کسب رکود جدید بوئینگ در افزایش سفارشات برای سال ۲۰۱۸

زینب موحدی
زینب موحدی پنجشنبه، ۲۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
کسب رکود جدید  بوئینگ در افزایش سفارشات برای سال ۲۰۱۸

بوئینگ باز هم رکورد زد و در صدر لیست کارخانه‌های تولیدکننده‌ی هواپیما قرار گرفت.

بوئینگ برای ششمین سال متوالی بیشتر از هر کارخانه‌ی دیگری هواپیماهای تجاری تولید کرد و رکورد صنعتی جدیدی با ۷۶۳ تحویل محصول در سال ۲۰۱۷ به دست آورد که به‌وسیله‌ی جت‌های پیشروی ۷۳۷ و ۷۸۷ هدایت می‌شوند.

این شرکت موجودی انبار خود را تا ۹۱۲ سفارش تکمیل‌شده، افزایش داده که بازتابی از افزایش تقاضاهای مربوط به هواپیماهای تک راهرو و دو راهرو است.

بوئینگ توانسته است که در برنامه ۷۳۷ خود به سرعت پیشرفت کند و تولید خود را تا ۴۷ هواپیما در ماه در طول سال جاری افزایش دهد و تحویل 737 MAX جدید را آغاز کند. این شرکت تا به‌حال ۵۲۹ محصول را تحویل داده است که شامل ۷۴ نوع از محصولات MAX می‌شود.

در برنامه Dreamliner 787، بوئینگ به بالاترین میزان تولید برای جت‌های دارای دو راهرو دست یافت و توانست ۱۳۶ محصول را به مشتری تحویل دهد.

کوین مک آلیستر، رئیس شرکت هواپیمایی بوئینگ، می‌گوید:

دست یافتن به رکورد جدید، آزمونی برای کارشناسان و شرکای عرضه‌کننده ما است تا به تلاش خود برای طراحی، ساخت و ارائه‌ی هواپیماهای ارزان قیمت به مشتریانی در سرتاسر جهان ادامه دهند.

در لیست سفارشات این شرکت، ۷۱ مشتری با ۹۱۲ سفارش به ارزش ۱۳۴٫۸ میلیارد دلار وجود دارد.

مجموع این سفارشات باعث شد که کل موجودی بوئینگ به رکورد ۵۸۸۴ هواپیما (در پایان سال) دست یابد که برابر با تولیداتی است که در زمانی تقریبا برابر با هفت سال تولید می‌شود.

بوئینگ

مک آلیستر گفت:

فروش قوی، نشان‌دهنده‌ی ادامه‌دار بودن تقاضاها برای هواپیمای MAX و مخصوصا مدل MAX 10 با کارایی بسیار زیاد است که تولید آن را سال گذشته  شروع کردیم. همچنین، گرایش بازار نسبت به خانواده‌ی بوئینگ با جت‌های دارای دو راهرو هم افزایش یافته است.

طراحی تولیدات ما که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سال‌های آتی افزایش خواهند یافت، به گونه‌ای است که تقاضاهای بسیار زیاد مشتریان را برآورده سازد.

در سال ۲۰۱۷، در حدود ۱۰۰ سفارش خالص برای خانواده Dreamliner 787 و ۶۰ سفارش خالص هم برای خانواده ۷۷۷ دریافت کردیم.

رویدادهای مهم دیگری که در هواپیماهای تجاری رخ داده،‌ شامل اولین پروازهای 737 MAX 9 و 787-10 Dreamliner و شروع تولید هواپیماهای 737 MAX 7 و 777 X جدید است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه