می‌دهد. هزینه بلیط این قطار‌ها از ۱۰۴ پوند شروع شده و تا ۲۵۸ پوند بالا می‌رود. 

 با پنج پوند نامیبیا را بگردید

نامیبیا با قطار

دسرت اکسپرس بیش از ۳۵۰ کیلومتر از مناطق با ارتفاع بالای نامیبیا را پوشش می‌دهد. این خطوط ریلی از ویندهوک (Windhoek) شروع شده و با عبور از مناطق مرکزی این کشور و اطراف ساوانا، بیابان‌ها و شن‌زار‌ها به سواکوپ‌موند (Swakopmund) در ساحل آتلانتیک می‌رسد. این قطار هزینه‌ای در حدود ۲۰۰ پوند دارد اما راه‌حل‌های ارزان قیمت‌تری هم وجود دارد. شما می‌توانید به همراه محلی‌ها با قطار شبانه Starline که از ویندهوک به سمت سواکوپ‌موند حرکت می‌کند همسفر شوید. این قطار ساعت ۱۹:۱۵ روزهای سه‌شنبه، پنج شنبه، جمعه و شنبه ویندهوک را ترک می‌کند و ساعت ۰۵:۰۲ به سواکوپ‌موند می‌رسید. بلیط‌های اقتصادی این قطار قیمتی در حدود ۵ پوند دارند و اگرعلاقه سفر‌های فانتزی‌تری دارید می‌توانید برای بلیط‌های بیزنس کلاس مقدار بیشتری را هزینه کنید و امکاناتی همچون تلویزیون و فروشگاه‌های مواد غذایی خودکار را به دست بیاورید. البته نباید زیاد انتظار زیادی داشته باشید و سعی کنید غذای خود را با خود همزاه داشته باشید. 

قطار ساحل‌های آبی رنگ 

تابستان‌ها رنگ‌های ساحل مدیترانه و پروونس در بیشترین حد خود قرار دارد و سفری ۷۵ دقیقه‌ای از مارسی به میراماس یکی از روش‌های محبوب برای لذت بردن از منظره بی نظیر غرب مارسی و این رنگ‌ها است. خط اصلی تالاب Etang de Berre را دور می‌زند اما مسیر Port-de-Bouc از اطراف ساحل عبور می‌کند و با ۲۳ تونل و ۱۸ پل قطار با طراحی استثنائی پاول سژوقنه (Paul Séjourné) مسیری بی نظیر را به وجود آورده است. او در حین ساخت پل‌ها با گروهی از نقاشان محلی که در اطراف روستای ماهی‌گیری و ایستگاه  L’Estaque  تجمع کرده بودند و از نقاشی‌ها و رنگ آمیزی به وجد امده بودند رو به رو شده است. می‌توانید سفر خود را در کری ل روت (Carry-le-Rouet) قطع کنید و ادامه سفر خود را از طریق دریا ادامه بدهید. 

روشی ارزان‌ قیمت‌تر برای رسیدن به ماچو پیچو 

ماچو پیچو قطار

قطار لوکس هیرام بینگهام، که به احترام فرد آمریکایی که در سال ۱۹۱۱ «شهر گمشده» را کشف کرد، نام‌‌گذاری شده سفر خود را از پوروی (Poroy) شروع می‌کند و به ماچو پیچو می‌رود. هزینه بلیط این سفر برای هر نفر ۴۷۶ پوند است. اما راه حل اقتصادی تری هم وجود دارد و قطار دیگری هم وجود دارد که شما می‌توانید مسیر پوروی به ماچو پیچو را با هزینه‌ای ۶۲ پوندی طی کنید. و اگر با اتوبوس به سر ریل در اولانتای‌تامبو (Ollantaytambo) بروید می‌توانید با استفاده از قطار Inca Rail و هزینه ۵۴ پوندی این مسیر را طی کنید. 

موستار به سارایوو با ۴ پوند

قطار موستار به ساراجوو

پیش از شروع فرایند بازسازی توسط دولت فدرال بوسنی و هرزوگوین، خط ریلی موستار (Mostar) به سارایوو به عنوان یکی از شناخته‌ترین و دیدنی‌ترین خطوط و یاداوری از گذشته مطرح بود. این قطار با واگن‌های سوئدی متعلق به دهه شصت میلادی، که پر بود از صندلی‌های پلاستیکی و زیر‌سیگاری‌ها، می‌توانست به خوبی یادآور روزگار چند‌ دهه گذشته باشد. در تابستان پیش رو این خط با واگن‌های ساخت کشور اسپانیا و شرکت تالگو (Talgo) میزبان مسافران خواهد بود. رودخانه فیروزه‌ای نرتوا (Neretva) که از زیر پل اوتمان شهر موستار می‌گذرد و مسیری سه ساعته از پیچ و خم‌های رودخانه را همراه با مسیر راه‌آهن طی‌ می‌کند. حتی محلی‌ها هم با دیدن منظره قطار پوشیده شده با مه در نزدیکی شهر سارایوو (Sarajevo) تحت تاثیر قرار می‌گیرند. این مناظر با همه‌ مناظر و چیز‌هایی که در نروژ و سوئیس وجود دارد متفاوت است. هر آگوست جشنواره‌های فیلم، لیستی از مشهور‌ترین سینما‌گران جهان را به این شهر می‌آورند. افرادی همچون آنجلینا جولی، رابرت دنیرو از جمله ستاره‌هایی هستند که به این منطقه سفر کرده‌اند و کباب‌های آن را به دیگران توصیه کرده‌اند. با هزینه‌ای ۴ پوندی می‌توانید این سفر را با هزینه‌ای کمتر از سفر با مترو لندن تجربه‌ کنید. 

چینکوئه تره 

چینکوئه تره

چینکوئه تره (Cinque Terre) متشکل از پنج روستای بسیار زیبا با نقاشی‌های بی نظیر پاستل مانند است که با در بر گرفتن کوچک‌ترین پارک ملی ایتالیا یکی از مناطق ثبت شده تحت عنوان سایت‌های میراث جهانی یونسکو است. جذابیت و دسترسی به خط اصلی مرتبط کننده سه شهر میلان، جنوا و پیزا باعث شده است که سالانه ۲.۵ میلیون نفر از علاقه‌مندان به پیتزا از این مسیر استفاده کنند. مقامات محلی با بازگشایی مسیر‌های مختلف کوهنوردی، کایاک و قایقرانی و شنا، که از تاکستان‌ها و چمنزار‌ها می‌گذرد، شوق و اشتیاق مردم و بازدیدکنندگان را کنترل کرده‌اند. این منطقه در ماه‌های آبان (نوامبر) به خاطر آفتابش بیشترین جذابیت را برای توریست‌ها دارد. بلیط قطار برای پیموندن این مسیر بسیار زیبا و طولانی، که از تمامی ایستگاه‌ها و نقاط کوهنوردی این روستا‌ها می‌گذرد و به مسیر‌های کوهنوردی و موزه‌های محلی دسترسی دارد، را می‌توانید با هزینه‌ای ۱۵ پوندی تهیه کنید. در صورتی که به صورت خانوادگی از این قطار استفاده کنید هزینه تهیه بلیط ۳۸ پوند خواهد بود. 

زیباترین ساحل‌های اسپانیا 

ساحل اسپانیا

شما می‌توانید با هزینه‌ای ۴۵ پوندی از زیبایی‌های بی‌نظیر خط بیلبائو به فرول (Ferrol) استفاده کنید. روی این مسیر همچنین تور‌ها و خطوط فوق‌العاده فانتزی و لوکس‌هم تردد می‌کند اما شما می‌توانید با هزینه‌ای کم از منظره‌هایی مشابه با آنچه در این تور‌های گران‌قیمت ارائه می‌شود لذت ببرید. شما می‌توانید با برنامه‌ریزی از زیبایی‌های موجود در ایستگاه‌های این قطار هم  استفاده کنید. 

مطالب مرتبط:

منبع telegraph

دیدگاه