لیست مقاصد محبوب گردشگری ۲۰۱۸ در قاره های مختلف از نگاه تریپ ادوایزر

نگین توکلی
نگین توکلی شنبه، ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۰
 لیست مقاصد محبوب گردشگری ۲۰۱۸ در قاره های مختلف از نگاه تریپ ادوایزر

آیا دوست دارید بدانید محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در سال ۲۰۱۸ در قاره‌های مختلف، کدام شهرها هستند؟ برای جزئیات بیشتر خبر با ما همراه باشید.

سایت تریپ ادوایزر، بر اساس سوابق جستجو، رزرو مکان‌های اقامتی و نظرات مثبت کاربران خود، لیستی از ۴۴ شهر را به تفکیک قاره‌ها به عنوان محبو‌ب‌ترین مقاصد گردشگری رو به رشد در میان گردشگران، منتشر کرده است.

شهر ایشیگاکی در ژاپن، اولین رتبه لیست شهرهای محبوب در میان گردشگران در جهان و همچنین قاره آسیا را به خود اختصاص داده است.

با شهرهای محبوب در ایالات متحده آمریکا، آسیا، اروپا و آمریکای جنوبی، آشنا شوید.، آشنا شوید.

لیست مقاصد محبوب گردشگری رو به رشد در میان مسافران در ایالات متحده آمریکا

۱. کاپا، هاوائی

۲. واکو، تگزاس

واکو، تگزاس

واکو (Waco)، شهری در مرکز تگزاس، با جاذبه‌های گردشگری استثنایی‌ای چون موزه دکتر پپر، که در تجلیل از مخترع نوشابه ساخته شده است و همچنین بنای یادبود ملی ماموت واکو، که خانه استخوان‌های ماموت‌های کلمبیایی (فسیل آن‌ها)، است، شهری محبوب در میان گردشگران است. مسافران همچنین می‌توانند در رودخانه برازوس، موزه و تالار مشاهیر و تکاوران تگزاس (Texas Ranger Hall of Fame and Museum)، به گشت و گذار بپردازند و حتی به بازدید خانه‌هایی که برای ستارگانی چون جوآنا گینز (نویسنده) بازسازی شده‌اند، بروند.

هزینه میانگین هتل‌ها در واکو، امسال، ۴۸۰ هزار تومان به ازای یک شب، بوده است.

مکان اقامتی محبوب و به صرفه با توجه به خدمات در سایت تریپ ادوایزر، سوئیت‌های راحت شمال واکو هستند که برای یک شب، هزینه‌ای معادل ۴۰۰ هزار تومان از مسافران، دریافت می‌کنند.

بهترین قیمت بلیط هواپیمایی از EWR (نوارک، نیو جرسی) به ACT (واکو، تگزاس)، ۱,۱۰۰,۰۰۰ تومان، است.

۳. ویلمینگتون، کارولینای شمالی

ویلمینگتون، کارولینای شمالی

ویلمینگتون یک شهر رو به جلوی پر جنب و جوش با پیاده‌رویی سنگ‌فرش‌شده در کرانه رودخانه کیپ فیر (Cape Fear) که بسیاری از فروشگاه‌های جذاب شهر، کافه‌ها و هتل‌هایی در کنار آب با زندگی پویا در شب، پارک‌ها و شهر بندری مارینا (Marina) را به هم متصل می‌کند، مکانی جذاب برای اکتشاف است. فستیوال‌های سالیانه‌ای چون جشن رودخانه و مراسم مشهور کارولینای شمالی یعنی، آزالیا (Azalea)، در طول سال، جمعیت زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

هزینه میانگین هتل‌ها در ویلمینگتن ، امسال، ۵۶۰ هزار تومان به ازای یک شب، بوده است.

هتل محبوب و به صرفه با توجه به خدمات در سایت تریپ ادوایزر در حاشیه ویلمینگتن در بخش تاریخی، برای یک شب، هزینه‌ای معادل ۴۲۰ هزار تومان، از مسافران، دریافت می‌کند.

بهترین قیمت بلیط هواپیمایی از MIA (میامی) به ILM (ویلمینگتون، کارولینای شمالی)، ۷۲۰ هزار تومان، است.

۴. بند، اورگن (Bend)

بند، اورگن (Bend)

بند، زمینی طبیعی برای افراد علاقه‌مند به ماجراجویی است. مسافران می‌توانند از تجربیاتی چون، کوهنوردی و ماهیگیری از رودخانه دشوتس (Deschutes)، دوچرخه‌سواری در کوهستان و آبمیوه‌های مشهور و بارها، لذت ببرند. بند، با وجود موزه‌های بدون هزینه ورود و مناطق اسکی برای کودکان زیر ۱۲ سال، مقصدی محبوب در میان خانواده‌ها نیز به شمار می‌آید.

هزینه میانگین هتل‌ها در بند ، امسال، ۶۸۰ هزار تومان به ازای یک شب، بوده است.

هتل محبوب و به صرفه با توجه به خدمات در سایت تریپ ادوایزر در کنار رودخانه دشوتس، برای یک شب، هزینه‌ای معادل ۳۶۰ هزار تومان، از مسافران، دریافت می‌کند.

بهترین قیمت بلیط هواپیمایی از DFW (دالاس، فرت ورث) به RDM (ردموند، اورگن)، ۱,۱۷۰,۰۰۰ تومان، است.

۵. بولدر، کلرادو (Boulder)

بولدر، کلرادو (Boulder)

بولدر، مکانی فوق‌العاده برای تندرستی فیزیکی، مسافرانی که عاشق مناطق طبیعی بکر هستند را به سمت خود می‌کشاند. این شهر زیبا با دارا بودن ۳۰ هزار هکتار زمین‌های دست‌نخورده، ۳۲۲ کیاومتر مسیر پیاده‌روی در میان طبیعت و مسیرهای داخل شهری و رودخانه‌ها در دامنه کوهستان راکی، قرار گرفته است.

هزینه میانگین هتل‌ها در بولدر، امسال، ۹۲۰ هزار تومان به ازای یک شب، بوده است.

اقامتگاه ماجراجویی محبوب و به صرفه با توجه به خدمات در سایت تریپ ادوایزر در بولدر، برای یک شب، هزینه‌ای معادل ۳۲۰ هزار تومان، از مسافران، دریافت می‌کند.

بهترین قیمت بلیط هواپیمایی از DFW (دالاس، فرت ورث) به DEN (دنور)، ۲۰۰ هزار تومان، است.

۶. پاسو روبلز، کالیفرنیا (Paso Robles)

پاسو روبلز، کالیفرنیا (Paso Robles)

پاسو روبلز در مرکز کالیفرنیا، مشهور به شهر بلوط‌ها، در نزدیکی کوهستان، سواحل و صحراها واقع شده است. این منطقه، خانه ۲۶ هزار هکتار تاکستان است. از جمله جاذبه‌های این شهر می‌توان به چشمه‌های آب گرم که خاصیت درمانی دارند و یا اقامتگاه‌های تفریحی مشهور آن، اشاره کرد.

هزینه میانگین هتل‌ها در پاسو روبلز، امسال، ۹۲۰ هزار تومان به ازای یک شب، بوده است.

هتل محبوب و به صرفه با توجه به خدمات در سایت تریپ ادوایزر در هتل بلوط‌ها، برای یک شب، هزینه‌ای معادل ۵۶۰ هزار تومان، از مسافران، دریافت می‌کند.

بهترین قیمت بلیط هواپیمایی از DFW (دالاس، فرت ورث) به SBP (سن لوییس ابیسپو، کالیفرنیا)، ۸۶۰ هزار تومان، است.

۷. ریچموند، ویرجینیا

 ریچموند، ویرجینیا

مسافران می‌توانند بخش مهمی از تاریخ آمریکا را در خیابان‌های سنگفرش‌شده، پیاده‌روی در کرانه رودخانه و بناهای تاریخی ریچموند، کشف کنند. پایتخت ویرجینیا که در اصل، بخش مستعمره بوده است، هم‌اکنون، قطب فرهنگی، خرید و تفریحات در فضای باز، به شمار می‌آید. مسافران می‌توانند در مورد تاریخ جنگ‌های داخلی، مطالبی را یاد بگیرند، در کنار کانال پایین شهر به گشت و گذار بپردازند و یا به رافتینگ هیجان‌انگیز رودخانه جیمز، بروند.

هزینه میانگین هتل‌ها در ریچموند، امسال، ۵۲۰ هزار تومان به ازای یک شب، بوده است.

مکان محبوب و به صرفه با توجه به خدمات در سایت تریپ ادوایزر در سوئیت‌های ریچموند هامپتون، برای یک شب، هزینه‌ای معادل ۴۵۰ هزار تومان، از مسافران، دریافت می‌کند.

بهترین قیمت بلیط هواپیمایی از MIA (میامی) به RIC (ریچموند، ویرجینیا)، ۵۲۰ هزار تومان، است.

۸. گرینویل، کارولینای جنوبی

گرینویل، کارولینای جنوبی

شهر گرینویل، شهر جذاب جنوبی، از صحنه‌های پر رونق هنری، صدها رستوران، فروشگاه و بوتیک، فستیوال‌های مشهور سالیانه، بخش‌های تاریخی بیشمار و موزه‌هایی با میزبانی از کلکسیون‌های خاص، تشکیل شده است. یکی از دیگر جذابیت‌های گرینویل، پل معلقی در منطقه کوهستانی تماشایی بلو ریج (Blue Ridge)، است.

هزینه میانگین هتل‌ها در گرینویل، امسال، ۵۸۰ هزار تومان به ازای یک شب، بوده است.

مکان محبوب و به صرفه با توجه به خدمات در سایت تریپ ادوایزر در سوئیت‌های لاکوئینتا و گرینویل هیوود، برای یک شب، هزینه‌ای معادل ۳۷۰ هزار تومان، از مسافران، دریافت می‌کند.

بهترین قیمت بلیط هواپیمایی از EWR (نوارک، نیوجرسی) به GSP (گرینویل، اسپارتانبورگ، کارولینای جنوبی)، ۶۸۰ هزار تومان، است.

۹. اوماها، نبراسکا

 اوماها، نبراسکا

اوماها، شهری جذاب با معماری مدرن است. این شهر زیبا با آبمیوه‌های محلی، موسیقی پر طرفدار و صحنه‌های هنری، انواع گردشگران را به سمت خود می‌کشاند. علاقه‌مندان به تاریخ، می‌توانند از موزه‌های محلی دیدن کنند تا در مسیر تاریخی لوئیس و کلارک، در مورد تاریخ پیشروی اوماها، چیزهایی یاد بگیرند.

هزینه میانگین هتل‌ها در اوماها، امسال، ۵۲۰ هزار تومان به ازای یک شب، بوده است.

مکان محبوب و به صرفه با توجه به خدمات در سایت تریپ ادوایزر در سوئیت‌های پایین شهر اوماها، برای یک شب، هزینه‌ای معادل ۴۵۰ هزار تومان، از مسافران، دریافت می‌کند.

بهترین قیمت بلیط هواپیمایی از ORD (شیکاگو) به OMA (اوماها، نبراسکا)، ۷۰۰ هزار تومان، است.

۱۰. لکسینگتون، کنتاکی (Lexington)

لکسینگتون، کنتاکی (Lexington)

لکسینگتون، مشهور به منطقه بلوگرس (نوعی چمن) و پایتخت اسب در جهان، است؛ اما نیازی نیست که مسافران، طرفدار نژادهای مختلف اسب‌ها باشند تا بتوانند از زیبایی‌های طبیعی، فرهنگ و تاریخ شهر، لذت ببرند. مسیرهای پیاده‌روی زیبایی در میان جنگل‌ها، مراتع و کرانه نهرها، وجود دارد. منطقه تاریخی آشلند هنری کلی (Ashland estate of Henry Clay) را نیز در این شهر زیبا از دست ندهید.

هزینه میانگین هتل‌ها در لکسینگتون ، امسال، ۵۴۰ هزار تومان به ازای یک شب، بوده است.

مکان محبوب و به صرفه با توجه به خدمات در سایت تریپ ادوایزر در سوئیت‌های کارلسون، برای یک شب، هزینه‌ای معادل ۳۵۰ هزار تومان، از مسافران، دریافت می‌کند.

بهترین قیمت بلیط هواپیمایی از ORD (شیکاگو) به LEX (لکسینگتون، کنتاکی)، ۵۴۰ هزار تومان، است.

لیست مقاصد محبوب گردشگری رو به رشد در میان مسافران در اروپا

۱. گدانسک، لهستان

۲. ریگا، لاتویا

۳. رووینی، کرواسی

۴. نرجا، اسپانیا

۵. کاتانیا، ایتالیا

کاتانیا، ایتالیا

کاتانیا در ایتالیا، در طول تاریخ، غنیمتی برای بسیاری از امپراطوری‌ها، از یونانیان تا رومیان، نورمنها تا اسپانیولی‌ها؛ بوده است. اما شهروندان این شهر، دشمن خطرناک‌تری در نزدیکی خود دارند، کوه اتنا (Etna)؛ بزرگ‌ترین و فعال‌ترین آتشفشان قاره اروپا. این کوه، در سال ۱۶۹۳، شهر را مواد مذاب آتشفشانی و زلزله، نابود کرد. به ساختمان‌های با سبک معماری باروک که پس از فوران، ساخته شده‌اند، به خوبی نگاه کنید؛ متوجه استفاده خلاقانه‌ای از لاوا (گدازه) خواهید شد.

۶. زاگرب، کرواسی

زاگرب، کرواسی

زاگرب، شهری که از دو دژ قرون وسطایی در بالای تپه بر فراز رود ساوا، آغاز شد و در دوره باروک، به عنوان مرکز تجارت، متولد شد، اروپای مرکزی را به دریای آدریاتیک، متصل می‌کند. این روزها، زاگرب، قلب تپنده هنر معاصر، فرهنگ، ورزش و آکادمی‌ها در کرواسی است؛ اما تاریخ آن به فراموشی سپرده نشده است.

برج‌های قرون وسطایی منحصر به فرد، قصرهای قرن نوزدهمی، بازارهای در فضای آزاد و کلیساهای باستانی، زاگرب را تبدیل به شهری فوق‌العاده برای اکتشاف کرده‌اند.

۷. لیوبلیانا، اسلوونی (Ljubljana)

لیوبلیانا، اسلوونی (Ljubljana)

اسلوونی، در میان اتریش و ایتالیا، همیشه به تاریخ منحصر به فرد خود، افتخار می‌کرده است. پایتخت این کشور، لیوبلیانا، مثال خوبی از فرهنگ مخلوط اسلوونی، آلمان و مدیترانه، است. بخش قدیمی شهر، پر از ساختمان‌هایی با سبک باروک، رنسانس و هنر نو است و یک قلعه قرون وسطایی، در ارتفاعات شهر، وجود دارد.

از میان باغ‌های پارک تیوولی به موزه ملی تاریخ معاصر بروید و با تاریخ مدرن اسلوونی، مجسمه‌هایی از استالین و سنگر بازسازی شده از جنگ جهانی اول، روبه‌رو شوید.

۸. کادیس، اسپانیا (cadiz)

کادیس، اسپانیا (cadiz)

۹. والتا، مالت

 والتا، مالت

والتا، که در سال ۱۶۶۵ توسط دستور سنت جان به عنوان پناهگاهی برای سربازانی که از جنگ‌های صلیبی، برمی‌گشتند، تاسیس شده است، هم‌اکنون، پایتخت مالت و بخش زنده‌ای از تاریخ است.

با مجموعه‌ای بینظیر از معماری اصیل باروک، دیوارهای مستحکم شهر بر فراز دریای مدیترانه و کلیسای تماشایی سنت جان با گنبدهای پیچیده در سنگ تراشیده‌شده و یک نقاشی مشهور از کاراواجو (Caravaggio)، جایی برای تعجب نیست که این پایتخت کوچک اروپایی، بخشی از میراث تاریخی جهان، به شمار می‌آید.

۱۰. نورنبرگ، آلمان

نورنبرگ، آلمان

نورنبرگ در آلمان، با جمعیت نیم میلیون نفری، دومین شهر بزرگ باواریا به شمار می‌آید. با قدمتی از قرن یازدهم، نورنبرگ، از نظر تاریخی شهری متصل به قرن بیستم است (به خصوص جنگ جهانی دوم). نورنبرگ، در ابتدا شهر استقرار نیروهای نازی بود و سپس توسط نیروهای متفقین، بمباران شد؛ سپس شاهد دادگاه‌های پس از جنگ، بود.

این شهر، چیزهای زیادی برای ارائه به گردشگران دارد؛ از جمله قلعه بازسازی‌شده نورنبرگ و شیرینی زنجفیلی مشهور هاپتمارکت (Hauptmarkt). هانسل و گرتل، حتما عاشق این شهر، می‌شدند.

لیست مقاصد محبوب گردشگری رو به رشد در میان مسافران در آسیا

۱. ایشیگاکی، ژاپن

۲. تاکایاما، ژاپن

تاکایاما، ژاپن

۳. بوسان، کره جنوبی

بوسان، کره جنوبی

بوسان، دومین شهر بزرگ کره جنوبی است. گردشگران برای کوهنوردی و بازدید از معابد بودایی که در کوه‌های منطقه جای دارند، اغلب به اینجا می‌آیند. معبد بیومیوسا (Beomeosa) که در سال ۶۷۸ میلادی ساخته شده است، همیشه گردشگران و عبادت‌کنندگان بسیاری به سمت خود می‌کشاند.

برای علاقه‌مندان به هنر، باید بگوییم بوسان دارای چنیدن موزه و ساختمان تاریخی است. اگر به دنبال مناظر بدیع هستید، از جزیره دونگ باک (Dongbaek) دیدن کنید و یا به تماشای پرندگان رودخانه ناک دانگ (Nakdong)، بروید.

۴. پنوم پن، کامبوج (Phnom Penh)

پنوم پن، کامبوج

مسافران با بودجه کم مسافرتی، عاشق پنون پن با هتل‌های قیمت مناسب (هتل‌ها با رتبه‌های بالا در تریپ ادوایزر، حدودا شبی ۱۶۰ هزار تومان، هزینه دارند)، خواهند شد. از معابد شهر، قصرها و بقایای تاریخ استعمار از سمت فرانسه، دیدن کنید. درست خارج از شهر، زمین‌های کشتار (Choeung Ek)، یادآوری از گذشته غم‌انگیز کامبوج هستند؛ تضادی آزاردهنده با شهر پر رونق امروز.

۵. شهرستان ناندو، تایوان (Nantou County)

شهرستان ناندو، تایوان

نفس‌کشیدن در کنار دریاچه ماه و خورشید شهرستان نانتو در تایوان، تجربه‌ای روحانی و منحصر به فرد است. دریاچه کوچک فیروزه‌ای در سمت شرقی خود به شکل یک خورشید، شکل گرفته است و در غرب آن می‌توانید هلال ماه ببینید؛ تجربه‌ای درست مانند سفر به آسمان.

پس از یک روز کوهنوردی در کوهستان‌های اطراف دریاچه، سوار تله‌کابین شده و با فرهنگ اصیل فورموسانی روستا آشنا شوید و یا در چشمه‌های آب‌گرم منطقه، شنا کنید. کشاورزان بومی، میوه‌های آبداری را کشت می‌کنند؛ با خوردن آن‌ها به روز گرم خود، پایانی دلچسب بدهید.

۶. شنزن، چین

شنزن، چین

شهر شنزن، واقع‌شده در جنوب چین، خانه مدرن‌ترین ساختمان‌های جهان است. اگرچه این شهر، منطقه‌ای صنعتی است، اما جاذبه‌های بیشماری برای ارائه به گردشگران دارد؛ مانند روستای فرهنگی فولکلور چینی، پارک سافاری و اقامتگاه‌های ساحلی. شاید یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری شنزن، پنجره‌ای رو به دنیا باشد؛ در این منطقه نسخه‌هایی از برج ایفل، اهرام ثلاثه و تاج محل ساخته شده است.

۷. تاینان، تایوان

تاینان، تایوان

تاینان، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای تایوان و پایتخت سابق، هم‌اکنون شهری مدرن و مرکزی برای تجارت، تاریخ و فرهنگ، است. اینجا، همچنین با وجود هزاران معبد، یک مرکز مذهبی است (اولین معبد کنفوسیوس در تایوان در این شهر است). فستیوال‌ها و نمایش‌های زیادی در این شهر برگزار می‌شود.

از خیابان گوها (Guohua) و بازرهای محلی آن دیدن کنید و طعم‌های تایوانی را بچشید. در موزه تاریخ ملی به اکتشاف مردم تایوان و گذشته آن‌ها بپردازید. موزه چیمی، شامل باغ‌های زیبا و کلکسیون اختصاصی هنری و ابزارآلات موسیقی است.

۸. سئوگویپو، کره جنوبی (Seogwipo)

سئوگویپو، کره جنوبی (Seogwipo)

سئوگویپو در جنوب جزیره ججو (Jeju)، هتل‌هایی پر طرفدار، سواحلی محبوب و آبشارهایی خارق‌العاده برای ارائه به گردشگران دارد. صخره‌های سنگی آتشفشانی در اطراف ساحل جونگمون (Jungmun)، یک شگفتی طبیعی هستند. در ارتفاعات شهر، زمینی برای تماشای چشم‌اندازهای تماشایی شهر وجود دارد، این تجربه را از دست ندهید.

سئوگویپو، شهری ساحلی، پیشنهادات فراوانی چون غواصی و تورهای دریایی برای گردشگران دارد. بسیاری از رستوران‌های شهر، در سرو غذاهای محلی و دریایی، تخصص دارند. بازدید از معابد، موزه‌های هنری، پارک‌های سرگرمی و باغ‌های گیاهشناسی را فراموش نکنید.

۹. نگومبو، سریلانکا

نگومبو، سریلانکا

۱۰. پوخارا، نپال

پوخارا، نپال

بسیاری از بازدیدکنندگان قبل از اتمام مسیر پیاده‌روی آناپورنا (Round Annapurana)، در شهر پوخارا در نپال، توقف می‌کنند. شهر به علت محبوبیت بسیار در میان گردشگران، دارای هتل‌هایی مدرن و رستوران‌های بسیاری است. در این شهر می‌توانید به دیدن آبشارهای باستانی، دریاچه‌ها و غارها و البته مناظر جادویی کوهستان هیمالیا، بروید.

لیست مقاصد محبوب گردشگری رو به رشد در میان مسافران در آمریکای جنوبی

۱. مدلین، کلمبیا

مدلین، کلمبیا

مدلین که زمانی شهرت به منطقه‌ای پر از گروه‎های خطرناک مواد مخدر داشت، امروزه بسیار تغییر کرده است. هم‌اکنون، مدلین در کلمبیا، مقصدی پر رونق در میان گردشگرانی است که به دنبال تعطیلاتی فوق‌العاده هستند. این شهر از میان دره آبورا (Aburrá) رشد کرده است و زیبایی‌های طبیعی، آن را تبدیل به مقصدی عالی برای هایکینگ، اسب‌سواری و پیاده‌روی کرده است.

از میان جنگل‌های باشکوه به پیدرا دپنول (Piedra de Penol) بروید؛ سپس از ۷۴۰ پله کوهستانی بالا بروید. در این سفر به یادماندنی، مناظری فراموش‌نشدنی را خواهید دید.

۲. برازیلیا، برزیل

برازیلیا، برزیل

بریزیلیا، که به علت معماری مدرن در جهان شناخته شده است، مطالعه‌ای در برنامه‌ریزی شهری به شمار می‌آید و تنها شهری است که با وجود تاسیس در قرن بیستم، جزو میراث جهانی یونسکو است. درست ۵ سال قبل از تولد این شهر، آن منطقه پر از صحرا بوده است. هم‌اکنون، ساختمان‌هایی خلاقانه و بناهایی چون کلیسای هیپرلوئولید بریزیلیا، مرکز فرهنگی جمهوری و قصر شیشه‌ای آلورادا (Alvorada)، در این شهر منتظر گردشگران هستند.

۳. کوریتیبا، برزیل

کوریتیبا، برزیل

باغ‌های گیاهشناسی با سبک فرانسوی در کوریتیبا، یکی از محبوب‌ترین جاذبه های برزیل هستند. گل‌های رنگارنگ، دریاچه‌ها، مسیرهای زیبا و گلخانه مدرن، اینجا را تبدیل به سرزمین جادویی کرده‌اند. پس از گشت و گذار در میان گل‌ها، به اکتشاف چشم‌اندازهای بدیع کوریتیبا بپردازید.

۴. رکیف، برزیل

رکیف، برزیل

۵. آسانسیون، پاراگوئه (Asuncion)

آسانسیون، پاراگوئه

مادر شهرها، در سال ۱۵۳۷ تاسیس و در سال ۱۸۱۱، از اسپانیا جدا شد و اعلام استقلال کرد. بخش جذاب تاریخی شهر آسانسیون را می‌توان با پای پیاده، گشت. پایتخت صمیمی پاراگوئه، دروازه‌ای برای ورود به منطقه سرسبز گرن چاکو است. این شهر، مرکز موسیقی، شعر و هنر است؛ اما تنها در سال‌های اخیر، آسانسیون توانسته است از تاریخ دیکتاتوری خود فرار کند.

۶. لاپاز، بولیوی

لاپاز، بولیوی

لاپاز، واقع‌شده در دره کوهستان آندس، شهری مملو از گزدشگر است. پایتخت سرمایه‌داری بولیوی، در ارتفاع ۳۱۰۰ تا ۴۱۰۰ متری از سطح دریا، مرتفع‌ترین پایتخت دنیا است.

کلیساهای قرن نوزدهمی، موزه‎های هنری و بازارهای رنگارنگ از جاذبه‌های این شهر منحصر به فرد هستند. بازار جادوگری در مرکز شهر، سوغاتی، طلسم و معجون‌های مراسم آیمارا را می‌فروشد.

۷. سالتا، آرژانتین

سالتا، آرژانتین

سالتا، شهری پویا در آرژانتین، شهر معماری باستانی و جذابیت‌های مدرن است.

۸. گوایاکیل، اکوادور (Guayaquil)

گوایاکیل، اکوادور

گوایاکیل، بزرگ‌ترین شهر اکوادور و بندرگاه اصلی برای کشتی‌های کروز گالاپاگوس و مرکز واردات و صادرات، در سال ۱۵۳۰ تاسیس شده است.

با وجود فرودگاه بین‌المللی شهر و پروژه‌های بازسازی شهری در کرانه رودخانه گویاس (Guayas) و مرکز تاریخی لاس پناس، این شهر، شهری محبوب و رو به رشد در میان گردشگران است.

۹. کالی، کلمبیا

کالی، کلمبیا

کالی، مرکز ورزشی کشور اکوادور است. زمین‌های سرسبز گلف و فرصت‌های بیشمار برای ورزش‌های ماجراجویانه در پارک‌های محلی، کوهستان و صحراها، شماری از دلایل جذابیت این شهر برای گردشگران هستند. جاذبه‌های فرهنگی در کالی، از تاریخ غنی منطقه و آثار اروپایی‌ها، تشکیل شده است.

از پارک باستان‌شناسی، مقبره‌های باستانی، خرابه‌ها و نقاشی‌های درون غار دیدن کنید و یا مشغول جشن در فستیوال‌های محلی شوید.

۱۰. کوانکا، اکوادور (Cuenca)

کوانکا، اکوادور

کوانکا، سومین شهر بزرگ اکوادور و مرکز استان آزوای (Azuay)، قطبی هنری برای نویسندگان و شاعران است. کافه‌ها و گالری‌های متعددی در خیابان‌های‌سنگفرش شده باریک شهر وجود دارند.

بخش اصلی شهر از یک کلیسای باستانی (با قدمتی از ۱۵۵۷) که در زمان تاسیس شهر ساخته شده است و یک کلیسا با گنبد آبی با قدمتی از سال ۱۸۸۵ ساخته شده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه